Társoldalunk:

Módosították az F1-es időmérőt

A számos kritikát követően a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) némileg módosította a Forma-1-es időmérő edzések órarendjét.

Ép ésszel nehezen érthető, gyakorlatilag teljesen felesleges, azonnali módosítást eszközölt az FIA a Forma-1-es időmérések terén. A testület szerdai, párizsi ülésén úgy határozott, a Bahreini Nagydíjtól a szombati, harmadik és negyedik szabadedzés egy órával korábban kezdődik, ahogy a végtelenül unalmasnak tartott (tényleg az) kvalifikáció első fele (azaz a második időmérő rajtsorrendjéről döntő tréning) is. Ez utóbbi helyi idő szerint 13 órát jelent, s a szabálymódosítás értelmében a második időmérő pontban 14 órakor kezdődik (tehát az eddigi kettő helyett hozzávetőleg tíz perc szünet lesz).

Namármost, az egy dolog, hogy a többség ennél radikálisabb módosításokat várt. Az igazi probléma, hogy a változtatás eredeti célja az volt, hogy a televíziós társaságoknak (amelyek nagyon ágáltak a régi lebonyolítás ellen) elég legyen a második időmérésnél bekapcsolódni a közvetítésbe. Csakhogy a tízperces szünettel nem választották el jelentősen a két tréninget, így a csatornák máris jelezték: továbbra is közvetítik mindkét időmérőt. Így a nézőknek nem hogy rövidebb, egyenesen hosszabb ideig kell majd nézniük a kétszer egykörös kvalifikációt.

A módosítás egyetlen pozitívuma, hogy a csapatoknak több idejük lesz felkészíteni autóikat a döntő időmérésre, ez például a Minardi esetében lehet majd hasznos: többet nem lesz olyan, hogy Baumgartner Zsolt vagy Gianmaria Bruni befejezi gyors körét, s máris mehet vissza a pályára. Jó esetben, elméletileg lesz tíz perc a "rendrakásra".

Merthogy az illetékeseknek nem ártott volna figyelni még egy dologra: kiesések, rossz időjárás, akármi esetén megeshet, hogy az első időmérő nem ér véget két óráig...

Paul Ricard-pálya, 2. nap:
1. Pizzonia (brazil, Williams-BMW) 1:11.501 (94 megtett kör)
2. Davidson (angol, BAR-Honda) 1:11.728 (127)
3. Szato (japán, BAR-Honda) 1:11.806 (115)
4. Gené (spanyol, Williams-BMW) 1:12.060 (89)
5. de la Rosa (spanyol, McLaren-Mercedes) 1:12.126 (67)
6. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes) 1:12.317 (98)
7. Zonta (brazil, Toyota) 1:12.740 (134)
8. Montagny (francia, Renault) 1:12.989 (113)
9. Briscoe (ausztrál, Toyota) 1:14.987 (23) 
A keddi leggyorsabb:
Wurz 1:12.825 (100)

kd

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK