Társoldalunk:

Bika lett az új McLarenből

2005.02.10. 8:43

Furcsa megoldással kísérletezett a Forma-1-es McLaren-istálló a keddi jerezi tesztelésen. Juan Pablo Montoya autójára bikaszarv-formájú segédszárnyakat szereltek, amelyek a leszorítóerőt hivatottak növelni.

A Ferrari az első légterelő alá szerelt segédszárnyat, a McLaren a motorháztetőre: az aerodinamikusok újabban aprócska trükkökkel próbálják növelni a leszorítóerőt. A wokingiak megoldására a keddi jerezi tesztelésen figyeltek fel a riválisok és a szakemberek, az új konstrukciót el is keresztelték rögtön Ezüst Bikának.


A szarv formájú szárnyakat (maga az ötlet egyébként nem új, a kivitelezés azonban igen) Juan Pablo Montoya autójára szerelték fel, társa, Pedro de la Rosa "csupasz" McLarennel körözött. Hogy az új megoldás beváltotta-e a hozzá fűzött reményeket, egyelőre rejtély, tény viszont, hogy a kolumbiai sztár mindössze három tizedet tudott a spanyol tesztpilótára verni. A leggyorsabb Massa volt, szerdán viszont már Montoya végzett az élen.

Jerez, 2. nap:
1. Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes) 1:16.816 - 101 megtett kör
2. Heidfeld (német, Williams-BMW) 1:17.387 - 123
3. Massa (brazil, Sauber-Petronas)  1:17.389 - 98
4. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:17.449 - 69
5. Alonso (spanyol, Renault) 1:17.539 - 35
6. Klien (osztrák, Red Bull Racing) 1:17.583 - 109
7. Fisichella (olasz, Renault) 1:17.629 - 59
8. Coulthard (skót, Red Bull Racing)  1:17.913 - 79

KAPCSOLÓDÓ CIKK