Vágólapra másolva!
Inkább legyen egy gyors pilótánk, aki időnként összetöri az autóját, mint egy lassú és unalmas, aki mindig épségben hozza vissza - mondta Szato Takumáról John Clear, a BAR-Honda mérnöke.

A 27 éves versenyző bukásrekordernek számít a jelenlegi F1-es mezőnyben, és nem számít ritkaságnak az sem, hogy elfüstöl alatta a Honda-motor, amiért sokan szintén a japán átlagon felüli vehemenciáját okolják. Ebből kifolyólag egyre inkább felerősödnek azok a hangok, amelyek megkérdőjelezik Szato helyét a BAR-nál, mondván, az ázsai ugyan gyors és látványos manőverekre képes, de ha nem tudja befejezni a versenyeit, akkor ebből a csapatnak nem sok haszna van.

Ezekre a véleményekre reagált a pilóta versenymérnőke, John Clear, aki az előző szezonig a '97-es világbajnok Jacques Villeneuve első számú segítője volt. "Lehet, hogy Szato statisztikája nem éppen pozitív, de én hosszabb távban gondolkozom. 'Taku' bukásai számomra azt jelzik, mennyire lelkes és sikerre éhes versenyző, ez pedig elengedhetetlen ahhoz, hogy valaki nagy eredményeket érjen el."

Szato már 2002-ben kiérdemelte a "kamikaze" becenevet, a szezon végére óriási versenykár fűződött a nevéhez, ennek ellenére egyáltalán nem változott meg a hozzállása, amikor csak teheti, a határon autózik.

"Néha egy kicsit több elővigyazatosságot kérünk tőle, de a köridői önmagukért beszélnek, mint ahogy arról is több ízben meggyőzödhettünk, hogy remek edzéseredményeit a versenyeken is hozni tudja" - tette hozzá John Clear.

A BAR-Hondánál mindenesetre nagy reményekkel és a McLaren feltámadásának betudhatóan némi nyomás alatt várják a Német Nagydíjat. Ahogy Jenson Button fogalmazott, már túltették magukat a csalódáson, amiért Silverstone-ban lecsúsztak a dobogóról, és úgy vélik, a hockenheimi pálya a sok előzési lehetőség miatt kifejezetten kedvez a Hondáknak.