Társoldalunk:

Räikkönen Monacóban is megszerezte a pole-t

2005.05.22. 9:50

Kimi Räikkönen zsinórban harmadszor indulhat az első rajtkockából, miután szombati közel fél másodperces előnyéből 83 ezredet megőrzött a Monacói Nagydíj vasárnapi második időmérőjén szenzációsat nyújtó Fernando Alonsóval szemben. A harmadik hely Mark Webberé lett, az ausztrál két tréning alapján 1,2 másodperccel volt lassabb a második helyezettnél. Juan Pablo Montoyát tömegbaleset okozása miatt az utolsó helyre sorolták, így Michael Schumacher a 11.-ről egészen a 8. helyig nyomult előre. A Minardik megőrizték előnyüket a Jordanekkel szemben, Patrick Friesacher és Cristijan Albers is Tiago Monteiro, illetve Narain Karthikeyan elől rajtolhat.

A szombati nap rosszul végződött Juan Pablo Montoya számára a Monacói Nagydíjon, a versenybírák ugyanis a szombati negyedik szabadedzésen okozott balesete miatt törölték az első időmérőn elért eredményét, s az utolsó helyre sorolták. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) közleménye szerint "Juan Pablo Montoya szükségtelenül lassan haladt a pálya egy rendkívül gyors szakaszán (a kaszinó felé vezető részen), ezért olyan baleset előidézője volt, amely egyébként abszolút elkerülhető lett volna".

Az ütközésben Ralf Schumacher, David Coulthard és Jacques Villeneuve autója is megsérült. Az illetékesek a videófelvételek megtekintése után a McLarentől bekérték Montoya autójának telemetriai adatait is, s ezután hozták meg a döntésüket. A kolumbiai versenyző - aki az ötödik helyen végzett az első időmérőn - nem ért egyet a határozattal, és tagadja, hogy ő okozta volna a baleset.
   
"Éppen felfelé hajtottam az emelkedőn, mögöttem pedig nagyon gyorsan érkeztek a többiek. Ralf volt elöl, ő majdnem nekem ütközött. Utána besoroltam elé, de csak azért, mert lelassított. Azt mondják, fékpróbákat végeztem, azonban mindent a baleset elkerüléséért tettem. Nagyon csalódott vagyok, mert keményen dolgoztunk, és az első időmérő edzés után azt gondoltam, jó eredményt érhetek el a versenyen" - mondta Montoya.

Villeneuve utóbb nyilvánosan lehülyézte Montoyát, szerinte könnyen halálos baleset lehetett volna a mclarenes ostobaságának vége. Coulthard is kemény szavakat használt, amikor az esetről kérdezték, a pilótákat nem lepte meg az elmarasztaló határozat. A vizsgálatok egyébként kiderítették, hogy Montoya 180 méterrel saját szokásos féktávja előtt már lassított, sebessége 86 km/h volt az előző körben mért 278-cal szemben. A McLaren nem fellebbezett az ítélet ellen.

Ralf Schumacher annak dacára, hogy szombaton rommá törte autóját, kijött a második időmérő edzésre, de gyors helyett csak egy installációs kört ment, aztán visszament a boxba. (Az edzés után motort cseréltek autójában.)

A szintén motorcserén túlesett jordanes Narain Karthikeyan már rendesen körbement, összessített ideje 2:43.442 volt. Az indiai az alagút után alaposan elfékezte magát, négy keréken csúszott, amivel rengeteg időt veszített.

Csapattársa, Tiago Monteiro még bemelegítő körében bakizott, a gyorsat viszonylag rendben letudta. Noha Karthikeyan a csúszással rengeteg időt veszített, Monteiro csak három és fél tizeddel tudta megelőzni.

Cristijan Albers a remek minardis szereplés folytatásaként az első ponton már fél másodperccel alázta Monteirót, a másodikon 1,1 másodperc volt az előnye. A célban nyolc tized volt a különbség, ez hatalmas különbség az eddigi erőviszonyokhoz képest.

A csapattársát az összes monacói edzésen legyőző Patrick Friesacher már az első szektor után 1,2 másodperces előnyt tudhatott magáénak, ezt több kemény ellenkormányzásos manőver ellenére is növelni tudta. 2:40.810-zel vette át az első helyet, két tréning alapján közel 1,4 másodpercet adott Albersnek.

Vitantonio Liuzzi a Star Wars-festéses Red Bullban természetesen alaposan elkalapálta az összes előtte indult pilótát, több kisebb hiba ellenére is 3,6 másodperccel verte meg Friesachert. 2:37.152.

Felipe Massa a Loews-kanyart kissé szélesen vette ugyan, az alagút után füstölgőset kellett fékeznie, ám így is csúnyán elverte Liuzzit. Több mint két másodpercet faragott az olasz idejéből. 2:35.120.

Michael Schumacher - az alacsony végsebesség-adat alapján valószínűleg majdnem teletankolt autóval - az első szektor után 77 ezredes hátrányban volt Massához képest, középen viszont 126 ezredes előnyt szerzett. A célig ezt 384 ezredre tornázta fel, 2:34.736-tal vette át az első helyet.

A szülinapos (33 éves lett vasárnap) Rubens Barrichello szombaton 44 ezredes előnyt szerzett Schumacherrel szemben, ezt az első szektorban 90-re növelte. Később viszont lelassult, így a csapaton belüli erőviszonyoknak megfelelően - 247 ezredes hátránnyal - a hétszeres világbajnok mögül indulhat majd.

Jacques Villeneuve-nek nem sikerült megismételnie szombati remek teljesítményét, az első szektor utáni három tizedes előnyéből a célig két tizedes plusz és második hely lett. Schumacher kettőt lépett előre.

A kétszeres monacói győztes David Coulthard már elbánt Schumacherrel, a második ellenőrző ponton közel egy másodperc volt a skót előnye. 869 ezredet faragott a világbajnok eredményéből, 2:33.867-tel állt az élre.

A tavalyi első Jarno Trulli kiváló kört ment a szűk pályán, összesen 1,2 másodperccel volt gyorsabb, mint Coulthard. Ideje 2:32.590 volt. Nick Heidfeld nem tudott mit kezdeni a Toyota olasz versenyzőjének idejével, nagyobb hiba nélkül ment végig, mégis kapott három tizedet.

A várakozásoknak megfelelően Juan Pablo Montoya passzolt, biztos utolsó helye tudatában nem ment ki a pályára, így következhetett Giancarlo Fisichella. A renault-s a hajrá felvezetéseként fél másodpercet csippentett le Trulli idejéből, 2:32.100-zal ért célba.

Mark Webber három tizeddel állt Fisichella előtt az első szektor után, előnyét közepén néhány ezreddel tudta növelni. A célba 444 ezredes fórral érkezett, 2:31.656-tal vette át az első helyet.

Fernando Alonso szokás szerint remek produkcióval állt elő, az első időmérő ponton több mint nyolc tized volt az előnye. A másodikon már 1,1 másodperc, a végén 1,250. 2:30.406-nál kellett Räikkönennek jobbat mennie.

És ment is, a McLaren finnje megszerezte a pole-t, bár szombati, közel fél másodperces előnyéből csak 83 ezred maradt Alonsóval szemben. Räikkönen zsinórban harmadszor indulhat az első rajtkockából. 

A második időmérő végeredménye:
1 F. Alonso Renault 1:16.281
2 K. Räikkönen McLaren 1:16.679 +0.398
3 M. Webber Williams 1:17.072 +0.791
4 G. Fisichella Renault 1:17.317 +1.036
5 J. Trulli Toyota 1:17.401 +1.120
6 N. Heidfeld Williams 1:17.755 +1.474
7 D. Coulthard Red Bull 1:18.538 +2.257
8 M. Schumacher Ferrari 1:18.550 +2.269
9 R. Barrichello Ferrari 1:18.841 +2.560
10 F. Massa Sauber 1:18.902 +2.621
11 J. Villeneuve Sauber 1:19.015 +2.734
12 V. Liuzzi Red Bull 1:20.335 +4.054
13 P. Friesacher Minardi 1:22.236 +5.955
14 C. Albers Minardi 1:22.977 +6.696
15 T. Monteiro Jordan 1:23.670 +7.389
16 N. Karthikeyan Jordan 1:23.968 +7.687
17 J. Montoya McLaren idő nélkül 
18 R. Schumacher Toyota idő nélkül 

A Monacói Nagydíj rajtsorrendje:
1 K. Räikkönen McLaren
2 F. Alonso Renault
3 M. Webber Williams
4 G. Fisichella Renault
5 J. Trulli Toyota
6 N. Heidfeld Williams
7 D. Coulthard Red Bull
8 M. Schumacher Ferrari
9 J. Villeneuve Sauber
10 R. Barrichello Ferrari
11 F. Massa Sauber
12 V. Liuzzi Red Bull
13 P. Friesacher Minardi
14 C. Albers Minardi
15 T. Monteiro Jordan
16 J. Montoya McLaren - baleset okozása miatt ideje törölve
17 N. Karthikeyan Jordan - motorcsere miatt hátrébb sorolva
18 R. Schumacher Toyota - motorcsere miatt hátrébb sorolva

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK