Vágólapra másolva!
Nem maradt visszhang nélkül Cristiano da Matta és Olivier Panis katasztrofális melbourne-i teljesítménye a Forma-1-es Toyota-istállónál, Mike Gascoyne technikai igazgató azonnali változtatásokat rendelt el.

Egy futam kellett hozzá, hogy a Toyota az álomvilágból visszacsöppenjen a valóságba: a mamut költségvetéssel (400-450 millió euró) dolgozó japán istálló pilótái, Cristiano da Matta és Olivier Panis a szezon előtt arról beszéltek, nem lehetetlen, hogy idén már dobogóra is állhatnak, ehhez képest az Ausztrál Nagydíjon nagyon leszerepeltek. Da Matta 12., Panis 13. lett, a Renault-tól elcsábított Mike Gascoyne ezért sürgős változtatásokat rendelt el, a kölni fejlesztőközpontban most gőzerővel próbálják menteni a menthetőt.

"Malajziában felkerül az autóra néhány teljesen új aerodinamikai elem, a San Marinó-i Nagydíjra pedig teljesen átalakítjuk az autót" - mondta a technikai igazgató. "Az a baj, hogy a tervezésnél nem koncentráltunk eléggé a súlycsökkentésre, ennek isszuk most meg a levét. Terveink szerint a Brit Nagydíjon újabb jelentős módosításokat hajtunk végre."

Da Matta nem számít jelentős javulásra Sepangban, de a brazil pilóta úgy véli, a pálya kedvezőbb adottságai miatt valamivel jobb eredményt érhet el a csapat, mint Ausztráliában.

Valencia, 2. nap:
1. Davidson (brit, BAR Honda) 1:11.940 (73 megtett kör)
2. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:12.057 (18)
3. Gené (spanyol, Williams-BMW) 1:12.099 (91)
4. Zonta (brazil, Toyota) 1:12.142 (57)
5. Montagny (francia, Renault) 1:12.660 (55)
6. Briscoe (ausztrál, Toyota) 1:12.922 (51)
7. Badoer (olasz, Ferrari) 1:22.853 (30)
8. de la Rosa (spanyol, McLaren-Mercedes) 1.22.919 (39)