Vágólapra másolva!
Kimi Räikkönen nyerte a Forma-1-es világbajnokság ötödik futamát, a Spanyol Nagydíjat. A hazaiak kedvence, Fernando Alonso a második helyet kaparintotta meg, a dobogó harmadik fokára Jarno Trulli állhatott fel. Michael Schumachert egészen elképesztő balszerencse-sorozat sújtotta, előbb bal hátsó, majd bal első defektet kapott, a második után fel is adta a különben unalmas futamot a 46. körben.

Ez a vasárnap Kimi Räikkönené volt, a McLaren finnje délelőtt megszerezte a pole pozíciót, délután pedig pályafutása harmadik győzelmét Barcelonában. Imolában már világosan kiderült, hogy a wokingiak utolérték az élmezőnyt, ha nem füstöl el az északi motorja, valószínűleg már akkor nyert volna.

A technika San Marinóban közbeszólt, Barcelonában viszont nem, így Räikkönen önfeledten ünnepelhette a jogos sikert a dobogó tetején. Már az első körökben ellépett a hazai kedvenc Fernando Alonsótól, s az előnyt biztosan őrizte meg a leintésig. A legminimálisabb mértékben sem veszélyeztette senki a sikerét, gyakorlatilag azt csinált, amit akart.

Michael Schumacherrel ugyan ezúttal is lehetett volna a számolni, ám neki végül nem osztottak lapot. A német a rajtnál még lelkes volt, megelőzte a jól rajtoló, de Trulli által a fűre szorított Montoyát, a két Minardi beragadása miatt pályára küldött safety car távozása után azonban a kolumbiai visszavette tőle a hetedik pozíciót. Ez nem zavartatta a ferrarist, bízott a taktikában, amely a messzire kitolt első tankolással fel is hozta a negyedik helyre.

Schumacher kisvártatva már harmadik volt, mert Fisichella autóján első vezetőszárnyat kellett cserélni, ekkor azonban a Bridgestone-Ferrari együttműködés értelmét alapjaiban megkérdőjelező balszerencse-sorozat vette kezdetét. Schumacher előbb bal hátsó defektet kapott, majd miután visszament a pályára, szinte azonnal bal elsőt. Ezt ráadásul néhány méterrel a célegyenes után, vagyis a szinte irányíthatatlan autóval majdnem egy teljes kört kellett megtennie.

Senkit nem lepett meg, hogy a boxba érve rögtön a garázsba parkolta autóját, ha visszamegy, akkor sem tudott volna pontot szerezni. Az is igaz viszont, hogy Räikkönent és Alonsót nehezen előzte volna meg, a harmadik helyért járó hat pont azonban nagyon jól jött volna neki a világbajnoki pontversenyben.

Schumacher kiesése után Alonso a biztos második hely és az azért járó nyolc pont megszerzésére törekedett, sikerrel. A jelenlegi erőviszonyok alapján már nem Schumacher és a Ferrari, hanem az elképesztő módon megerősödött McLaren-Räikkönen páros a legnagyobb ellenfele a világbajnoki címért vívott harcban, de figyelnie kell a Toyotára, különösen Jarno Trullira is.