Vágólapra másolva!
Az Autosport magazin szerint egy év múlva a Renault is elhagyhatja a Forma-1-et, amennyiben nem csökkennek radikálisan a költségek.

Kérdezze Szabó Róbertet, az Autó-Motor főszerkesztőjét, F1-es szakértőt október 1-jén, pénteken 14 órától!

A Ford szeptember 17-én jelentette be, halmozódó veszteségei miatt nem finanszírozza tovább a Forma-1-et, a Jaguar-istálló és az erőforrásokat gyártó Cosworth eladósorba került. Ezzel nagy bajba került a Minardi és a Jordan is, egyelőre egyik csapatnak sincs motorszállítói szerződése 2005-re.

Az utóbbi napokban többen is hangsúlyozták, csökkenteni kell a költségeket, még a Ferrari-vezér Jean Todt is forradalmat sürget. Muszáj is tenni valamit, legutóbb ugyanis a Renault pendítette meg, amennyiben marad minden a jelenlegi formában, elhagyja a sportágat.

Az Autosport magazinban megjelent írás szerint a francia autógyár drágállja a Forma-1-et, s a Fordhoz hasonlóan kivonul, ha tovább emelkednek a költségek. Hasonló hírek már hetek óta keringenek, úgyhogy nem afféle mendemondáról lehet szó.

A Renault krízismenedzsere, a Nissan gatyába rázásával nevet szerzett Carlos Ghosn a minap arról panaszkodott, a Forma-1-ből csak rendszeres győzelmek esetén lehet igazán profitálni. A 2005-ös szezont mindenesetre nem fenyegeti veszély, a Renault jövőre dönt motorsport-tevékenységéről.

A Racereport közben úgy értesült, a Jaguar nem csak hogy talált magának vevőt, de az üzlet már meg is köttetett. A szaklap szerint a régóta potenciális érdeklődőként számon tartott Red Bull lett a befutó, Bernie Ecclestone hathatós segítségével. Tisztázódott a motorkérdés is, állítólag Toyota-motorok dübörögnek majd a kasztnikban. A Cosworth vevője a francia Mécachrome lehet (itt a Renault-főnök Flavio Briatore segíthet sokat), amely a GP2-sorozat (a Forma-3000 utódja) erőforrásait fejleszti.