Társoldalunk:

A Honda megvette a BAR 45 százalékát

2004.11.19. 8:13

A BBC értesülései szerint a Honda megvásárolja a Forma-1-es BAR-istállót. A hírügynökségnek egyes források teljes, mások csak negyvenszázalékos részesedésszerzésről számoltak be. Péntek délután aztán kiderült, a Honda első lépésben 45 százalékot vett, David Richards csapatfőnök távozik.

A Honda négy esztendeje látja el motorokkal a BAR-istállót, a nagy rivális Toyotához hasonlóan azonban nagyobb befolyásra szeretne szert tenni a Forma-1-ben. Korábban is beszélték már, hogy az autógyár megvásárolja a csapatot a British American Tobaccótól (BAT), a BBC információi szerint most meg is köttetett az üzlet. A források némiképp ellentmondóak, hiszen az egyik teljes kivásárlásról tud, míg a másik szerint csak negyven százalékos tulajdonrészt szereztek a japánok.

Az angolok úgy tudják, David Richards eddigi csapatfőnök átadja a helyét Nick Fry vezérigazgatónak, a főhadiszállás marad Brackleyben, s a pilótákat illetően sem lesz változás. Ez lesz (lehet) az első alkalom 1968 óta, hogy a Honda saját csapatot indít, noha a Williamsszel és a McLarennel a '80-as, '90-es években is uralta a sportágat.

A hivatalos bejelentés


Péntek délután kiderült, nem tévedett a BBC, a Honda megvette a BAR 45 százalékát. A maradék 55 egyelőre a BAT kezében marad, de a Honda már tárgyal további részvények megszerzéséről. Bejelentették azt is, a Prodrive (David Richards cége) a jövőben nem működik együtt a BAR-ral, a csapatfőnök elhagyja az istállót. A technikai igazgató marad Geoffrey Willis, a februárig tanácsadóként dolgozó Richards utódja minden bizonnyal Nick Fry lesz.

A Honda nem kívánta kommentálni a BBC információját, Fry is csak annyit mondott, egyelőre nincs közölnivalója. Jelzésértékű: Richards múlt héten állítólag azzal lepte meg kollégáit, nem szavazhat meg semmilyen szabályváltoztatást az együttes eladása miatt, előbb egyeztetnie kell a Hondával. Egy BAR-hoz közel álló forrás ugyanakkor úgy fogalmazott, az autógyár csak a következő 12 hónapon belül vásárolja meg a gárdát, míg egy másik csak negyvenszázalékos tulajdonrésszerzésről tud. Hozzátette viszont: "Az üzlet megköttetett, már csak apróságokat kell pontosítani."

A BAT 2006-ban mindenképpen el akarta hagyni a száguldó cirkuszt, a korábbi lelépésnek egy angol törvény az oka, amely 2005. július 31-én lép hatályba. Ennek értelmében a BAR az Európai Unión kívül sem reklámozhatna dohánytermékeket, mert a közvetítéseket a teljes tilalmat bevezető szigetországban is látni lehetne.

A BAR társalapítója, Adrian Reynard sem kívánta megerősíteni a híreket, szerinte még nem jutottak ilyen messzire a tárgyalások. Azt viszont nem hallgatta el, hogy a maga részéről maximálisan támogatná a Honda térnyerését.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK