Vágólapra másolva!
Összesítésben Michael Schumacher bizonyult a leggyorsabbnak a Forma-1-es Spanyol Nagydíj pénteki szabadedzésein, a Ferrari hatszoros világbajnoka alig három tizeddel ment jobbat a győzelemre is esélyesnek tartott Jenson Buttonnál. A péntek nagy vesztese Kimi Räikkönen lett, akinek autójában a második tréningen tönkrement a motor, így ismét büntetésre számíthat. Baumgartner Zsolt az első szabadedzésen utolsó, a másodikon utolsó előtti lett, csapattársától, Gianmaria Brunitól közel 1,2 másodperccel maradt el.

Első szabadedzés

Michael Schumacher a legjobb úton halad afelé, hogy beállítsa Nigel Mansell rekordját. A brit pilótához hasonlóan a hatszoros világbajnok is öt győzelemmel kezdheti a szezont, ehhez "csupán" meg kellene nyernie a vasárnapi Spanyol Nagydíjat. Az első lépést megtette a Ferrari ásza, 1:15.658-as idővel megnyerte a spanyolhonban ez idő tájt szokatlanul hűvös (17 fokos) időben rendezett első szabadedzést.

A második hely a Ferrari másodhegedűsének, Rubens Barrichellónak jutott, a brazil közel négy tizeddel maradt el Schumacher idejétől. A BAR pilótái, akik a téli tesztek során uralták Barcelonát, ezúttal nem erőltették meg magukat, a győzelemre is esélyesnek tartott Jenson Button és Szato Takuma is csupán hat kört tett meg. A munka dandárját a tesztpilóta Anthony Davidson végezte el, a brit 26-szor ment körbe a pályán. Fáradozásainak eredménye a harmadik hely lett.

Baumgartner Zsolt tréningje nem alakult túl jól, hiába tett meg 17 kört, a tesztpilóta Bas Leinderst sem tudta megelőzni, így utolsó lett.

Az első szabadedzés végeredménye:
1. Michael Schumacher (GER) Ferrari 1:15.658
2. Rubens Barrichello (BRA) Ferrari 1:16.033 +0.375
3. Anthony Davidson (ENG) BAR-Honda 1:16.616 +0.958
4. Ricardo Zonta (BRA) Toyota 1:16.639 +0.981
5. Jenson Button (GBR) BAR-Honda 1:17.060 +1.402
6. Ralf Schumacher (GER) Williams-BMW 1:17.165 +1.507
7. Fernando Alonso (ESP) Renault 1:17.429 +1.771
8. Szato Takuma (JPN) BAR-Honda 1:17.481 +1.823
9. Olivier Panis (FRA) Toyota 1:17.489 +1.831
10. Kimi Räikkönen (FIN) McLaren-Mercedes 1:17.563 +1.905
11. Juan Pablo Montoya (COL) Williams-BMW 1:17.635 +1.977
12. Mark Webber (AUS) Jaguar 1:17.763 +2.105
13. David Coulthard (GBR) McLaren-Mercedes 1:17.973 +2.315
14. Jarno Trulli (ITA) Renault 1:18.341 +2.683
15. Cristiano da Matta (BRA) Toyota 1:18.362 +2.704
16. Björn Wirdheim (SWE) Jaguar 1:18.603 +2.945
17. Christian Klien (AUT) Jaguar 1:18.615 +2.957
18. Felipe Massa (BRA) Sauber-Petronas 1:18.760 +3.102
19. Giancarlo Fisichella (ITA) Sauber-Petronas 1:18.886 +3.228
20. Nick Heidfeld (GER) Jordan-Ford 1:19.198 +3.540
21. Giorgio Pantano (ITA) Jordan-Ford 1:19.925 +4.267
22. Timo Glock (GER) Jordan-Ford 1:20.693 +5.035
23. Gianmaria Bruni (ITA) Minardi-Cosworth 1:20.858 +5.200
24. Bas Leinders (BEL) Minardi-Cosworth 1:21.053 +5.395
25. Baumgartner Zsolt (HUN) Minardi-Cosworth 1:21.535 +5.877

Második szabadedzés

A tréning úgy kezdődött, hogy Christian Klien kicsúszott, az osztrák az eredményjelzőre sem tudott feliratkozni. Schumacher visszavett (1:16.729), a BAR-ok feltámadtak, első Button (1:15.935), második Davidson lett. Baumgartnernek sikerült javítania délelőtti idején, de ez csak arra volt elég, hogy Leinderst maga mögé utasítsa. Az idényben immáron sokadszor is elmaradt csapattársa, Gianmaria Bruni teljesítményétől, ezúttal közel 1,2 másodperccel. A gyakorlás nagy vesztese Kimi Räikkönen lett, akinek McLarenjében ezúttal is csődött mondott a Mercedes-motor: a V10-est cserélni kell, így a finnt büntetésből ismét tíz hellyel hátrébb sorolják majd a rajtrácson.

A második szabadedzés végeredménye:
1. Jenson Button (GBR) BAR-Honda 1:15.935
2. Anthony Davidson (ENG) BAR-Honda 1:16.188 +0.253
3. Ricardo Zonta (BRA) Toyota 1:16.360 +0.425
4. Ralf Schumacher (GER) Williams-BMW 1:16.433 +0.498
5. Fernando Alonso (ESP) Renault 1:16.534 +0.599
6. Rubens Barrichello (BRA) Ferrari 1:16.698 +0.763
7. Michael Schumacher (GER) Ferrari 1:16.729 +0.794
8. Jarno Trulli (ITA) Renault 1:16.734 +0.799
9. Kimi Räikkönen (FIN) McLaren-Mercedes 1:16.798 +0.863
10. Cristiano Da Matta (BRA) Toyota 1:16.833 +0.898
11. Olivier Panis (FRA) Toyota 1:16.925 +0.990
12. Juan Pablo Montoya (COL) Williams-BMW 1:17.067 +1.132
13. David Coulthard (GBR) McLaren-Mercedes 1:17.069 +1.134
14. Mark Webber (AUS) Jaguar 1:17.178 +1.243
15. Timo Glock (GER) Jordan-Ford 1:17.608 +1.673
16. Björn Wirdheim (SWE) Jaguar 1:17.676 +1.741
17. Felipe Massa (BRA) Sauber-Petronas 1:17.906 +1.971
18. Szato Takuma (JPN) BAR-Honda 1:17.970 +2.035
19. Giancarlo Fisichella (ITA) Sauber-Petronas 1:18.001 +2.066
20. Nick Heidfeld (GER) Jordan-Ford 1:18.117 +2.182
21. Giorgio Pantano (ITA) Jordan-Ford 1:18.726 +2.791
22. Gianmaria Bruni (ITA) Minardi-Cosworth 1:19.149 +3.214
23. Baumgartner Zsolt (HUN) Minardi-Cosworth 1:20.313 +4.378
24. Bas Leinders (BEL) Minardi-Cosworth 1:22.189 +6.254
25. Christian Klien (AUT) Jaguar idő nélkül

Baumgartner Zsolt így nyilatkozott a nem túl jól sikerült délelőtti edzésről: "A mai nap a gumikról szólt, és vélhetően ez az egész hétvégén így lesz. Látható, hogy a csapatokon belül is komoly vita van arról, hogy ki, milyen gumikeverékkel vágjon neki a holnapi időmérő edzésnek, majd azt követően a versenynek. Nálunk a Minardinál sem teljes az összhang, így például Brunival egészen más úton járunk. Természetesen kulisszatitkokat nem árulhatok el, de vélhetően a versenyen majd eldől, hogy melyikünknek lesz igaza. Ma délelőtt a kemény gumikeverékkel próbálkoztam, de nem igazán éreztem sikeresnek az első választást, ráadásul gondjaink voltak a fékekkel, melyek nem úgy melegedtek, ahogy az optimális lett volna."

A második tréning már jobban alakult, amiben nagy szerepe volt a gumiválasztásnak. "Délutánra ezen a téren javult a helyzet, és a gumiválasztás terén is változtattunk. Azt hiszem most már jó úton járunk, bár az eső bezavarhat. A délutáni szabadedzés végén, amikor új gumival mentem, sajnos szemerkélni kezdett az eső, így sok fontos információt csak a holnap délelőtti edzéseken tudok majd meg. Azt hiszem a korábbi versenyekhez képest ezúttal sokkal nagyobb jelentősége lesz a szombat délelőttnek, ugyanis a fékek optimalizálására akkor jut majd idő. A verseny egyébként vélhetően a gumikról fog szólni, és arról, hogy ki választott jól."

Az edzések végeztével a magyar pilótát Michael Schumacherrel együtt doppingvizsgálatra rendelték. "Michaellel szinte kizárólag a gumikról beszélgettünk, lévén a Ferrari és a Minardi egyaránt Bridgestone gumikat használ. Ők is komoly dilemma előtt állnak, de volt egy két érdekes észrevétele, amit azonban természetesen nem hozhatok nyilvánosságra. Nagyon bízom benne, hogy holnap délelőtt nagyot léphetünk majd előre, és utána az időmérésen, illetve a versenyen is beigazolódik, hogy megfelelően sikerült a gumiválasztásunk."