Vágólapra másolva!

Montoyáé az első kocka Monzában

Kimi Räikkönen hiába nyerte meg nagy fölénnyel az Olasz Nagydíj időmérő edzését, a negyedik szabadedzés után motort kellett cserélni autójában, így csak a 11. helyről indulhat vasárnap. Az első kocka a másik McLarenben ülő Juan Pablo Montoya ölébe hullott, Fernando Alonso pedig megverte a pénteken még gyengélkedő, az időmérőre viszont feltámadt BAR-Hondákat, s a kolumbiai mellől kezdheti a futamot. A Ferrari hazai közönség előtt annyira nem szerepelt rosszul, Michael Schumacher hatodik, Rubens Barrichello hetedik lett. Nick Heidfeldet Antonio Pizzoniára cserélte a Williams.

Megbízhatóság terén a McLaren ismét csődöt mondott. Hiába uralta Kimi Räikkönen az Olasz Nagydíj szombati szabadedzéseit, autójában szelephiba miatt motort kellett cserélni, így biztossá vált, hogy maximum a 11. helyről rajtolhat. Végzett ő már dobogón a mezőny közepéről indulva, a wokingiak fölényét látva ez most is benne van a pakliban, de taktikailag mindez azt jelenti, hogy Fernando Alonsónak már csak arra kell figyelnie, hogy a finn előtt maradjon. És ez nem tűnik megoldhatatlan feladatnak...

A másik fontos hír, amely az időmérő előtt derült ki, hogy Nick Heidfeldet a tesztpilóta Antonio Pizzoniára cserélte a Williams, a német pilóta ugyanis a pénteki második tréning után fejfájásra panaszkodott. Heidfeld a múlt heti tesztelésen csúnyán összetörte autóját, már akkor mondogatta, hogy nem érzi jól magát, így a kék-fehérek egészségét szem előtt tartva nem akartak kockáztatni, dr. Sid Watkinsszal történt egyeztetést követően azonnal Pizzoniát ültették a helyére.

Zsinórban ez a harmadik év, hogy a Williams cserepilótával indul az Olasz Nagydíjon.

A 3. szabadedzés élcsoportja:
1. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:22.415
2. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:22.550
3. Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes) 1:22.676
4. Alonso (spanyol, Renault) 1:22.867
5. Fisichella (olasz, Renault) 1:22.900
6. Webber (ausztrál, BMW-Williams) 1:23.162
7. Szato (japán, BAR-Honda) 1:23.257
8. Button (brit, BAR-Honda) 1:23.875

A 4. szabadedzés élcsoportja:
1. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:20.916
2. Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes) 1:21.318
3. Szato (japán, BAR-Honda) 1:21.399
4. Alonso (spanyol, Renault) 1:21.548
5. Trulli (olasz, Toyota) 1:21.884
6. Fisichella (olasz, Renault) 1:21.951
7. Webber (ausztrál, BMW-Williams) 1:22.066
8. Coulthard (brit, Red Bull-Cosworth) 1:22.291

Az időmérőt Antonio Pizzonia kezdte, aki bemelegítő körében néhányszor talán túl keményen fékezett. A brazil 1:23.291-gyel állította fel az alapidőt.

Következett csapattársa, Mark Webber, aki már az első szektor után három tizedes előnyben volt. A célig ehhez még négyet tett hozzá, 1:22.560-nal állt az élre.

A sauberes Felipe Massa nagyjából hasonló tempóban kezdett, mint Pizzonia, azaz elmaradt Webber idejétől. A jövőre a Ferrarihoz igazoló brazil a végén gyorsabb volt, mint honfitársa, így elvette tőle a második helyet.

A Törökországban taktikai okok miatt húszkörös pauza után visszaállt Michael Schumacher a célegyenes végét kicsit elfékezte, az első szektor után 31 ezredes hátrányban volt. Középen nagyon jól ment, fél másodperces előnyt csinált, a célban 1:21.721-et mutatott az óra. A világbajnok több mint nyolc tizedet faragott Webber idejéből.

Christijan Albers nem tudott hiba nélkül körbemenni a Minardival, a középső szektorban, a második Lesmo-kanyart kiszélesítette, nagy porfelhőt kreálva. Szépen korrigált, de csinált magának összesen 5,2 másodperces hátrányt.

Tiago Monteiro, aki nyert a Jordan pénzfeldobásán és így megkaphatta az eddig elkészült egyetlen új autót, fél másodperccel volt lassabb Schumachernél az első szektorban. A végéig 2,9 másodpercet kapott, csak Albers elé fért be.

Csapattársa, Narain Karthikeyan a régi géppel szinte ugyanolyan tempóban kezdett, a második szektor után viszont már fél másodperces hátrányban volt a különversenyben. Monteiro 1,2 másodperccel volt gyorsabb az indiainál.

A másik Minardiban ülő Robert Doornbos is fél másodperces hátránnyal kezdett, középen ugyanúgy állt, mint Monteiro. A vége viszont a portugálnak sikerült jobban, Doornbos a hatodik helyre sorolt be.

Ralf Schumacher egészen minimális, 44 ezredes hátrányban volt bátyjához képest az első szektorban, középen viszont lassult, s több mint három tizedre nőtt lemaradása. A Toyota németje 1:22.266-ot ment, a második helyet foglalta el.

Jacques Villeneuve mindössze 86 ezredes lemaradással kezdett, középen ugyanúgy állt, mint Ralf Schumacher. Az utolsó harmadban lassult, a harmadik helyre fért be. De csapattársát, Massát megverte.

Rubens Barrichello nem rontotta el a célegyenes végét, gyorsabb is volt két tizeddel Schumachernél az első szektorban. Középen 74 ezredre olvadt a fór, a célban pedig már a német vezetett: a brazil 241 ezreddel kapott ki csapattársától.

Szato Takuma 166 ezreddel kezdett gyorsabban, mint Schumacher, de ő ezt középen kettővel még növelni is tudta. A japán 1:21.477-et ment, két és fél tizeddel verte meg a világbajnokot s átvette az első helyet.

A red bullos Christian Klien 69 ezredes hátrányban volt az első mért ponton, a másodikon viszont már +417 ezredet mutatott az óra. Az osztrák 1:22.532-vel a hatodik helyet szerezte meg.

Csapattársa, David Coulthard már az elején kapott két és fél tizedet, ezt csak növelgette a célig. A skót Kliennél viszont jobban bírta a végét, így nyolc tizedes hátránnyal az ötödik helyen ért be.

Az edzésmenő Jarno Trulli 54 ezreddel kezdett lassabban, mint Szato, a második mért ponton ellenben két ezred volt az előnye. Az olasz a végén lassult, 163 ezreddel kikapott a japántól. Második hely.

Jenson Button 35 ezreddel volt lassabb Szatónál az első szektorban, középen viszont két tizedes előnybe került. Az angol a végén veszített egy tizedet, de 1:21.369-cel átvette az első helyet.

Giancarlo Fisichella nagyon elrontotta az első sikánt, így már az első mért ponton három tizedes hátrányban volt. A Renault olasz pilótája az egyes Lesmóban is rontott, hét tizedes hátránya csak a hatodik helyet jelentette számára.

Juan Pablo Montoya a jelenlegi erőviszonyoknak megfelelően már az első szektorban három tizedes előnyben volt, középen viszont másfelet veszített. A végére visszaállt az eredeti állapot, a kolumbiai 1:21.054-gyel állt az élre.

Fernando Alonso tartotta a lépést Montoyával az első szektorban, mindössze 14 ezred volt a hátránya. Középen 58 ezred volt a lemaradás, a végén pedig 265. Alonso a BAR-Hondákat megelőzte, a Renault-nak csak ez számított. Ezt Briatore öröme is jelezte.

A motorcserés Kimi Räikkönen 54 ezreddel volt lassabb Montoyánál az első szektorban, középen viszont két tizeddel vezetett. A finn 1:20.878-at ment, de hiába verte el csapattársát, csak a 11. helyről indulhat vasárnap. Az azért borítékolható: a McLaren erejét látva gyorsan fel fog zárkózni.

Az Olasz Nagydíj rajtsorrendje:
1 J. Montoya McLaren 1:21.054 +0:00.176
2 F. Alonso Renault 1:21.319 +0:00.441
3 J. Button BAR 1:21.369 +0:00.491
4 Szato T. BAR 1:21.477 +0:00.599
5 J. Trulli Toyota 1:21.640 +0:00.762
6 M. Schumacher Ferrari 1:21.721 +0:00.843
7 R. Barrichello Ferrari 1:21.962 +0:01.084
8 G. Fisichella Renault 1:22.068 +0:01.190
9 R. Schumacher Toyota 1:22.266 +0:01.388
10 D. Coulthard Red Bull 1:22.304 +0:01.426
11 K. Räikkönen McLaren 1:20.878 - motorcsere miatt tíz hellyel hátrébb sorolva
12 J. Villeneuve Sauber 1:22.356 +0:01.478
13 C. Klien Red Bull 1:22.532 +0:01.654
14 M. Webber Williams 1:22.560 +0:01.682
15 F. Massa Sauber 1:23.060 +0:02.182
16 A. Pizzonia Williams 1:23.291 +0:02.413
17 T. Monteiro Jordan 1:24.666 +0:03.788
18 R. Doornbos Minardi 1:24.904 +0:04.026
19 N. Karthikeyan Jordan 1:25.859 +0:04.981
20 C. Albers Minardi 1:26.964 +0:06.086