Társoldalunk:

Baumgartner Zsolt pontot szerzett Indianapolisban

2004.06.20. 18:38

USA Nagydíj körről körre

Az USA Nagydíj helyszínén fokozott biztonsági intézkedéseket léptettek életbe. A terrorveszély miatt narancs szintre emelték a készültséget (ennél "feljebb" már csak a vörös van), gyakorlatilag a kukákat is átnézték bombák után kutatva. Ami a sportot illeti, a szurkolók azt találgatják, nyerhet-e a pole-ból induló Rubens Barrichello, vagy az első adandó alkalommal át kell majd adnia a vezetést Schumachernek. Egy biztos: még a felvezető sajtóbeszélgetések alkalmával Ross Brawn azt találta mondani, nem szólnak bele a verseny alakulásába, de a maranellóiak múltját ismerve erre csak legyinthetünk: hisszük, ha látjuk.

Montoya kezdésként kirobbant autójából, s elrohant a tartalék Williamsért. A felvezető kör elindult, a magára hagyott járművet a szerelők tolták le a rajtrácsról. Montoyára volt beállítva a tartalékautó, így hamar megtörtént a beszállás. A kolumbiai a boxból indulhat a többiek után.

A rajt remekül sikerült a Ferrariknak, Barrichello "lefogta" az első, Schumacher a második helyet. A hatszoros világbajnok esélyt sem adott Szatónak az előrelépésre, akit végül a szenzációsan induló Alonso "vágott hátba" a kilencedik helyről: a renault-s feltornázta magát harmadiknak. Hátul viszont Klien és Massa összeütközött, így beküldték a safety cart.

Az első kör után Barrichello, M. Schumacher, Alonso, Szato, Räikkönen, Button, R. Schumacher, Panis volt a sorrend, a karambolban megsérült Pantano és Bruni autója is, akiknek szintén fel kellett adnia a versenyt. Da Matta megúszta egy szervizeléssel, Baumgartner feljött a 13. helyre.

A negyedik kört is a safety car felvezetésével kezdték a pilóták, sokáig tartott a takarítás. Da Matta másodszor is megjárta a boxutcát.

A biztonsági autó az ötödik kör végén távozott, az oválrészen Schumacher bebújt Barrichello mellé, s faképnél hagyta... A hatszoros világbajnok átvette az első helyet. Räikkönen is bepróbálkozott Szatónál a célegyenes végén, de nem járt sikerrel. Baumgartner visszaesett a 15. helyre.

A kilencedik körben, 300-as tempónál Alonso jobb hátsó kereke a célegyenesben eldurrant. Autója szitálni kezdett, majd a palánknak csapódott, de szerencsére nem esett baja a spanyolnak.

A tizedik körben folytatódott a balesetek sorozata: R. Schumacher a célegyenes bejárati ívén csapódott a falnak óriási sebességgel, ismét beküldték a safety cart. A Williams a pálya közepére csapódott, alig tudták néhányan kikerülni. A német sokáig meg sem moccant az autóban, érthetetlen módon percekig tartott, míg megérkezett hozzá a mentő.

A kalamajkában M. Schumacher és Barrichello is egyszerre ment ki kereket cserélni, a brazilnak várnia kellett. Schumacher a biztonsági autó mögött szinte lépésben ment el öccse mellett, nagyon nézelődött, mi lehet a helyzet.

A 13. körben még mindig nem sikerült kiszedni Ralfot az autóból...

A Williams leszakadt alkatrészeit kézzel szedegetik a pályamunkások, előkerült egy felfújható mentőágy.

13 kör után az állás M. Schumacher, Szato, Button, Webber, Montoya, Räikkönen, Barrichello, Trulli volt, azaz a brazil nagyon rosszul járt a kerékcserével. Tankolt egyébként Baumgartner is.

15. kör: Ralf Schumacher még mindig az autóban.

Kiemelték a németet a Williamsből, majd néhány perc múlva elvitte a mentő. Mutattak egy lassítást, Ralf Schumacher megpróbált saját lábán kiszállni autójából, de nem tudott. Remélhetőleg nem komoly a sérülése.

A formula1.com értesülése szerint Ralf végig tudatánál volt. A mentő gyakorlatilag körbevitte a pályán.

A 17. körben Webber szervizelt, autójának orrát kellett kicserélni. Egy fordulóval később Cristiano da Matta autója végleg megadta magát, "természetesen" a pálya közepén.

A 19. körben a biztonsági autó elhagyta a pályát, M. Schumacher vezetésével folytatódott a verseny.

A hírek szerint R. Schumacher jól van, biztos, ami biztos alapon vitték a pálya kórházába kivizsgálásra. Végtagjait tudja mozgatni.

A 21. körben Szato és Button nagyon utolérte Schumachert, igaz, a BAR versenyzői ekkor még nem voltak kerékcserén.

A pálya középső részén Szato tolta lefelé a pályáról a hatszoros világbajnokot, a gyors részen viszont a Ferrari kicsit ellépett. A következő körben ugyanez volt a forgatókönyv, majd Button kiment a boxba. A tartalékautós Montoya így elfoglalta a harmadik helyet.

A 25. körben Szato is pit-stopolt, Schumacher 5,8 másodperces "lélegzetvételhez" jutott Montoyával szemben. Szato Button elé ment vissza a pályára - a 10. helyre. Eltaktikázta a BAR.

Szato rögtön előzött, Coulthardot nyomta le. A skótot Button is üldözőbe vette.

A 28. körben Button másodszor is a boxba hajtott, s leparkolta autóját a garázsban. Valószínűleg a csapat hívta ki, a szakemberek láthattak az adatokban valami aggasztót.

A 29. körben Szato folytatta a nyomulást, Fisichellát hagyta le, majd ugyanazzal a lendülettel Heidfeld nyomába eredt. Räikkönen szervizelt, ezalatt Szato Heidfeldet is maga mögé utasította.

Schumacher a 31. kör kezdetére 7,7 másodpercre növelte Montoyával szembeni előnyét (csak a kolumbiai nem volt kint addig), Räikkönen pedig a célegyenesben elhúzott Webber mellett.

Néhány perc múltán már Coulthard is csapattársa mögött szomorkodott, a finn a kilencedik helyen haladt. 32 kör után M. Schumacher, Montoya, Barrichello, Trulli, Panis, Szato, Heidfeld, Fisichella volt a sorrend a pontszerző helyeken, Baumgartner 12. volt.

A 35. körben Räikkönen harmadszor is a boxba hajtott, kereket nem cseréltek, csak nézegették autóját. Egy fordulóval később Montoyát kihívta a Williams, Barrichello nyomult fel a második helyre. A dél-amerikai Szato mögé, a hatodik helyre érkezett vissza.

A 38. körben Baumgartner másodszor látogatta meg a szerelőket, Szato meg utolérte a negyedik Panist.

A 40. körben, a második leghosszabb egyenesben Szato kis gondolkodás után megelőzte Panist (a francia alaposan "rálegyezett" a japánra), Montoya ügyében pedig vizsgálódni kezdett a versenybíróság. 41 kör után M. Schumacher 15 és fél másodperccel vezetett Barrichello előtt.

A 42. körben Schumacher kiállt, tíz másodperces kerékcsere után Trulli mögé, a harmadik helyre érkezett vissza. Barrichello vette át az első helyet.

A 46. körben Heidfeld feladta a versenyt, Baumgartner fejlött 11.-nek. Szato szervizelt, hatodikként folytathatta. A 47. körben Trulli másodszor is tankolt, az olasz Szato elé érkezett vissza.

Panis a harmadik (!) helyről a 48. körben állt ki második kerékcseréjére, Barrichello húsz másodperccel vezetett Schumacher előtt. Coulthard is meglátogatta a boxutcát, a nyolcadik helyről.

A 49. körben Fisichella bal hátsó defektet kapott, de nagy nehezen bebillegett a boxba cserére. A 50. körig bírta Barrichello, a brazilnak ekkor kellett kiállnia másodszor, néhány másodperccel Schumacher mögé érkezett vissza. Rögtön üldözőbe is vette a németet, egy körrel később támadni kezdte.

Schumacher egy pillanatra úgy csinált, mintha elengedné a brazilt, aztán mégis behúzott elé. Centiken múlt, hogy nem ütköztek össze.

Az 53. kör végére Schumacher kicsit lerázta Barrichellót, az állás mögöttük Montoya, Trulli, Szato, Panis, Webber, Räikkönen volt. Míg a Ferrarik nagyjából azonos időket mentek, Montoya a háttérből megkezdte a felzárkózást.

Az 55. körben Coulthard harmadszor is szervizelt (igazi padlófékezéssel farolt be a szerelők közé), néhány perccel később Montoya is kiállt a harmadik helyről. Körülbelül ebben a pillanatban intették ki a pályáról fekete zászlóval, vélhetően a rajt előtt bemutatott autócsere miatt zárták ki.

Az élen Schumacher közel egy másodpercre növelte előnyét, Montoya kizárásával Trulli lett a harmadik, Szato a negyedik, Baumgartner a tizedik.

Szato a 60. körben utolérte Trullit, s meccselni kezdett az olasszal a harmadik helyért, a célegyenes bejárati ívén meg kigyulladt Webber motorja. Baumgartner kilencedik.

A 62. körben Szato a célegyenes végén megelőzte Trullit, mindketten kicsúsztak a fűre. A japán kicsit levágta az első kanyart, az olasz viszont mihamarabb igyekezett vissza a pályára.

64 kör után Schumacher két másodperccel vezetett Barrichello előtt.

A 67. körben Fisichella autója lelassult, Baumgartner néhány pillanattal később megelőzte. A Minardi magyarja pontszerző helyen!!!

A 70. körben Fisichella kiállt a boxba, s feladta az Amerikai Nagydíjat. A leintésig nem változott semmi, Michael Schumacher nyert, második Rubens Barrichello, harmadik Szato Takuma lett. Baumgartner Zsolt sporttörténelmet írt, első magyarként pontot szerzett a Forma-1-ben, s ezt akkor sem veheti el tőle senki, ha mindezt a kieséseknek köszönheti.