Vágólapra másolva!
A Bernie Ecclestone F1-főguru és az autógyártók között zajló vita keretében a McLaren-Mercedes bejelentette, elképzelhetőnek tartja, hogy 2008-tól egy rivális sorozatban versenyezzen.

Ron Dennis, a wokingiak főnöke úgy fogalmazott egy sajtóbeszélgetésen, elképzelhető, hogy az ezüst nyilak 2008-tól egy másik sorozatban versenyeznek. A McLaren motorszállító partnere, a tulajdonjogot is gyakorló Mercedes tagja annak a GPWC nevű csoportosulásnak, amely már egy neves céget is megbízott azzal, hogy szervezzen meg egy rivális bajnokságot, amelynek rajtja 2008-ban, a jelenlegi Concorde-szerződés lejárta után lenne. Szakértők szerint a gyártók csupán tárgyalási pozíciójukat kívánják erősíteni a fenyegetésekkel, nem tartják azonban kizártnak, hogy adott esetben valóra is váltják ígéreteiket.

A GPWC múlt héten bemutatta terveit és elképzeléseit kilenc istállónak, a Ferrari korábban elsőként és eddig egyedüliként aláírta az új, 2012-ig meghosszabbított alapszerződést. A kiszivárgott hírek szerint százmillió dollárért cserébe, erről azonban sem az FIA, sem a maranellóiak nem kívántak beszélni.

A kisebb együtteseket, különösen a Minardit és a Jordant sikerült a GPWC képviselőinek meggyőznie, de a jelek szerint a McLaren is elgondolkodott a váltáson. Az említett csapatok különben azért nem hajlandók aláírni az új Concorde-egyezményt, mert az hiába garantálna több pénzt számukra, részleteit megkérdezésük nélkül dolgozták ki.

Dennis szerint minden attól függ, hogy 2007 végén milyen gazdasági helyzetben lesz a csapat, de a maradás kizárt, amennyiben Ecclestone nem változtat a jelenlegi gyakorlaton, s egy személyben hoz döntéseket. "2007-ig a szerződésnek megfelelően teljesítjük kötelezettségeinket, ám egyik célunk, hogy a cég maga dönthesse el, melyik úton megy tovább. Amennyiben a csapatok továbbra sem szólhatnak bele a lényegi kérdésekbe, elbúcsúzunk a Forma-1-től, s talán más sportágakban, a világ más tájain folytatjuk tovább."

Dennist nagyon bosszantja, hogy az FIA, Ecclestone és a Ferrari a többiek megkérdezése nélkül egyeztek meg. "A Ferrari a legnagyobb hagyományokkal bíró istálló, akárhogy is alakul a Grand Prix-sport(ok) jövője, mindenképpen nagyon hiányozna. De egyszerűen nem kerülhet olyan helyzetbe, hogy kontrollálhassa a szabályváltoztatásokat és extra bevételekre tegyen szert, ez igazságtalan a riválisokkal, de az egész sportággal szemben is."