Vágólapra másolva!

Heves szópárbajok a Monacói Nagydíj után

Igazi nyilatkozatháború robbant ki a vasárnapi Monacói Nagydíj után, amelyen megszakadt Michael Schumacher nagy sorozata. A német zsinórban öt győzelem után a szalagkorláton végezte, a Ferrari szerint Juan Pablo Montoya miatt. A Williams épp ellenkezőleg, a Ferrarit okolta az ütközésért, a versenybírák azonban szimpla versenybalesetnek minősítették az esetet. Csakúgy, mint a Ralf Schumacher és Fernando Alonso között történteket. A két pilóta szintén szópárbajba keveredett.

Nagyon kellett már a vasárnapi Monacói Nagydíj, végre élet költözött ugyanis a Forma-1-be. Az eddigi öt futam unalma után felpezsdült a száguldó cirkusz, köszönhetően két vitatott balesetnek, valamint egy nagy bukásnak. Utóbbi még a harmadik körben történt, amikor is a negyedik helyen autózó Szato Takumának hirtelen eldurrant a motorja, tejfehér füsttel elárasztva a pályát. A "masszában" gyakorlatilag semeddig sem lehetett látni, a mclarenes David Coulthard ezért alaposan lelassított. Hirtelen felbukkant mögötte az olasz Giancarlo Fisichella, aki már nem tudta kikerülni, s belerohant az autójába: a skót olcsón megúszta, csak McLarenje ment tönkre, Fisichelláért viszont aggódtunk néhány pillanatig, merthogy fejre állt a Sauberrel. Baja szerencsére nem esett, csupán rutinvizsgálatra vitték az orvosi szobába, az eset miatt Coulthard alaposan berágott a BAR-ra.

"Most világosan látszott, milyen éretlen csapat még a BAR" - zsörtölődött Coulthard. "Szato motorja még a felvezető körben kezdett füstölni, az adatokból biztosan látszott, hogy valami gond van vele. Ki kellett volna hívni a boxba, s akkor legalább mások versenye nem ment volna tönkre. Mi is berendeltük Räikkönent, ahogy rendetlenkedni kezdett az autója, normális helyeken ez így szokás. Még szerencse, hogy nem történt tragédia." Coulthard mellett egyébként többen nyilatkoztak úgy, hogy felelőtlen volt a BAR-Honda.

A következő vitatott eset a 42. körben történt: Fernando Alonso az alagútban lekörözte Ralf Schumachert, ám a manőver közben a pálya koszos részére sodródott, s megcsúszott. Renault-ja szó szerint felkenődött a szalagkorlátra, de a fiatal spanyolnak szerencsére nem esett baja. Első felindulásában középső ujja magasba emelésével tudatta a némettel, mi a véleménye róla, de még egy körrel később is mutogatott. "Ralfot a pályabírók zászlójelzésekkel figyelmeztették, hogy gyorsabb autó érkezett mögé, s engedjen el. Hét-nyolc kanyaron át nem tette, majd az alagútban, a lekörözési kísérlet közben, amikor már egymás mellett haladtunk, felgyorsított, s szinte a falnak lökött. Remélem, hogy kivizsgálják ezt a balesetet, s három-négy futamra eltiltják. Nehéz versenyezni a hozzá hasonlóan agresszív pilóták ellen, már nem először tette tönkre mások versenyét. A monacói pálya nagyon veszélyes, kockáztatjuk az életünket, s a veszélyt növelik az ilyen ellenfelek. A magam részéről nem is kívánok beszélni vele, sokkal fontosabb dolgaim is vannak" - zúgolódott Alonso, akivel nem értett egyet a versenybíróság.

Az esetet közönséges versenybalesetnek minősítette (azaz nem büntetett meg senkit), Ralf Schumacher szerint teljes joggal. "Egyszerűen megcsúszott az alagút piszkosabb részén" - magyarázta a williamses. "Sajnálom a kiesését, de ne feltételezze, hogy szándékosan balesetet akartam okozni. Az sem igaz, hogy figyelmen kívül hagytam volna a kék zászlókat. Megértem az elkeseredettségét, de túl sokat kockáztatott. Alonso még nem elég tapasztalt, ezért időnként hibázik. Most is egyértelmű, hogy saját felelősségét próbálja másra hárítani, egy hét, és lehiggad." A nyilatkozatfronton vasárnap meglehetősen aktívnak bizonyult Coulthard ezzel szemben úgy véli, az ifjabbik Schumacher hibázott. "Teljesen őrült dolog volt, amit a német az alagút közepén csinált. Sokkal hamarabb el kellett volna engednie Alonsót" - mondta Coulthard.