Vágólapra másolva!
Paul Stoddart, a Forma-1-es Minardi-istálló csapatfőnöke úgy érzi, a McLaren és a Williams pazarolja a pénzt, ellenben ő 150 millió euróból már összehozna egy olyan csapatot, amely eséllyel veszi fel a harcot a Ferrarival.

Becsült 35 millió eurós költségvetésével a Minardi messze a Forma-1-es mezőny legszegényebb alakulata, ez az összeg épphogy elég arra, hogy Baumgartner Zsolt, Gianmaria Bruni, valamint a tesztpilóta Bas Leinders befejezze a szezont. Fejlesztésekre, tesztelésre már nem futja, így a faenzai kiscsapat a pontszerzésről (reálisan nézve) nem álmodozhat, annak is örülhet, ha mindkét pilótája végigmegy egy futamon.

Paul Stoddart csapatfőnök már belenyugodott, hogy az ő pénztárcájából ennyire futja, de azért felkapja kicsit a vizet, ha a Williams-BMW (270 millió euró), vagy a McLaren-Mercedes (285 millió euró) költségvetésére terelődik a szó. "Ron Dennis motorhome-ja majdhogynem több pénzbe kerül, mint amennyi nekem ahhoz kell, hogy versenyzőimet a pályára küldjem" - morgolódott az ausztrál a The People című lapban.

"Nem tudom elhinni, hogy a Williams és a McLaren ilyen hatalmas összegből gazdálkodhat, s mégsem képes felvenni a versenyt a Ferrarival. Ha nekem lenne 150 millió euróm, garantáltan olyan csapatot állítanék ki, amely ott lihegne az olaszok nyomában. A nagycsapatok csak pazarolják a pénzt, ráadásul eredmény nélkül. Az én pilótáim például több kört tettek meg, mint a mclarenesek, ez is bizonyítja, milyen nagyszerű munkát végzünk. Sajnos, meg van kötve a kezem, ha több pénzem lenne, megmutatnánk, mit tudunk."

Stoddart elsősorban azt nehezményezi, hogy az élcsapatok nem veszik a fáradságot arra, hogy fiatal tehetségeket kutassanak fel és alkalmazzanak olcsón, ehelyett a jelenlegi mezőnyből válogatnak, így óriási pénzeket adnak (dobnak) ki előbb kivásárlási díjra, majd fizetésre. "Mi minden évben valami újat hozunk ebbe a sportágba, s ebből már ezek a bizonyos élcsapatok is sokat profitáltak" - zárta nyilatkozatát Stoddart.

Ha már a Ferrari szóba került, szóljunk arról, hogy a csapatfőnök Jean Todt a távozását fontolgatja. Na nem egy másik istállóhoz menne, csupán arról van szó, hogy szerződésének 2006-os lejárta után a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) alelnökként számítana rá.

Végezetül egy hír a Török Nagydíj felől: az első, 2005-re tervezett kurtkoyi futam (Isztambul közelében) megrendezése máris veszélybe került, kiderült ugyanis, hogy Törökországban sem lehet dohánytermékeket reklámozni. A pálya alapkövét tavaly szeptemberben tették le, s Bernie Ecclestone éppen azért kötött szerződést a nem EU-tag országgal, hogy a csapatoknak ne kelljen átmatricáznia az autókat. A jelek szerint a sportág ura elszámította magát, s a hírek szerint fel is húzta magát a történteken. "Habár országunk még nem tagja az Európai Uniónak, a törvény tiltja, hogy a Forma-1-es futamokon dohányreklámok jelenjenek meg" - nyilatkozta Mumtaz Tahincioglu, a Török Motorsport Szövetség elnöke a Reutersnek. A pálya szerződése 2011-ig szól...