Társoldalunk:

Räikkönen az utolsó körben nyert Japánban

2005.10.09. 6:55

Nem jött be azok számítása, akik esőt vártak a Japán Nagydíjon. A felhők eltűntek, süt a nap, csontszáraz a pálya Szuzukában. Jenson Button úgy véli, a Honda új motorjának segítségével akár elsőként is befordulhat az első kanyarba, onnan pedig bármi megtörténhet.

Elindult a felvezető kör. A szombati időmérőn kicsúszott Jarno Trulli a boxutcából rajtol.

A rajt jól sikerült a pole-ból induló R. Schumachernek, megőrizte az első helyet, Buttont pedig még Fisichella is lenyomta. Az első kanyarban Szato és Barrichello a kavicságyba csúsztak, de folytatni tudták. Ki kellett állniuk a boxba, Barrichello bal hátsó defektet kapott, Szatónak letört az első vezetőszárnya (egymástól függetlenül csúsztak ki, de a kavicságyban ütköztek). Montoya nagyon erőszakosan próbált előremenni, ez lett a végzete, az első kör legvégén kicsúszott, s rommá törte autója hátulját. A McLaren rossz helyen ragadt, beküldték a safety cart. (Barrichello a boxból kijövet illedelmesen megkérdezte, megelőzheti-e a biztonsági autót, természetesen megengedték neki.)

Az első kör végén R. Schumacher, Fisichella, Button, Coulthard, Webber, Klien, M. Schumacher, Alonso volt a sorrend, utóbbi kettő elképesztő sorozatot produkált, folyamatosan lépkedtek előre. A nagyobb tett ezzel együtt kétség kívül Alonsóé, aki a 16. helyről rajtolt.

Jól rajtolt Coulthard is, még Buttonnal is bepróbálkozott, aztán belátta, nem tudja megelőzni. Lassításból kiderült, Montoya külső íven próbálta előzni Villeneuve-öt, de nem volt elég hely. "Nagyon lassú volt, balról megpróbáltam elmenni mellette, de rám tette az autót. Érintettem a fehér vonalat, majd megcsúsztam. Ennyi történt" - mondta Montoya.

A takarítás hosszú percekig tartott, az ötödik körben még mindig pályán volt a safety car.

A biztonsági autó végül a hetedik körben távozott, előtte még Barrichello kiállt újra a boxba. A Ferrari megtankolta a Ferrarit, amely amúgy is az utolsó helyen állt. Az újraindulás után M. Schumacher megelőzte Klient, majd Webber nyomába eredt. R. Schumacher megőrizte az első helyet, s kicsit el is lépett az üldözőktől.

Alonso is megpróbált elmenni Klien mellett, de az osztrák kitette a pályáról, a spanyol a sikánt átvágva elé került, de aztán visszaadta a pozíciót. A célegyenesben megoldotta a manővert.

Pillanatok alatt meg is érkezett M. Schumacher nyakára, közben hátul Räikkönen a 11. helyre verekedte előre magát. R. Schumacher leggyorsabb kört futott nagy magányában.

Pizzonia kicsúszott, Alonso autója meg az üldözősdiben megadta magát. Hirtelen Klien visszaelőzte, majd észhez tért a Renault. Pechjére Räikkönen megérkezett mögé a kilencedik helyre.

Trulli Szatót próbálta megelőzni, a japán azonban nem hagyta magát, egy szokásos kamikázés manőver után az olasz Toyotáját lehetett takarítani elfele. Közben Alonso újra próbálkozni kezdett Kliennel, az osztrák egy ideig tartotta magát, aztán a világbajnok körbeautózta. Az élen R. Schumacher három másodperces előnyre tett szert Fisichellával szemben.

R. Schumacher a 13. körben kiállt tankolni, a Klient támadó Räikkönen mögé érkezett vissza. A finn aztán valahol megelőzte a red bullost, s Alonsóval együtt megkezdte M. Schumacher üldözését. A Villeneuve-Montoya esetet kivizsgálják a verseny után, csakúgy, mint a Szato-Trulli affért.

Alonso a 16. körben fél másodpercre közelítette meg Schumachert, leggyorsabb kört futott, de Räikkönen is nagyon nyomta mögötte. Alonso szinte tolta le a pályáról Schumachert, közben a McLaren finnje leggyorsabb kört futott mögötte. Összeállt a nagy hármas, a múlt és a jelen.

A 18. körben Schumacher kicsit ellépett a célegyenesben, de Alonso azért ott maradt a nyakában. Räikkönen hátulról figyelt. A 18. körben az utolsó sikánnál próbálkozott Alonso, közel maradt, próbált támadni a célegyenesben is. A hétszeres világbajnok viszont ügyesen középre tette autóját, így elvette Alonso elől a szöget.

Schumacher a következő körben ismét meglógott picit a célegyenesben, pedig a sikánnál Alonso még ott volt mögötte. Az élen Fisichella 4,3 másodperccel vezetett Button előtt.

A 20. körben Fisichella kiállt tankolni, Alonso meg végre megelőzte Schumachert. A 130R nevű kanyarban egyszerűen körbeautózta a németet, azonnal megérkezett Räikkönen is, hátha ő is el tud menni. Nem tudott, így Alonso meglógott picit. Fisichella a tankolás után Räikkönen mögé, de R. Schumacher elé érkezett vissza.

Alonso a szabad útnak megörülve rögtön leggyorsabb kört futott, sokkal gyorsabb volt a mezőnynél. A 22. körben Buttonnal együtt kiállt tankolni, a vezetést Coulthard vette át.

Räikkönen közben M. Schumacherrel csatázott, a világbajnok a célegyenesben eljátszotta ugyanazt a játékot, mint Alonsóval. A finn kívülről próbálkozott, de nem volt esélye. Zseniális. Kiállt Webber és Coulthard is tankolni, a csata így már az első helyért folyt, még jó, hogy Schumacher nem hagyta magát.

Egy körrel később Räikkönen ismét kívülről próbálkozott, de Schumacher hősiesen tartotta magát. Később a pálya közepén is egy centire nyomult rá a finn a németre, aki nem ijedt meg, haladt tovább rendületlenül. A célegyenesben ezúttal nem volt akció. Mögöttük Fisichella, R. Schumacher, Button, Webber, Coulthard, Villeneuve, Alonso volt a sorrend.

A 26. körben Schumacher és Räikkönen egyszerre álltak ki tankolni, nem cseréltek helyet, folytatódott a csata. Alonso viszont a tankolás után beragadt Villeneuve mögé, Schumacherék elé érkeztek vissza. A spanyol ugyan elment Villeneuve mellett, de előtte volt Coulthard is.

Villeneuve kiállt tankolni, 12 másodpercig töltötték, nem biztos, hogy kiáll még egyszer. R. Schumacher kiment másodszor. Kiállása után Fisichella 12,5 másodperccel vezetett Button előtt, aki mögé megérkezett Webber.

Alonso valahol megelőzte Coulthardot, ismét összeállt a hármas, de nem sokáig voltak együtt, mert Räikkönen az első kanyarban (kívülről) helyet cserélt Schumacherrel. A 31. körben Alonso is megtámadta a németet, aki egy kicsit még tartotta magát.

A 32. körben jól kanyarodott a célegyenesre Schumacher, így Alonso nem tudott vele mit kezdeni, Räikkönen viszont négy másodpercre meglépett, s kettőre közelítette meg Webbert. Alonso a sikánnál szinte beleszállt Schumacher Ferrarijába, volt füstölgős fékezés is, s olyan közel tudott maradni, hogy egyértelmű volt, a célegyenesben kihasználja az erőfölényt. Räikkönenhez hasonlóan ő is körbeautózta a világbajnokot.

Räikkönen közben öt másodperces előnyre tett szert, de megérkezett Webber nyakára. Az ausztrál Buttont üldözte, újabb hármas alakult ki.

Albers Minardija lángra kapott a boxban, a szerelők egymást taszigálva próbálták oltani, egyébként sikerrel. Alonso 2,7 másodpercre csökkentette hátrányát Räikkönennel szemben, egy körrel később gyakorlatilag csatlakozott a vonathoz. De nem akart küzdeni, kiállt a boxba, s a nyolcadik helyre érkezett vissza.

Räikkönen nem nagyon tudta támadni Webbert, az ausztrál őrizte a pozíciót. Fisichella a 38. körben állt ki az élről, pont Räikkönen mögé érkezett vissza. Nekik azonban még ki kell állniuk.

Albers a tűz ellenére visszaült autójába, s folytatta a versenyt. Räikkönen a célegyenes végén folyamatosan támadta Webbert, de nem tudta megelőzni.

A hármasból Button és Webber egyszerre álltak ki tankolni a 42. körben, a williamsesek gyorsabban végeztek, így helyet cserélt a két pilóta. Visszaértek Alonso elé.

A vezetést Räikkönen vette át, nagy tempóban autózott az élen, közben tankolt M. Schumacher. Alonso megelőzte Buttont, s Webbertől is tizedekre került.

Räikkönen rettentő gyors köröket ment az élen, két másodperccel volt gyorsabb a mezőnynél. Coulthard és R. Schumacher tankoltak, kiállt Räikkönen is. Öt másodpercig volt bent, Fisichella éppen csak elment a box előtt, a finn már jött is vissza.

Alonso a célegyenesben két tizedre volt Webbertől, de az ausztrál megőrizte a harmadik helyet. Räikkönen gyorsabb volt Fisichellánál, folyamatosan farigcsálta hátrányát. Webber jól fogta Alonsót.

Egészen öt körrel a leintés előttig. Elképesztő volt, amit Alonso csinált, a célegyenesben Webber kicsit elbambult, a spanyol meg azonnal lecsapott a lehetőségre. Bebújt belülre, s Webber ugyan tette ki az autót, de Alonso még a füvön sem vette el a gázt s befordult a Williams előtt az első kanyarba.

Fisichellát 1,8 másodpercre közelítette meg Räikkönen, nagyon ment előre. Három körrel a leintés előtt utolérte az olaszt, sokkal gyorsabbnak tűnt nála. Két körrel a leintés előtt a célegyenesben próbálkozott Räikkönen, de Fisichella fogta az ívet.

De az utolsó körben Räikkönen megcsinálta. Előbb belülre tolta az autót, Fisichella ment arra, a finn meg mintha csak erre várt volna, elment balról. Sokkal gyorsabb volt az olasznál, és az utolsó lehetőségét ki is használta. Nyert Kimi Räikkönen Giancarlo Fisichella és Fernando Alonso előtt, a Renault két ponttal vezet a konstruktőri pontversenyben. Az év legjobb versenye volt.

És csak a kontraszt kedvéért: Flavio Briatore összetörve ácsorgott a boxban, miközben kollégája, Ron Dennis örömében táncikált. Elképesztően izgalmas lesz a szezonzáró.

kd

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK