Társoldalunk:

Barrichello a BAR-nál köthet ki

2004.10.11. 15:37

Sok izgalmat nem hozott a Japán Nagydíj (Michael Schumacher megerőltetés nélkül nyerte meg idei 13. futamát), a pályán kívül azonban érdekes pletykákat lehetett hallani. A legjobb: amennyiben Jenson Buttont elengedi a Williamshez a szerződésfelügyelő testület (CRB), az angolt Rubens Barrichello válthatja a BAR-nál. A valószínűtlennek tetsző hírt természetesen mindenki tagadta.

Kérdezze Wéber Gábor és Czollner Gyula autóversenyző F1-szakértőket szerdán 16 órától!

A Japán Nagydíjon nem sok olyasmi történt, ami miatt hetekig emlegethetnénk a futamot, Michael Schumacher mindenesetre történelmi sikert aratott. Minthogy korábban nem volt példa az időmérő és a verseny egy napon rendezésére, értelemszerűen az sem fordult elő, hogy valaki egy napon húzhatott strigulát a pole pozíció és a futamgyőzelem rubrikába is. Schumachernek ez most sikerült. "Történelmi napon vagyunk túl" - emlékezett meg a történtekről a hétszeres világbajnok. "Amellett, hogy nagyon boldog vagyok, azért megjegyezném, a régi rendszer jobb: a szerelőknek, versenyzőknek is megerőltető egy ilyen hosszú nap."

Már az első körök után látszott, Schumachert csak akkor lehet megverni, ha technikai gondja támad, de erre hiába vártak a riválisok. "Még szép, hogy mindent beleadtunk, jó szerepléssel akartunk kedveskedni a hazai pályán szereplő Bridgestone-nak. Ezúton is köszönjük erőfeszítéseiket!" Az érdekesebb hírek csapattársa, Rubens Barrichello felől érkeztek, a futamot David Coultharddal történt ütközése után feladó brazilról elterjedt, a BAR első számú pilótája lehet. Ehhez mindössze annyi kell, a CRB a héten elengedje Jenson Buttont a Williamshez, s mivel a Ferrari - állítólag - mindenképpen szeretné leigazolni Vitantonio Liuzzit, a dél-amerikai lenne az angol utódja. Mindez szép és jó, csakhogy az olasz istállóról nehezen elképzelhető, hogy egy tapasztalatlan újonccal próbálkozna, meg amúgy is, Barrichello szerződése 2006 végéig szól.

"Ez aztán az első osztályú pletyka!" - mosolygott Ross Brawn technikai igazgató. "Sajnos, el kell keserítsük a 'hír' kiagyalóit, boldogok vagyunk, hogy Rubens bennünket erősít, remélhetőleg ő is elégedett a csapattal. Az ő feladata a legnehezebb a Forma-1-ben, hiszen mindig Michaellel mérik össze, ennek ellenére folyamatosan képes jó teljesítményre. A folytonosság hívei vagyunk, s a jövőnknek bizony Rubens is része." Brawn a tervezett, egyelőre 19 futamból álló 2005-ös versenynaptár kapcsán elmondta még, a Ferrari a versenyhétvégék kétnaposra karcsúsítását szeretné elérni: a szabadedzések szombat reggel, az időmérő délután, míg a verseny vasárnap lenne. Brawn szerint az sem lenne rossz megoldás, ha a második időmérőre a hét utolsó napjának reggelén kerülne sor.

Schumi nem segít Barrichellónak
A Japán Nagydíjon győztes, s hétszeres világbajnok Michael Schumacher meg akarja nyerni a világbajnokság október 24-i, utolsó futamát, s ezért nem segíti majd diadalhoz csapattársát, az Interlagosban hazai közönség előtt szereplő brazil Rubens Barrichellót.
"Minden pilóta vágya a hazai verseny megnyerése, Rubens is többször azt mondta, hogy számára ez felérne a világbajnoki címmel" - mondta a Ferrari német sztárja. "Sajnálom, de én győzelemmel akarom befejezni az idei szezont, ezért nem segíthetek neki, de Rubensnek nincs is erre szüksége. Szereti a harcot, s imádja, ha önerőből nyer futamot.
Michael Schumacher már négyszer nyerte meg a brazíliai viadalt, Barrichello viszont még egyszer sem

Barrichellóhoz visszatérve, a brazilnak fel kellett adnia a futamot, miután ütközött Coultharddal. A japán tévések lemaradtak az esetről, így érdemes meghallgatni a versenyzőket, mi is történt. "A 130R kanyarban lendületből megpróbáltam elhúzni David mellett" - emlékezett Barrichello. "Valószínűleg nem vett észre, ezért becsukta a kaput, az ütközés elkerülhetetlen volt. Viszonylag nagy csattanás volt, megpróbáltam tovább menni, de hát reménytelen volt." S hogy mit mondott erre Coulthard? "Tudtam, hogy üldöz és hogy gyors, figyeltem rá a tükörből. Szerintem kissé optimistán mérte fel a helyzetet, de végül is én Sanghajban ugyanezt csináltam Ralffal: a sors kiegyenlítette a számlát." A skót egy hírügynökségnek kijelentette azt is, akkor sem vonul vissza, ha nem talál magának csapatot 2005-re, legfeljebb kihagy egy esztendőt.

Érdekes volt még figyelni a hazai közönség által űzött Szato Takumát is, a japán a verseny utolsó harmadában ugyanúgy egy kézzel vezetett, mint csapattársa Hockenheimben. Utólag kiderült azonban, ugyan a sisakját fogdosta, mégsem azzal volt gondja. "Már a verseny előtt is fájt a jobb vállam, a vezetéstől azonban teljesen kikészült" - magyarázta Szato. "Így próbáltam pihentetni, abban a helyzetben nem hasogatott annyira. Remélem, a Brazil Nagydíjra rendbe jövök, ilyen fájdalmakkal gyakorlatilag lehetetlen vezetni." A BAR-hoz kapcsolódó hír még, hogy a csapatot teljes egészében hajlandó átvenni a Honda, amennyiben a főszponzor British American Tobacco a kiszállás mellett dönt a dohányreklámok tilalma miatt.

-tyg-

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK