Társoldalunk:

Amerikából igazolhat a Williams-BMW

Az IRL (Indy Racing League) 2003-as bajnoka, Scott Dixon március 26-án, a Paul Ricard-versenypályán kipróbálhatja a Williams-BMW-t, hogy aztán néhány nappal később Barcelonában egy "valódi" teszten is részt vegyen. Ha jó teljesítményt nyújt, akár szerződést is kaphat 2005-re.

Az már biztos, hogy a 2005-ös szezonra egy új pilótát be kell "szereznie" a Williamsnek, hiszen Juan Pablo Montoya jövőre a McLarennél folytatja. Ám megeshet, hogy Ralf Schumacher távozása miatt a teljes felállás megújul: a Forma-1-ből Mark Webber, Jenson Button és Rubens Barrichello nevét emlegetik lehetséges utódokként, bár utóbbi szerződtetése nem valószínű, ugyanis nemrégiben hosszabbította meg szerződését 2006 végéig a Ferrarival.

A Williams azonban messzebbről is válogat, így kaphatott tesztelési lehetőséget Scott Dixon. A 23 esztendős új-zélandi pilóta március 26-án, a franciaországi Paul Ricard-versenypályán előbb kipróbálja az FW26-ost (vagy a tavalyi 25-öst, ez még nem dőlt el), majd nem sokkal később egy "valódi" teszten is részt vesz Barcelonában. Amennyiben jól teljesít, Jacques Villeneuve, Alessandro Zanardi és Juan Pablo Montoya után a negyedik olyan versenyző lehet, akit a tengerentúlról igazol le Sir Frank Williams csapatfőnök.

"Scott fiatal fickó, IRL-bajnokként szeretné magát kipróbálni a Forma-1-ben is" - mondta Patrick Head technikai igazgató. "Mi megadjuk neki az esélyt, bizonyíthatja, valóban olyan tehetséges-e, mint mondják."

"Azt hiszem, az utóbbi egy-két évben csak oválpályákon versenyzett, így biztosan el fog tartani egy ideig, míg felveszi a Forma-1-es pályák ritmusát" - vélekedett Dixonról Montoya. "Amúgy igencsak jó véleménnyel vagyok róla, bár kötve hiszem, hogy első tesztjén valami szenzációssal rukkolna elő. Másodjára azonban már versenyképesebb lehet, jó tapasztalatszerzési lehetőség lesz ez számára."

A Williamshez kapcsolódó hír még, hogy az istálló tagadta azokat a "vádakat", melyek szerint előnyben lennének a riválisokkal szemben a közelgő Bahreini Nagydíj előtt. A szóbeszéd oka, hogy eddig kizárólag a kék-fehérek jártak a Forma-1-es sorozat egyik vadiúj aszfaltcsíkján, Marc Gené néhány fordulót tett meg a pályán múlt héten. "Ugyan már, összesen 25 körről van szó. Esetleg az első szabadedzés első fél órájában leszünk ettől előnyben, később nem" - magyarázta Head.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK