Vágólapra másolva!
Az Autosport magazin értesülése szerint a Williams nem hosszabbít szerződést tesztpilótájával, Marc Genével, akiért máris bejelentkezett a Ferrari. A lap azt is tudni véli, az új Forma-1-es istálló (Midland F1) főnöke Trevor Carlin lesz.

Kérdezze Wéber Gábor és Czollner Gyula autóversenyző F1-szakértőket szerdán 16 órától!

Marc Gené 2001-ben igazolt a Williamshez, a spanyolból az évek során megbecsült tesztpilóta lett. Versenyzőként háromszor jutott szóhoz (mindannyiszor a sérült Ralf Schumachert helyettesítette), 2003-ban ötödik lett Monzában, idei bevetésein, Magny-Cours-ban és Silverstone-ban nem szerzett pontot. A másik helyettes, Antonio Pizzonia viszont meglepően jól szerepelt, Belgiumban a dobogóra is felállhatott volna, ha nem krepál be autója.

A brazil eredményességével nem csak arról győzte meg a Williams vezetőit, érdemes vele hosszú távon számolni, de bizonytalanná tette Gené helyzetét is. Az Autosport magazin már tudni véli, a grove-iak nem is hosszabbítják meg a spanyol szerződését, aki a hír hallatán nem habozott, felajánlotta másnak szolgálatait. A Ferrari már jelezte, szívesen látná Genét, aki az előző, jerezi teszten hosszas beszélgetést folytatott Michael Schumacherrel. A maranellóiak kétségtelenül jól járnának a harminc esztendős pilótával, hiszen nemcsak a konkurencia motorjáról, hanem a Michelin abroncsokról is értékes információkkal tudna szolgálni.

Gené utódja az a Nick Heidfeld lehet, aki már a nyáron tesztelhetett volna a csapattal, csakhogy jelenlegi főnöke, Eddie Jordan végül nem engedélyezte számára a körözést. A német azóta áll kapcsolatban a kék-fehérekkel, s mivel a Jordan helyzete finoman szólva is bizonytalan, szó nélkül vállalná a tesztpilótai szerepkört. Természetesen az "előléptetés", a versenyzői szerződés reményében.

Az Autosport információja még, hogy a Forma-1-be 2006-tól belépő új istálló, a Midland F1 csapatfőnöke Trevor Carlin lesz. A Carlin Motorsport évek óta szoros együttműködést folytat a Dallarával, amely a Midland kasztnijait is építi majd, a közös munkát 2001-ben és 2003-ban brit Forma-3-as bajnoki címmel koronázták meg. "Ez egy ritka lehetőség, a Williamsnél a McLarennél soha nem kerülhettem volna ilyen pozícióba" - nyilatkozta a brit szakember. "Mindenkinek, aki a versenysportban dolgozik, a Forma-1 az álma, úgyhogy most nagyon boldog vagyok."