Baumgartner fürdött a népszerűségben
1900. január 01. 00:00
Rengeteg kép Baumgartnerről és a Minardiról! Nézze meg őket!
Rendhagyó bemutató színhelye volt a városligeti Kós Károly sétány vasárnap délután: Baumgartner Zsolt és újdonsült csapata, a Minardi-Cosworth mutatkozott be a nagyközönségnek, mégpedig oly módon, hogy az első magyar Forma-1-es versenyző néhány szerencsést megautókáztatott a Minardi kétüléses versenygépével. A "teszt" résztvevőit sorsolás útján választották ki Baumgartner támogatói közül (azok nyerhettek, akik hívták a Baumgartner Team emelt díjas telefonszámát, ezáltal 500 forinttal segítették Zsolt pályafutását), egyikük, Latorcai László már a délelőtti sajtótájékoztatón megnevettette a népet, de erről később.
Előbb ugyanis szólni kell a Városligetben történtekről: a Minardi bemutatója kétségkívül óriási közönségsikert aratott, többezren (egyes becslések szerint akár tízezernél is többen) látogattak ki a Kós Károly sétányra, ám a biztosítással és a nézők fegyelmezettségével azért akadtak gondok. Addig nem volt baj, míg az 1999-es Tyrellből átalakított autó a Minardi sátrában pihent, magunk között meg is jegyeztük, milyen nyugodtan várakozik a tömeg a kordont jelképező egy szem csíkos szalag mögött. Hanem amikor megtörténtek az előkészületek az indulásra, akkor elszabadult a pokol.
Mindenki egyszerre próbált a sátor közelébe (meg bele) nyomulni, hogy lefényképezhesse Zsoltot az autóban, a "kordonon" átbújva próbáltak a renitensek minél jobb pozíciót kiharcolni maguknak. Ők senkire és semmire nem voltak tekintettel, még a dolgukat végző újságírókra sem.
A káoszt Paul Stoddart, a Minardi tulajdonosa és csapatfőnöke sem nézte jó szemmel, saját tekintélyét is bevetette a rendteremtésben. Az összevisszaságot tetézte, hogy a Minardi az első utas alatt (olyan fél három magasságában) lefulladt, így a szerelőcsapatnak is (személy)autóba kellett pattannia, hogy folytatódhassan a móka. A fegyelmezetlenségre amúgy jó példa, hogy sokan simán átrohangáltak az úton, pedig Zsolt az aszfalt egyenetlensége (csúszkált is a Minardi fara rendesen) ellenére is padlóig nyomta a gázt, teljes gőzzel száguldott. Ha valaki esetleg elé került volna...
De jobb nem is folytatni. Sajnos, ismét bebizonyosodott, nem mindig tudunk európai módon viselkedni, de legalább nem kellett rendőri erőket bevetni, mint a Renault hasonló rendezvényén Palermóban. Mint Kövesdi Viktor és Pataky Tibor a Baumgartner Team képviseletében emlékeztettek rá, Olaszországban már megkezdődött a Renault alkatrészeinek leszerelése, mire a hatóságoknak sikerült közbelépnie, Jarno Trullit és Fernando Alonsót úgy kellett kimenekíteni a tömegből.
Megjegyezték, még mindig jobb, hogy ennyien jöttek ki, mintha senkit nem érdekelt volna a dolog, s legalább bebizonyosodott, Baumgartner Zsoltot szeretik ebben az országban. "Azt hittem, fegyelmezettebbek az emberek" - reagált ellenben Frank Tamás, Baumgartner menedzsere.
A rendezvény vége felé Paul Stoddart arcán is kisimultak a ráncok, lelkesen osztogatta az autogramokat boldog-boldogtalannak, s az érdeklődők is elégedetten távoztak. Elvégre nem mindennapi élmény, amikor az ember orra előtt centikkel suhan el egy Forma-1-es autó (amelynek legnagyobb sebessége közel kétszáz km/h volt). "Zsolti, meg ne büntessenek gyorshajtásért" - szólt is egy jótanács a kordon mögül, míg valaki más azt jegyezte meg némiképp erőltetett humorral, hogy "hajrá, Zsolti, jó a verseny!"
Baumgartner (aki nagyon élvezte a népszerűséget, folyamatosan integetett a közönségnek) egyébiránt a tervek szerint egy prominens személyiséget is elvitt volna egy körre, ám erre végül nem került sor az illető (akinek nevét a Baumgartner Team kérésére nem áruljuk el) egyéb elfoglaltságai miatt.