Vágólapra másolva!
Az auto, motor und sport című szaklap szerint biztos, hogy Ralf Schumacher 2005-től a Forma-1-es Toyota-istállóhoz szerződik. A japán autókonszern százmillió dolláros fizetést ajánlott a németnek, öt évre.

Az auto, motor und sport legfrissebb számában tényként közli: Ralf Schumacher év végén elhagyja a Williams-BMW-t és a Toyotához szerződik. Fizetése a Frank Williams által 2005-től ajánlottnak sokszorosa lesz, a következő esztendő januárjától 2009 végéig százmillió dollárt (évente húszat) tehet zsebre, amely korántsem a végösszeg: különféle prémiukból (edzéselsőség, futamgyőzelem, vb-cím, stb.) évente akár plusz tízmilliót is összeszedhet.

Mellbevágó információ, különösen annak fényében, hogy Willi Weber, a Schumacherek menedzsere nemrégiben éppen azt bizonygatta a sajtónak, hogy Ralf igenis szeretne jelenlegi csapatánál maradni. Sokan legyintettek erre, mondván, csak taktikázik az öreg, s lám, igazuk is lett: az auto, motor und sport szerint a Bahreini Nagydíj után hivatalosan is bejelentik az átigazolás tényét. Ekkor jár le a Frank Williamsnek adott ultimátum határideje, s mivel az idős csapatvezető nem volt hajlandó jobb ajánlatot tenni (hat millió dollárra csökkentette volna Ralf járandóságát), a menedzsment elfogadta a Toyota ajánlatát.

Az eddig 117 Forma-1-es futamon indult (hatszor nyert) ifjabbik Schumacher megszerzésével (akiről az említett Webernek köszönhetően néhány hete még azt hittük, a Renault-nál folytatja) a Toyota a Ferrari nyomába kíván eredni, végre ütőképes csapatot akar felépíteni. Mert amúgy van miből, a majd' félmilliárd dolláros éves költségvetésről még a maranellóiak is álmodozhatnak, Japánból csak úgy öntik a pénzt a kölni fejlesztőközpontba. Eddig nem sok eredménnyel.

Emlékezhetünk, Michael Schumacher két világbajnoki cím után 1996-ban igazolt a Ferrarihoz, Jean Todt csapatfőnökkel, Rory Byrne főtervezővel és Ross Brawn "agytröszttel" egyetemben. A siker azonban nem jött azonnal, három keserves évet kellett várni az első konstruktőri vb-címre, s mivel Schumacher '99-ben az egyéni pontversenyt nem tudta megnyerni (Silverstone-ban ugyanis lábát törte), újabb esztendő türelem szükségeltetett a '79 utáni első egyéni vb-címhez. A Toyota is valami hasonlóra készülhet most, hosszú távú terven dolgoznak az illetékesek.

Arról már korábban szó volt, hogy az idény végén Olivier Panisnak vagy Cristiano da Mattának távoznia kell, hogy kettejük közül melyik lesz a "szerencsés", arról az idény végén döntenek: aki összetettben rosszabbul szerepelt, mehet, amerre lát.

Ralf Schumacher távozásával a Williamsnek két pilótát kell szerződtetnie 2005-re, hiszen Juan Pablo Montoya a McLarennél folytatja. A kék-fehérek kívánságlistáját sajtóértesülések szerint továbbra is az a Mark Webber vezeti, akinek szerződtetése csupán abban az esetben lehetséges, ha az idény közepén a Jaguar a hatodiknál rosszabb helyen áll az istállók versengésében.