Vágólapra másolva!
Minden eddiginél nagyobb esély van arra, hogy a Kanadai Nagydíjon ne Michael Schumacher álljon a dobogó tetejére: a BAR pilótái, Jenson Button és Szato Takuma a mezőny legerősebb motorjával állíthatják meg Montrealban a hatszoros világbajnok sikersorozatát.

A Forma-1-ben nem volt még példa arra, hogy egy versenyző az első nyolc futamból hetet megnyerjen, Michael Schumachernek azonban most sikerülhet ez a bravúr. A Ferrari hatszoros világbajnokának ehhez "csupán" a vasárnapi Kanadai Nagydíjat kellene megnyernie, ám minden eddiginél nagyobb ellenállásba ütközhet: a BAR új (Honda-)motorral utazik Montrealba, amely nem kevesebb, mint 925 lóerő leadására képes.

A japán gyár ezzel éppen tizenöt egységet ver a maranellóiakra, nem véletlen, hogy a hét közepén Schumacher úgy fogalmazott, Jenson Button lehet legnagyobb ellenfele vasárnap. Az angol pilóta már a hasonló karakterisztikájú imolai pályán is jól ment, a kanadai aszfaltcsíkon azonban (különösen az új erőforrással) akár első győzelmét is megszerezheti. De ugyanígy "áll a zászló" Szato Takumának is, aki sokak szerint felboríthatja a BAR-istállón belül kialakult erősorrendet, s előbb kasszírozhatja be első diadalát, mint Button.

Akárhogy is lesz, az biztos, hogy motorikusan a brackleyi együttes előnybe került, s ezt nem tagadja a Honda sportfőnöke, Nakamoto Sunei sem. "Lóerők tekintetében eddig a Ferrari és a BMW állt legjobban, új fejlesztésünkkel azonban átvettük az első helyet." Juan Pablo Montoya szerint olyannyira jól áll most a BAR, hogy nemcsak Kanadában, hanem a jövő héten esedékes Amerikai Nagydíjon sem lehet majd legyőzni. "A Honda bivalyerős motort épített, az elkövetkező másfél hét Buttonról és Szatóról fog szólni" - vélekedett a kolumbiai a kickerben, ezzel egyidejűleg közölte, érzései szerint saját csapata, a Williams fejlődés helyett "hátrafelé halad".

Az erő persze nem minden, a Forma-1-ben a jó konstrukció is rengeteget számít, példa erre a Renault. A francia istálló jelenleg 885 lóerőnél tart "csak", Jarno Trulli mégis nyert már futamot, s Fernando Alonso is rendre ott van a legjobbak között. Nem beszélve magáról a csapatról, amely a világbajnoki pontversenyben jelenleg második a Ferrari mögött, s legendásan jó karosszériákat épít.

"Jól akarunk szerepelni a tengerentúli versenyeken, ezért számos fejlesztést hajtottunk végre az autón" - ijesztgette a riválisokat Rob White, a Renault motorfejlesztési szakembere, aki elárulta azt is, hogy rövid időn belül minimálisra fog csökkenni a gárda lóerőhátránya.

A McLaren éppenséggel nem készül jó előjelekkel a Kanadai Nagydíjra, az új, MP4-19B kódjelű modell még tesztfázisban van, a jelenlegi pedig, mint az köztudott, nem éppen versenyképes. Wokingban erre - kényszerűségből, a minimális kockázat jegyében - rátettek még egy lapáttal, így nemhogy újabb, de egyenesen régebbi motorokat raktak az ezüst nyilakba. Azokat, amelyekkel a Spanyol Nagydíjon Kimi Räikkönen és David Coulthard is célba ért ugyan, ám - többek között - csak a Sauberek mögött...

kd