Vágólapra másolva!
A világbajnokság hetedik futamát, az Európa Nagydíjat a Nürburgringen rendezik, íme néhány tudnivaló a pályáról.

A Nürburgring a Forma-1-es idők kezdetén szinte végeláthatatlan láncolatát alkotta emelkedőknek és lejtőknek, kanyaroknak és egyeneseknek, több mint 25 kilométer hosszan terült el. Az első módosításokat 1970-ben végezték el, védőkorlátokat építettek, és kiszélesítették a pályát.

1976-ban Niki Lauda borzalmas balesetet szenvedett, az égések nyomait azóta is magán viseli az osztrák. Nyolc évig emiatt nem rendeztek a Nürburgringen futamot, csupán 1984-ben került vissza a versenynaptárba, alaposan lerövidítve (az építkezés '82-ben fejeződött be). A versenyzők sokat panaszkodtak arra, hogy egyetlen izgalmas kanyar sincs a pályán, ezért 1986-ban újra átépítették, akkor nyerte el mai formáját.

A Nürburgring utoljára 1985-ben adott otthont a Német Nagydíjnak, amelynek 24-szer volt házigazdája. Európa Nagydíjból eddig hetet rendeztek rajta, de Luxemburgi Nagydíjból is volt kettő. A pálya gyors és lassabb kanyarok "keveréke", a célegyenesen kívül túl sok előzési lehetőséget nem kínál, így fontos a jó rajtpozíció és boxstratégia.

Noha a Nürburgringen jó néhány izgalmas futamot láthattunk a múltban, vasárnap nem számíthatunk túl sok eseményre. Unalmas verseny várható, feltéve, ha az eső nem szól közbe...

A pálya neve: Nürburg Grand Prix Kurs
Debütálásának éve: 1951 (új pálya: 1984)
Futamok száma: 33

Aszfaltminőség: csúszós
Ideális gumikeverék: lágy/puha
Gumikopás: közepes
Padlógázarány: nincs adat
Üzemanyag-fogyasztás: nincs adat
Elérhető csúcssebesség: 325 km/h

Körrekord edzésen: 1:29.906 (Juan Pablo Montoya, Williams-BMW, 2002)
Körrekord versenyen: 1.32.226 (Michael Schumacher, Ferrari, 2002)

Időeltolódás: nincs
Verseny startja: 14.00

A legutóbbi győztesek:
2003:
Ralf Schumacher (Williams-BMW)
2002: Rubens Barrichello (Ferrari)
2001: Michael Schumacher (Ferrari)
2000: Michael Schumacher (Ferrari)
1999: Johnny Herbert (Stewart-Ford)
1998: Mika Häkkinen (McLaren-Mercedes)
1997: Jacques Villeneuve (Williams-Renault)
1996: Jacques Villeneuve (Williams-Renault)
1995: Michael Schumacher (Benetton-Renault)

http://www.nuerburgring.de