Társoldalunk:

Verstappen a Jordané

A hivatalos bejelentés ugyan még várat magára, ám Jos Verstappen főszponzora, a Trust elnöke bejelentette: a holland bizonyosan a Jordannél folytatja pályafutását, már alá is írták az egyéves szerződést. Eddie Jordan alakulatával hírbe hozták Alexander Wurzot is, a barcelonai tesztelésen ismét Ralf Schumacher volt a leggyorsabb.

Már csak idő kérdése, és bejelentik, hogy Jos Verstappen a Jordannél versenyez 2004-ben. Legalábbis Michel Perridon, a holland főszponzorának számító Trust elnöke ezt közölte a holland sajtóval. "Elviekben mindenben megállapodtunk, egyéves szerződést kötöttünk Eddie Jordannel" - mondta Perridon az Algemen Dagbladnak. "Néhány apróságban ugyan még nem sikerült dűlőre jutnunk, de ezek már nem akadályozhatják meg a tényleges szerződéskötést." Amelyre az elnök szerint hamarosan sor kerül.

Perridon ugyanakkor azt is elárulta, kőkemény tárgyalások folytak a Jordannel, s bizony "nehéz szülés" volt a megállapodás. A főnök szavainak ellentmond, hogy a sárgák bejelentették: az eredeti tervekkel ellentétben Verstappen nem vesz részt az e heti barcelonai tesztelésen, távollétében az előszerződéses Nick Heidfeld, valamint a második napon bakizó, teljesítményével a csapatvezetést mégis meggyőző német Timo Glock próbálgatja az autót.

Apropó, Heidfeld. Továbbra is bizonytalan, hogy a német a Jordannél folytatja-e pályafutását, amint az menedzsere többször is a sajtó tudtára adta, csak akkor írnak alá bármit is, ha stabilizálódik az istálló anyagi helyzete. Ez egyelőre nem történt meg (sőt, a gárdának az is komoly gondot okoz, hogy előteremtse egynapi tesztelés költségét, 250 ezer eurót), így Eddie Jordan továbbra is keresgél a pilótapiacon. A legfrissebb hírek szerint akár Alexander Wurz is egyik pilótája lehet, az osztrák ugyanis a McLarennél képtelen dolgozni. Az ok, hogy kicsit szűkösre szabták az MP4-19-es pilótafülkéjét, s Wurz nem fér el benne rendesen. Rebesgetik, hogy feladatait hamarosan Darren Turner veszi át, így mehet, amerre lát. Mellette szól, hogy szponzora, a Superfund brit sajtóértesülések szerint hatmillió dollárt is hajlandó lenne fizetni (összehasonlításképpen, Verstappentől állítólag tízmilliót kértek, s ugyanennyit kellett volna Baumgartner Zsoltnak is összeszednie).

Még mindig a Jordannél maradva, az istálló Timo Glock után szerdán egy másik újoncot, a belga Bas Leinderst próbálta ki, ám ő sem hozott szerencsét. Azok után, hogy Glock (állítólag egy olajfolton megcsúszva) összetörte a versenyautót, Leinders is megismételte mutatványát. Kettejük között csupán annyi a különbség, hogy a német 54 kör megtétele után hibázott, míg a belga már első körében balesetet szenvedett... Lám, így ugranak meg az amúgy sem alacsony költségek.

Szinte már szóra sem érdemes, de a tesztelést amúgy ismét a Williams, csapaton belül pedig Ralf Schumacher uralta. A német menetrendszerűen javította meg a körrekordot, mögötte Juan Pablo Montoya és Fernando Alonso végzett. A ferrarisok közül Rubens Barrichello a negyedik, míg Luca Badoer a hatodik legjobb időt autózta, sokak szerint a harmatgyenge Bridgestone gumik miatt. Egyértelmű, a japánokon elúszhat az egész világbajnokság, Michael Schumacher (aki a Japán Nagydíj óta csütörtökön ül először autóba) mégis bízik a javulásban. "Úgy vélem, jól felkészültünk a 2004-es szezonra. Nagy lehetőségek rejlenek a Bridgestone-ban" - mondta a német optimistán.

A Ferrarihoz kapcsolódó hír még, hogy a napokban elterjedt, az istálló szakít a hagyományokkal, s új autóját nem F2004-re, hanem 655-re kereszteli majd. Az istálló egyik szóvivője azonban közölte, az új modell neve biztosan nem ez lesz. "A 655 csupán egy csapaton belüli projektnevet takar, jelentősége semmi. Tavaly 654-nek hívtuk az F2003-GA-t, mégis utóbbi lett a hivatalos név. Hétfőn, a bemutató napján minden kiderül" - ígérte a szóvivő.

Barcelona, harmadik nap:
1. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:15.620 (64 megtett kör)
2. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 1:15.659 (45)
3. Alonso (spanyol, Renault) 1:15.718 (101)
4. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:16.026 (67)
5. Button (brit, BAR-Honda) 1:16.621 (87)
6. Badoer (olasz, Ferrari) 1:16.951 (77)
7. Rosberg (finn, Williams-BMW) 1:17.469 (79)
8. Massa (brazil, Sauber-Petronas) 1:17.539 (89)
9. da Matta (brazil, Toyota) 1:17.696 (79)
10. Trulli (olasz, Renault) 1:17.785 (69)
11. Zonta (brazil, Toyota)  1:17.895 (55)
12. Klien (osztrák, Jaguar) 1:18.087 (55)
13. Szato (japán, BAR-Honda) 1:18.507 (79)
14. Leinders (belga, Jordan-Ford) 1:21.631 (17)

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK