Vágólapra másolva!
Az első két nap zsengébb eredményei után David Coulthard bebizonyította, sokra hivatott a McLaren új konstrukciója. Az MP4-19 körrekordot döntött Valenciában, miközben Luciano Burti Ferrarijával a falnak csapódott Barcelonában. Hétmillió euró kellene még a 2004-es Francia Nagydíj megrendezéséhez, amelynek sorsáról december 12-én dönt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).

Alaposan meghajtotta az új McLarent David Coulthard a valenciai tesztelés harmadik napján, ezúttal tehette is, ugyanis semmilyen technikai rendellenességet nem tapasztalt 51 megtett köre alatt. Igyekezetének eredménye szenzációs, 1:10.021-es idő lett, amelynél gyorsabban még egyetlen autó sem teljesített egy fordulót a valenciai aszfaltcsíkon. A skót ennek ellenére nem szállt el magától, s óvatosságra intett mindenkit.

"Vajon elég gyors lesz ez a győzelemhez? Ez az a kérdés, amelyre a választ majd csak a melbourne-i idénynyitón kapjuk meg, ahol már mindenki teljes erőbedobással küzd majd" - nyilatkozta Coulthard autójából kiszállva az Autosportnak. A második helyet az elsősorban a karosszériabeállításokon ügyködő Juan Pablo Montoya csípte el, míg a dobogó harmadik fokára Jarno Trulli furakodott fel a Renault-val.

Először fordult elő, hogy a Toyota Forma-3-as bajnoka, Ryan Briscoe nem az utolsó helyen végzett, s ez már csak azért is nagy szó, mert lázas betegséggel küszködik. Ennek ellenére 107 kört tett meg csütörtökön, s előző napi idejéhez képest fél másodpercet javított, így taszítva Mark Webbert a sereghajtó pozícióba.

Barcelonában jól muzsikál a BAR koncepcióautója, Jenson Buttont csak Luca Badoer tudta megelőzni, de a csütörtöki nap nem erről, hanem Luciano Burti balesetéről marad leginkább emlékezetes. A Ferrari tesztpilótája a célegyenes bejáratánál ripityára törte autóját, miután elvesztette felette az uralmat, s ennek következtében frontálisan a falnak csapódott. Szerencsére sértetlenül kászálódott ki a pilótafülkéből, így pénteken akár folytathatja is a tesztelést, amennyiben a mérnökök újra autót tudnak varázsolni a roncsokból.

Végül egy hír a Francia Nagydíj felől: álítólag hétmillió euróra lenne még szükség ahhoz, hogy a versenyt 2004-ben is meg tudják rendezni, egyelőre még dolgoznak az összeg előteremtésén. Mindeközben Jacques Regis, a Francia Autósport Szövetség elnöke kijelentette, szó se lehet róla, hogy más pályára vigyék a futamot, vagy Magny-Cours-ban rendezik meg, vagy sehol. Az FIA december 12-i ülésén dönt a nagydíj sorsáról.

Valencia, harmadik nap:
1. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes MP4-19) 1:10.021 p (51 megtett kör)
2. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 1:10.217 (56)
3. Trulli (olasz, Renault) 1:10.424 (111)
4. Wilson (angol, Jaguar) 1:10.527 (127)
5. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:10.603 (73)
6. Gené (spanyol, Williams-BMW) 1:11.011 (88)
7. Montagny (francia, Renault) 1:11.035 (115)
8. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes) 1:11.252 (95)
9. Briscoe (ausztrál, Toyota) 1:11.562 (107)
10. Webber (ausztrál, Jaguar) 1:12.133 (79)

Barcelona, harmadik nap:
1. Badoer (olasz, Ferrari) 1:17.302 (70)
2. Button (brit, BAR-Honda) 1:17.504 (87)
3. Fisichella (olasz, Sauber-Petronas) 1:17.745 (65)
4. Massa (brazil, Ferrari) 1.17.780 (70)
5. Burti (brazil, Ferrari) 1:17.790 (15)
6. Szato (japán, BAR-Honda) 1:18.062 (108)