Társoldalunk:

Schumacher tönkreverte a mezőnyt az időmérőn

2005.07.30. 12:50

A levegő 35, a pálya 50 fokos Mogyoródon.

Az időmérőt Kimi Räikkönen kezdte, a finn hiba nélkül ment körbe. Ideje 1:20.891 volt, ennél délelőtt sem ment sokkal jobbat.

A williamses Mark Webber az első szektor után fél másodperces hátrányban volt Räikkönenhez képest, kicsit mintha küzdött volna az autóval. A második ponton már másfél másodperces volt a hátrány, eztán becsúszott egy elfékezés is. A vége +2,6 másodperc.

A pályafutása második F1-es versenyén részt vevő Robert Doornbos már az első kanyarban hibázott, lecsúszott az ívről, később azért próbált figyelni. Ez arra volt elég, hogy négy és fél másodperccel kapjon ki Räikkönentől.

Tiago Monteiro felvezető köre után a boxba kanyarodott, s nem teljesített mért kört (motorcsere miatt). Csapattársa, Narain Karthikeyan igen, az indiai pici hibákkal ment körbe. A pályát számítógépes játék segítségével tanulta meg, Räikkönentől 4,1 másodpercet kapott. Doornbost megverte.

Jacques Villeneuve az első szektort fél másodperccel teljesítette lassabban, mint Räikkönen, lemaradása középen 1,3 másodpercre nőtt. A kanadai 1:22.866-tal a második helyre érkezett be. Legyőzte Webbert.

Jarno Trulli, aki a negyedik szabadedzésen nem brillírozott (üzemanyagszelep-hiba), 47 ezreddel kezdett csak lassabban, mint Räikkönen, ám a második szektorban közel két tizedre hízott a hátránya. Az olasz az utolsó szektorban nagyot alakított, 1:20.839-et ment, s letaszította az első helyről a finnt.

Christijan Albers a másik Minardival nem ment rossz kört, agresszívan vezetett, s 3,6 másodperces hátránnyal bejött ötödiknek. Sikerült legyőznie Karthikeyant.

Szato Takuma a BAR-ral 21 ezredes előnyben volt az első szektor után, középen viszont alaposan visszaesett. Kicsit ki is szélesítette az egyik kanyart, a harmadik helyre volt jó 948 ezredes plusszal.

Nick Heidfeld jóval gyorsabban kezdett, mint csapattársa, Webber, az elején alig néhány ezredes hátránya volt csak. A német is sokat veszített középen, a kanyargós részen, az 1:22.086-os idő a negyedik helyet jelentette számára.

Rubens Barrichello kicsit csúszkált a Ferrarival, de így is csak 32 ezreddel volt lassabb Trullinál az első ponton. A második szektorban gyakorlatilag maradt a különbség, +62 ezred, a célig viszont összeszedett két és fél tizedet. Harmadik hely a brazilnak.

Christian Klien négy tizedes hátránnyal kezdett, középen ehhez hármat tett hozzá. Az osztrák összességében nem ment rosszul, egy másodperces lemaradással az ötödik helyet szerezte meg.

Felipe Massa nagyjából ugyanazt hozta az első harmadban, mint előtte Klien, ő azonban középen már másodpercen felülre került. A vége +1,7 másodperc és hetedik hely.

David Coulthard már a célegyenes végén elfékezte magát, ennek ellenére csak három és fél tizeddel maradt el Trulli első szektoros idejétől. Középen majdnem egy másodpercre rontott, kikapott Klientől. A hetedik helyet kaparintotta meg.

Ralf Schumacher elég nagy, két és fél tizedes plusszal kezdett Trullihoz képest, s középen is elszúrta kicsit az egyik kanyart. Ennek dacára másfél tizedet javított, a végén viszont megint lelassult picit. 125 ezreddel volt lassabb csapattársánál, így Räikkönen mögé érkezett meg.

Michael Schumacher vezette fel az utolsó ötöst, a német az első szektorban 179 ezredes előnnyel a leggyorsabb volt. A középső szakasz is jól sikerült a világbajnoknak, nyolc tizedre (!) növelte előnyét, a vége közel egy másodperces fór lett. 1:19.882!!!

Schumacher sokkolta a mezőnyt, Giancarlo Fisichella két és fél tizeddel kezdett lassabban nála. Az olasz lemaradása középen nyolc tizedre nőtt, a végét nagyon elrontotta. Fisichella 1,4 másodperces hátránnyal a hatodik helyet szerezte meg.

Jenson Button is két tizedet kapott az első szektorban, középen újabb hatot. Az angol sem alkotott maradandót a végén, de elvette Fisichellától a hatodik helyet.

Juan Pablo Montoya mindössze nyolcvan ezreddel kezdett lassabban, mint Schumacher, de a második szektorban közel hat tizedre nőtt a hátránya. A kolumbiai  a végén nagyon igyekezett, sikerült megvernie Trullit, a második helyre ért be.

A pályán Fernando Alonso ment végig utoljára, a vb-éllovas másfél tizeddel volt lassabb Schumachernél az első szektorban. A renault-s hat tizedes plusznál tartott középen, a célegyenes előtti kanyart azonban elrontotta. Kicsit lefutott a pályáról, 1:21.141-gyel így csak a hatodik helyet szerezte meg.

A Magyar Nagydíj rajtsorrendje:
1 M. Schumacher Ferrari 1:19.882
2 J. Montoya McLaren 1:20.779 +0.897
3 J. Trulli Toyota 1:20.839 +0.957
4 K. Räikkönen McLaren 1:20.891 +1.009
5 R. Schumacher Toyota 1:20.964 +1.082
6 F. Alonso Renault 1:21.141 +1.259
7 R. Barrichello Ferrari 1:21.158 +1.276
8 J. Button BAR 1:21.302 +1.420
9 G. Fisichella Renault 1:21.333 +1.451
10 Szato T. BAR 1:21.787 +1.905
11 C. Klien Red Bull 1:21.937 +2.055
12 N. Heidfeld Williams 1:22.086 +2.204
13 D. Coulthard Red Bull 1:22.279 +2.397
14 F. Massa Sauber 1:22.565 +2.683
15 J. Villeneuve Sauber 1:22.866 +2.984
16 M. Webber Williams 1:23.495 +3.613
17 C. Albers Minardi 1:24.443 +4.561
18 N. Karthikeyan Jordan 1:25.057 +5.175
19 R. Doornbos Minardi 1:25.484 +5.602
20 T. Monteiro Jordan idő nélkül

[origo]

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK