Társoldalunk:

A Renault dobogóra pályázik a Forma-1-ben

Roppant nehéz feladat vár Fernando Alonsóra és Jarno Trullira a március 7-én Melbourne-ben kezdődő Forma-1-es világbajnokságon: meg kell szerezniük a harmadik helyet a konstruktőrök pontversenyében, s a 18 futamon legalább egyiküktől mindig dobogós helyezést vár a csapatvezetés.

"Állandósítanunk kell a jó teljesítményt, nem ragadhatunk meg a részsikereknél" - szögezte le Patrick Faure sportigazgató a francia istálló csütörtöki, palermói autó-bemutatóján. "Minden nagydíjon a dobogós helyezésért illik csatáznunk, s ehhez minden feltétel adott. Tavaly negyedikek voltunk a konstruktőrök között, így egyértelmű a cél, legalább plusz egy vetélytársat meg kell előznünk."

A Renault múlt héten Barcelonában már tesztelte az R24-et, de a hivatalos bemutatóra mostanáig kellett várni. A népszerű csapat megadta a módját az eseménynek, mert annak helyszíne a palermói Teatro Massimo operaház volt. A ceremónia után a szicíliai város lakói is megismerkedhettek az új autóval, amelyek az utcák száguldottak.

A Renault 2002-ben tizenhét éves szünet után tért vissza a Forma-1 világába, s a tavalyi Magyar Nagydíjig várt az újabb futamgyőzelemre. Akkor az autósport elitkategóriájának egyik lehetséges új sztárja, a spanyol Alonso meggyőző fölénnyel diadalmaskodott a Hungaroringen.

"Nagy lépésekkel fejlődünk, eddig minden célunkat teljesítettük. Amikor elkezdtük a munkát, akkor 2005-re ígértem világbajnoki címet, s ezt most is vállalom" - szögezte le Flavio Briatore csapatfőnök. "Idén az a legfontosabb, hogy csökkentsük a műszaki hibák számát. Ennek szándékával építettük meg az R24-et, ehhez nagy segítséget nyújtott a korábbinál is pontosabb és összehangoltabb munkánk. Az biztos, hogy a sorozat első három futama roppant nehéz lesz, de a szezon második felétől már a mostaninál is erősebb motorra számítunk."

"Úgy tűnik, hogy az idei autónk bizonyos mértékben hasonlít a tavalyira" - mondta Alonso. "Az új motor viszont erősebb, ráadásul magasabb fordulatszámon hiányzik belőle az R23 'agresszivitása'. Más tulajdonságai is kedvezőbbek, így kijelenthetem: felejtsük el a 2003-as kocsit."

Fernando Alonso legutóbb 55 ponttal hatodik volt összetettben, míg olasz csapattársa a nyolcadik helyen zárt 33-mal. "Engem ért az a megtiszteltetés, hogy először vezethettem az R24-et, múlt héten Barcelonában két napig tesztelhettem. De már előtte is csodáltam, s fantasztikus látványt nyújtott" - nyilatkozta Trulli. "Már a nyitó, néhány száz méter után éreztem: kifogástalan lett az autó!"

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK