Társoldalunk:

Ferrari-motort rejt a 2004-es Sauber

A Ferrari-motor erejével, a saját szélcsatorna adta előnyök kihasználásával és két új pilótával kíván válaszolni a 2004-es Forma-1-es szezon kihívásaira a Sauber-Petronas istálló.

Peter Sauber csapatfőnök szerint az a tény, hogy az új autót, a C23-at az aktuális Ferrari-erőforrás hajtja, máris bizakodásra adhat okot. "Az előző évben nem voltunk megelégedve a versenygépünkkel, mindenképpen fejlődni akarunk" - mondta az új konstrukció salzburgi bemutatóján a 60 éves svájci szakember, aki nagyon szeretné, ha csak 17 versenyből állna az idény. "18 futam nagyon sok lenne."

Hozzátette: az előrelépés ebben az esetben azt jelenti, hogy az idény végén a tavalyi hatodik helyhez képest előrébb szeretnének végezni. Természetesen az istálló két pilótája, a brazil Felipe Massa és az olasz Giancarlo Fisichella is megszólalt a salzburgi repülőtér hetes hangárjában rendezett bemutatón, előbbi azt hangoztatta, a Ferrari tesztpilótájaként rengeteg tapasztalatot szerzett, s ezt hasznosíthatja is 2004-ben, míg az olasz újdonsült kollégáit dicsérte (Massa már versenyzett a Saubernél korábban), állítólag máris megtalálta az összhangot mindenkivel. Hangsúlyozta azt is, jó ómennek tartja, hogy szerdától tesztelheti az autót, éppen akkor lesz ugyanis 31 esztendős.

A show mellesleg óriási volt, nyolcszáz vendég tapsolt lelkesen a Sugababes együttesnek, no meg persze az új autónak és a főtámogató Red Bullnak, amely immár tíz esztendeje áll kapcsolatban a Sauberrel. Két új szponzor is csatlakozott a gárdához, amelynek új négykerekűje nélkülözi a forradalmi újításokat: többé-kevésbé minden maradt a régi, a C22-es ráncfelvarráson átesett utódja került elő a lepel alól. (Sokan azért nem átallották megjegyezni, a járgány nagyon hasonlít a tavalyi Ferrarira.)

Willy Rampf technikai igazgató úgy fogalmazott, az új autóval remek kiindulási alapot hoztak létre, amely könnyedén tovább fejleszthető. "Valenciában kiderül, jó munkát végeztünk-e" - mondta, majd a motort méltatta, amely jóval könnyebb elődjénél. Ez voltaképpen nem is csoda, elvégre a Sauber ugyanazt az erőforrást használhatja, amely majd az új Ferrariba is beépítésre kerül; a svájciak mindezt az új szabályoknak köszönhetik, amelyek kimondják, versenyhétvégénként csupán egy motort lehet felhasználni.

Üröm az örömben, hogy a C23-as ez idáig nem ment át az FIA töréstesztjén, erre a bejelentésre szintén hétfőn került sor. A koncepció az volt, hogy az autót minél könnyebbé tegyék, ám a fejlesztőcsapat kissé túllőtt a célon, így új problémát kell márciusig leküzdenie.

A hivatalosan megerősített további autóbemutatók:
január:
17.: Toyota, TF104: Köln
18.: Jaguar-Cosworth, R5: Barcelona
26.: Ferrari, Maranello
29.: Renault, R24: Palermo

február:
1.: BAR-Honda, BAR006, Barcelona

Februárban lesz a Jordan-Ford autóbemutatója is. Baumgartner Zsolt csapata, a Minardi-Cosworth még nem döntött az időpontról, de várhatóan január végén vagy február elején tartja a prezentációt.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK