Társoldalunk:

Schumi megdöntötte saját világcsúcsát

2004.08.15. 13:49

A Renault frontemberétől, Fernando Alonsótól a francia istálló szombati, Szépművészeti Múzeumban rendezett sajtóestélyén Schumacher már-már bántó fölényére utalva megkérdeztük, jövőre ki lesz a világbajnok, mire rezignáltan csak annyit felelt: remélem, nem Michael...

A Magyar Nagydíj egyik legnagyobb sztárja Baumgartner Zsolt, akit másfél órával a rajt előtt Medgyessy Péter miniszterelnök is meglátogatott. Medgyessy először a Minardi motorhome-ja előtt beszélgetett a magyar versenyzővel és Paul Stoddart csapattulajdonossal, majd a boxba is benézett, ahol már javában zajlott az autók versenyre történő felkészítése. A miniszterelnök sok sikert kívánt Baumgartnernek és külön elismeréssel szólt Zsolt ötletéről, amelynek révén az első magyar pilóta a cipője nemzeti színű összeállításával becsempészte a nemzeti színeket is a Minardi hivatalos színei mellé.

A miniszterelnök egyébként tartogatott még egy meglepetést, bejelentette, megszületett a megegyezés a szervezők, a magyar állam és Bernie Ecclestone között, így a Magyar Nagydíj jövője egészen 2011-ig biztos! Medgyessy szerint a megállapodás könnyen ment, hiszen mindkét fél jól jár anyagilag, erre reagálva Palik László, a Hungaroring elnök-vezérigazgatója kijelentette, legszívesebben ugrálna örömében. "Ez nem egy pálya a pusztában, mint oly sok másik, a város közelsége és a remek szervezés biztosan sokat számított a döntés meghozatalakor" - nyilatkozta Palik.

Elindult a felvezető kör, Barrichello beragadt, s csak késve foglalhatta el helyét. Bruni szintén állva maradt, de a minardisok életet tudtak lehelni autójába.

A rajt remekül sikerült Fernando Alonsónak, a spanyol előzetesen azt ígérte, az ötödikről felnyomul a harmadik helyre. Sikerült neki. Majdnem Barrichellót is megfogta, de a brazil végül megőrizte a második helyet. Zonta az első kanyarban megpördült, Schumacher az első kör végére máris lépéselőnyre tett szert. Az első kör után Schumacher, Barrichello, Alonso, Montoya, Button, Trulli, Räikkönen, Szato volt a sorrend, a japán a harmadik helyről zuhant vissza idáig. Baumgartner az utolsó pozícióban zárta az első fordulót, de a felvezető kör után vissza kellett mennie a boxba, ahol újraindították az elektronikát (és megtankolták), csak ezután indult a többiek után.

Schumacher három kör után két és fél másodperccel vezetett Barrichello előtt, legjobb idejét 1:20 alá szorította. Kiderült, Zonta ütközött Webber Jaguarjával, s ez okozta piruettjét.

A hatodik körre viszonylag szétszakadt a mezőny, Schumacher hét másodpercre növelte előnyét Alonsóval szemben, miközben Trullit folyamatosan "terrorizálta" hátulról Räikkönen. Schumacher leggyorsabb kört ment (7. kör, 1:19.678), Baumgartner hét és fél másodpercre volt lemaradva a 19. Brunitól.

Előzés még nem volt (legalábbis az élmezőnyben, hátul volt egy-két helycsere, Massa például hosszas csata után megelőzte Pantanót), kerékcsere viszont a tizedik körben már igen, Alonso ment ki először, utána Fisichella. Mindketten gyorsan túlestek a szervizen.

Barrichello, Montoya, Button, Trulli, Coulthard a 11. körben érkezett a boxba, Barrichello éppen Szato elé "vágódott" vissza. Schumacher a 12. körben vett fel üzemanyagot (és új gumikat, az első készlet nagyon felhólyagosodott), 6,9 másodperc alatt. Jócskán növelte előnyét Barrichellóval szemben, miközben Massa, Szato, Räikkönen és Panis is pit-stopolt. Räikkönen feltűnően lassan gurult ki a boxból.

13 kör után Schumacher, Barrichello, Pizzonia, Alonso, Webber, Montoya, Button, Trulli volt a sorrend, Pizzonia és Webber még nem cserélt kereket. Räikkönen visszament a boxba (a szerelők kézzel megemelték, majd betolták a McLarent a garázsba), Pizzonia kiállt kereket cserélni. Webber a 17. körig húzta.

A Ferrari-boxban nagy a nyüzsgés, valami gond lehet az üzemanyagtöltőcsővel. Schumacher előnye 6,3 másodperc volt Barichellóval, húsz Alonsóval szemben.

A 19. körben a ferrarisok továbbra is az üzemanyagtöltőcsővel küszködtek, Massa autójának orrát meg kicserélték. A huszadik kör végére Schumacher előnye négy másodpercre csökkent.

A Ferrari közölte, hogy Barrichello első kiállásánál kisebb üzemanyagszivárgás történt, ennek ellenére úgy számolnak, a brazil megkapta a kellő mennyiségű hajtóanyagot.

Massa a 22. körben harmadszor is kiment a boxba, ezúttal azonban a garázst célozta meg, s Räikkönen után másodikként feladta a futamot. Schumacher visszaállította az eredeti különbséget, a lekörözések miatt csökkenhetett átmenetileg előnye.

Webber a 26. körben megpördült, de tovább tudott menni. Helyezését megtartotta, de alaposan leszakadt Coulthardról. Schumacher lekörözte Panist, aki majdnem letolta a pályáról a németet. Azt a németet, aki így is leggyorsabb kört ment... (1:19.324)

"Fékhibám volt, s a csapat úgy döntött, fejezzem be" - nyilatkozta Massa. A 28. körben Szato letudta második kerékcseréjét, a 29.-ben Schumacher 1:19.071-re javította a legjobb időt, Alonso meg üzemanyagot vételezett, Button elé érkezett vissza.

Button, Montoya és Fisichella is szervizelt, majd érkezett Barrichello, aki hét és fél másodpercet töltött a szerelőknél. Nem saját, hanem Schumacher üzemanyagtöltőjével töltötték tele. A német (meg Trulli és Webber) egy körrel később érkezett, gond nélkül tudta le a kötelezőt, s foglalta vissza az első helyet.

A 33. körben Zonta alatt megállt a Toyota, Coulthard egy kerékcsere erejéig munkát adott a szerelőknek. Pizzonia is érkezett, így gyakorlatilag mindenki járt kint. 34 kör után Schumacher, Barrichello, Alonso, Montoya, Button, Szato, Pizzonia, Trulli volt az első nyolc sorrendje. Schumacher tíz másodperccel haladt Barrichello, negyvennel Alonso előtt, aki mögött újabb 12 másodperces "szünet" volt Montoyáig.

A 35. körben nagyon hosszúra nyúlt Baumgartner kerékcseréje, de a Minardi magyarja szerencsére tovább tudott menni.

A 41. körben Schumacher a nyolcadik Trullit is lekörözte, ha minden optimálisan alakul (s nem vesz vissza), a második Barrichellón kívül mindenkivel megteheti ugyanezt. Közben olyan hírek érkeztek a Renault-boxból, melyek szerint gondok vannak az autókkal, állítólag a tervezettnél gyorsabban kopnak a gumik.

A 43. körben Trulli le is cserélte kerekeit. Sokáig azonban nem volt versenyben, egyszer körbement, majd a célegyenesben leparkolta autóját. "Leállt a motor, de végig szenvedtem az autóval, különösen a gumikkal" - kommentált röviden az olasz. A 48. körben Webber és Szato (a hatodik helyről) tankolt.

A 51. körben Button és Barrichello vételezett üzemanyagot, az 52.-ben Schumacher és Pizzonia. A német a boxban lekörözte a brazilt, a pályán megadta magát Pantano Jordanje (a váltó döglött be). Szervizelt Alonso is, majd Montoya, Fisichella és Panis.

Az 55. körben Pizzonia kicsit lefutott a pályáról, de csak porolt egyet, komolyabb baj nem történt. Schumacher közben visszavett, így az ötödik Button valószínűleg meg fogja úszni körhátrány nélkül.

61 kör után Schumacher 15 másodperccel "ment" Barrichello előtt, aki 35-öt vert Alonsóra. A legkisebb különbség a hatodik Szato és Pizzonia között volt, három másodperc.

Az utolsó kilenc körben az égvilágon semmi sem változott (kettővel a vége előtt az egyik tréfás Ferrari-szerelő a "világelső" feliratot is elhelyezte Schumacher tájékoztató tábláján), nyert a hatszoros (hétszeres) világbajnok, idén tizenkettedszer. Második Rubens Barrichello, harmadik Fernando Alonso lett, így eldőlt, hogy a Ferrari zsinórban hatodszor is megnyerte a konstruktőri világbajnoki címet. A negyedik hely Juan Pablo Montoyának, az ötödik Jenson Buttonnak, a hatodik Szato Takumának, a hetedik Antonio Pizzoniának, míg a nyolcadik Giancarlo Fisichellának jutott. Baumgartner Zsolt hazai pályán csak 15. lett, a célba érkezettek közül utolsóként intették le.

Koncz Dávid

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK