Vágólapra másolva!
Paul Stoddart, a Forma-1-es Minardi-istálló főnöke elárulta, hogy a Concorde-egyezmény értelmében a csapatoknak fizetniük kell a Ferrarinak.

Paul Stoddart élete sokadik kirohanását intézte a Ferrari ellen, de ezúttal olyasmivel állt elő, ami komoly vitatéma lehet a jövőben. A Minardi főnöke az F1Racing című magazinnak azt állította, az olaszok kivételezett helyzetben vannak, mi több, szabály rögzíti, hogy a riválisoknak extra pénzeket kell juttatniuk Maranellóba.

Az ausztrál azt nem merné kijelenteni, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA) a Ferrari irányítja, de szerinte kétségtelen, hogy a Max Mosley irányította testület Schumacherékkel egészen másképp bánik. "Miért kell az összes istállónak a Concorde-egyezmény értelmében pénzelnie a Ferrarit? Miért kell a szinte üres kasszánkból a világbajnokot finanszíroznunk? Egyetlen értelmes oka sincs ennek az eljárásnak, amikor rákérdeztem, mégis miért kell így tennünk, azt a választ kaptam, hogy 'a Ferrari a sportágért tett erőfeszítéseiért' részesül a kiváltságban."

Való igaz, a gárda az eddigi összes világbajnokságban részt vett, sok szép sikert aratott, de az sem titok, hogy az FIA és az Ecclestone-birodalom igyekszik mindig a kedvére tenni, mert nélküle gyakorlatilag halálra lenne ítélve a Forma-1. A Ferrari hamar ráérzett, hogy külön utakon járhat és esetenként diktálhat, többek között ezért nem fogadta el a többiek által kidolgozott költségcsökkentő javaslatot, amelynek értelmében az eddiginél jóval kevesebbet lehetne tesztelni.

Ferrari-bemutató

Noha az új Ferrarit csak a májusi Spanyol Nagydíjon dobják harcba először, bemutatójára már február végén sor kerülhet. A csapat hivatalosan még nem árulta el az időpontot, ám egy közelebbről meg nem nevezett forrás az Autosportot úgy tájékoztatta, a leleplezés február 21-én, hétfőn lesz Maranellóban.

Stoddart a brit ITV-nek további érdekességeket árult el. "Az a hír járja - a magam részéről nem tudom, igaz-e, vagy csak rosszindulatú pletyka -, hogy a 2005-ös szabálykönyvet többek között a Ferrari 18 embere dolgozta ki. Többektől hallottam már ezt, s maga Mosley is elkotyogta egyszer, hogy ezekben a kérdésekben az FIA valóban kikérte az olaszok véleményét." Stoddartnak talán lehet némi igaza, hiszen amíg a többség egyelőre ismerkedik az új technikával, addig Schumacher első "munkanapján" rögtön 1,7 másodpercet vert Barcelonában a második Mark Webberre. A német ugyan nem az F2005-össel körözött, de autójának több alkatrésze is már az idei modellből érkezett.

Stoddart állítja, a Ferrari 2005-ben és 2006-ban is biztosan világbajnok lesz, s "ez ellen senki nem tehet semmit".