Vágólapra másolva!
A Ferrari csapatfőnöke, Jean Todt szerint nagyon elszaladt a Forma-1-es istállók költségvetése, forradalomra van szükség a sportágban.

Kérdezze Szabó Róbertet, az Autó-Motor főszerkesztőjét, F1-es szakértőt október 1-jén, pénteken 14 órától!

Jean Todt az évtized elején kénytelen volt végignézni, amint honfitársa (és barátja), Alain Prost istállója anyagi okok miatt tönkremegy, azóta az Arrows s két és fél héttel ezelőtt a Ford (Jaguar) is bedobta a törölközőt. Todt szerint radikális változtatásokra van szükség, a maga részéről támogatni fog minden költségcsökkentő intézkedést.

"A csapatok költségvetése manapság óriási" - magyarázta Todt. "Valóságos forradalomra van ahhoz szükség, hogy olcsóbbá tegyük a sportágat, butaság lenne azt hinni, a tesztek számának csökkentése elegendő. Minden istállónak 800-1000 alkalmazottja van, iszonyú összegeket kell befektetnie, hogy versenyképes maradjon. Tudja mindenki, hol a határ, de ismétlem, ahhoz, hogy valóban változzon valami, forradalom kell."

A jelenlegi fenyegető helyzetben elképzelhető, hogy a Jaguar, valamint a Jordan és a Minardi esetleges kiszállásával jövőre csak hét csapat vág neki a világbajnokságnak, így a "maradóknak" három autót kell indítania, hogy meglegyen a televíziós társaságok által követelt minimum húsz. A Ferrari felkészült erre, nem tartja azonban ideális megoldásnak. "Különben is, nem biztos, hogy szükség lesz erre a lépésre, talán felvásárolja valaki a Jaguart. Tudom, hogy a Jordanhez és a Minardihoz hasonlóan nehéz helyzetben van a gárda, de inkább optimista vagyok, s bízom a fordulatban."

Gazdasági szempontból a szezon legfontosabb diadalát aratta a Ferrari Sanghajban, az autóipar számára Kína valóságos aranybányát jelent. A Ferrari például évente csak ötven autót ad el az ottani piacon, ami - az 1,3 milliárd lakosból kiindulva - hamarosan megsokszorozódhat. Ennek érdekében a héten egy delegáció járja az országot, hogy reklámot csináljon a Ferrarinak.