Társoldalunk:

Schumi villámgyors volt Imolában

Elképesztő fölénnyel, a második helyezett Rubens Barrichellóra majd' másfél másodpercet verve nyerte Michael Schumacher a San Marinó-i Nagydíj első szabadedzését. A másodikra egy másodpercet visszavett, így a részsiker Jenson Buttoné lett. Baumgartner Zsolt az első tréningen nagyon rosszul szerepelt, Schumacher idejétől 9,2, csapattársától, Gianmaria Brunitól másfél másodperccel maradt el, másodjára azonban javított.

Aki azt hitte, hogy Európába érve majd jól kiegyenlítődnek a Forma-1 erőviszonyai, nagyot tévedett. Michael Schumacher ott folytatta San Marinóban, ahol Bahreinben abbahagyta, vagyis kezdésként jól elvert mindenkit. 11 kört tett meg az első szabadedzésen, legjobb ideje 1:20.084 volt, s ezzel nem kevesebb, mint 1,3 másodpercet vert csapattársára, Rubens Barrichellóra. Ritkán látni ilyet, de a harmadik Ralf Schumacher neve mellett 2,1 másodperces hátrány virított.

Baumgartner Zsolt a 25 résztvevőből mindössze a 24. helyet tudta megszerezni (csak a tesztpilóta Bas Leinderst verte meg), ám ennél is szomorúbb, hogy 9,2 (!) másodperces (1:29.312) hátrányt halmozott fel. A másik minardis, Gianmaria Bruni közel másfél másodperccel volt gyorsabb nála.

A második tréningre Schumacher alaposan visszavett a tempóból, ha úgy tetszik, másoknak is lehetőséget adott a bizonyításra. A részsiker végül a BAR-ral szenzációs teljesítményt nyújtó Jenson Button ölébe hullott, de jellemző adat, hogy 1:20.966-os ideje kilenc tizeddel volt rosszabb, mint Schumacher délelőtti eredménye. Az edzésen a BAR mellesleg kettős győzelmet aratott, Szato lett ugyanis a második a már sokat emlegetett Schumacher, s a mclarenes Kimi Räikkönen előtt.

Szerencsére Baumgartner is összekapta magát a délelőtti égés után, 1:25.760-ra javította idejét, ami csupán egy tizeddel volt rosszabb Bruni teljesítményénél. Kiderült, a magyar versenyző az első szabadedzésen még a régi aerodinamikai csomaggal ment, időeredménye azért volt kritikán aluli, a második szabadedzésre azonban a Minardi alsó légterelő lemezt és légbeömlő egységet is cserélt, ettől javultak is az idők. Paul Stoddart rendkívül elégedetten nyilatkozott az új aerodinamikai fejlesztésekről, amelyek segítségével - reményei szerint - a Minardi közelebb kerülhet a többi csapathoz.

"Fárasztó és idegfeszítő napon vagyunk túl, hiszen az utolsó pillanatig kérdéses volt, hogy tudjuk-e használni az új aerodinamikai csomagot" - mondta Baumgartner. "Egy ideig úgy tűnt, hogy csak holnap próbálhatjuk ki, de ez nem lett volna a legszerencsésebb. Végül a hazai pályán szereplő Gimmi már az első tréningen kipróbálhatta az új 'cuccot', míg nekem a második szabadedzésen nyílt erre lehetőségem. Az első gyakorlás eredményei így nem voltak igazán mérvadóak, ezért fordulhatott elő, hogy közel tíz másodperc volt az élmezőnyhöz viszonyított hátrányom. A második szabadedzésre szinte vadonatúj kocsit kaptam, legalábbis én így éreztem, hiszen tényleg sokat javult az autó az előző futamhoz képest. Új az aerodinamika, újak a fékek, és a felnik is újak az autón. Nagy köszönettel tartozom a csapatnak, a mérnököknek, a szerelőknek, akik a két edzés között gyakorlatilag a fél autót kicserélték. Szerencsére az eredmény sem maradt el, hiszen közel négy másodpercet tudtam javítani. A pálya utolsó szektorával különösen elégedett voltam, ott rendre jó időt autóztam. A legutolsó körömben sajnos az első szektort elrontottam, így hiába voltam a második és harmadik szektorban gyorsabb, mint Gimmi, végül ha csak hajszállal is, de mögötte végeztem. Ha nincs az a hiba, három-négy tizeddel jobb lehetne az időm. A két edzés közti szerelés volt az oka annak is, hogy másodjára az egész mezőnyből messze én mentem a legkevesebb kört. Ennek fényében, illetve tudva azt, hogy Bruninak Imola ugyanaz, mint nekem a Hungaroring, egyáltalán nem vagyok elkeseredve, sőt, kifejezetten biztatónak tartom, hogy gyakorlatilag azonos időt autóztunk. Holnap biztosan tovább tudunk javulni, és remélem, hogy meg is lesz ennek a látszatja az időmérőn."

San Marinó-i Nagydíj, 1. szabadedzés:
1. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:20.084 - 11 megtett kör
2. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:21.443 - 12
3. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:22.250 - 13
4. Davidson (angol, BAR-Honda) 1:22.398 - 20
5. Button (angol, BAR-Honda) 1:22.448 - 10
6. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 1:22.796 - 11
7. Trulli (olasz, Renault) 1:22.927 - 11
8. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:23.054 - 4
9. Alonso (spanyol, Renault) 1:23.083 - 13
10. Zonta (brazil, Toyota) 1:23.161 - 20
11. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) 1:23.197 - 8
...23. Bruni (olasz, Minardi-Cosworth) 1:27.933 - 14
...24. Baumgartner Zsolt (Minardi-Cosworth) 1:29.312 - 14
...25. Leinders (belga, Minardi-Cosworth) 1:29.414 - 19

2. szabadedzés:
1. Button (angol, BAR-Honda) 1:20.966 - 25
2. Szato (japán, BAR-Honda) 1:21.159 - 25
3. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:21.164 - 23
4. Räikkonen (finn, McLaren-Mercedes) 1:21.586 - 18
5. Trulli (olasz, Renault) 1:21.604 - 25
6. Davidson (angol, BAR-Honda) 1:21.643 - 30
7. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 1:21.661 - 25
8. Alonso (spanyol, Renault) 1:21.788 - 25
9. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) 1:21.795 - 17
10. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:22.057 - 24
11. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:22.096 - 20
12. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth) 1:22.167 - 28
13. Panis (francia, Toyota) 1:22.768 - 22
14. Da Matta (brazil, Toyota) 1:22.780 - 23
15. Massa (brazil, Sauber-Petronas) 1:23.043 - 27
16. Klien (ausztrál, Jaguar-Cosworth) 1:23.211 - 15
17. Fisichella (olasz, Sauber-Petronas) 1:23.335 - 28
18. Wirdheim (svéd, Jaguar-Cosworth) 1:23.470 - 25
19. Zonta (brazil, Toyota) 1:23.500 - 20
20. Heidfeld (német, Jordan-Ford) 1:23.866 - 15
21. Pantano (olasz, Jordan-Ford) 1:24.091 - 19
22. Bruni (olasz, Minardi-Cosworth) 1:25.653 - 16
23. Baumgartner Zsolt (Minardi-Cosworth) 1:25.760 - 10
24. Leinders (belga, Minardi-Cosworth) 1:27.025 - 22
Glock (német, Jordan-Ford) mért kör nélkül 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK