Társoldalunk:

Újabb Forma-1-es bojkott fenyeget

2005.06.27. 10:44

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerdán hallgatja meg az indianapolisi viadalon a felvezető kör után a boxba visszaállt michelines csapatokat. Max Mosley elnök súlyos büntetést akar, ami elmoshatja a Francia Nagydíjat.

Alighanem feszült hangulatban kerül majd sor szerdán az FIA Világtanácsának ülésére, amelyen a michelines együttesek indianapolisi bojkottja lesz a téma. Max Mosley elnök erődemonstrációt kíván tartani sok-sok súlyos büntetéssel, az istállók viszont - az örök hangadó Paul Stoddarttal az élükön - kilátásba helyezték, hogy túlzott szigor esetén bojkottálják a vasárnapi Francia Nagydíjat (is).

Mosley a Guardian című brit lapnak úgy fogalmazott, "a pontlevonástól kezdve, a pénzbüntetésen át az eltiltásig bármi lehetséges", azaz megtörténhet, hogy az érintettek megússzák sima figyelmeztetéssel. Az elnök kemény kézzel bánna a BAR-ral (amely számára egy újabb súlyos ítélet az idei esztendő végét jelenthetné, hiszen az üzemanyagtankkal való, Imolában leleplezett trükközés miatt felfüggesztett büntetése van érvényben), Renault-val, Williamsszel, McLarennel, Sauberrel, Red Bullal és Toyotával, a végső szót azonban nem ő, hanem a Világtanács mondja ki. "Ha én magam kizárást is szeretnék, valószínűtlen, hogy a tanács további húsz tagja rábólintana erre" - mondta Mosley, aki nem izgulja túl ezt az ügyet.

Haug ismétlést akar Indyben
Norbert Haug, a Mercedes sportfőnöke megismételtetné a botrányba fulladt Amerikai Nagydíjat. "Javasolni fogjuk, hogy fussuk újra az indianapolisi futamot" - mondta Haug. "Fogalmam sincs, hogy van-e erre lehetőség, de mindenképpen ez lenne a megfelelő lépés. A Forma-1 normális versenyekről szól, kutya kötelességünk, hogy a fizető nézőket újra meghívjuk és kárpótoljuk a sok bosszúságért."

"Sokkal keszekuszább volt minden, amikor Ayrton szerencsétlenül járt" - utalt Mosley elnökségének első éveire, amikor a biztonság jegyében három és fél helyett háromliteres motorokat kezdtek használni, és több pályán biztonsági sikánok megépítését rendelték el. Hogy akkor miért ellenkezett Mosley az indianapolisi lassító létrehozása ellen? "A fejetlenséget nem tűröm. Bernie beleegyezett volna a sikánba, mert az ő dolga az üzlet. Én viszont a sportág igazságos szabályozására ügyelek, nem tehetek ki senkit értelmetlen veszélynek."

Paul Stoddart, a Minardi első embere régóta követeli Mosley távozását, az utóbbi időben mások is felsorakoztak mellé. A prezident hangsúlyozta, "számomra ez nem személyes ügy, Sir Frank Williamsszel és Ron Dennisszel például egész jól kijövök. Stoddart szomorú eset, vele nem tudok mit kezdeni."

"Ez az egész helyzet olyan, mintha a Balkánon, Észak-Írországban vagy Palesztínában lennénk. Mindenki úgy véli, teljesen igaza van, s minden álláspontnak van sok-sok lelkes képviselője. Az ilyen helyzeteket nehéz megoldani - de nem a Forma-1-ben. Itt sportról, nem pedig politikáról van szó, egyszerűen be kell tartani a szabályokat. Ez minden."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK