Vágólapra másolva!
Több nappal az ügy kirobbanását követően Ross Brawn elismerte, hogy a Forma-1-es Ferrari-csapat "jelentette fel" a Michelint a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, s ezt követően született meg a gumiellenőrzés megszigorításáról szóló döntés. Hozzátette: az augusztus 24-ei Magyar Nagydíj után közölték észrevételeiket a FIA-nak. Mindeközben Pierre Dupasquier váratlanul bejelentette: a Michelin elkészült az újraértelmezett szabályoknak is megfelelő abroncsaival.

Képgaléria Alonso mogyoródi hódításáról

"A futam után elmondtuk, hogy túlságosan széles az ellenfeleink gumifelülete. Közöltük, hogy a továbbiakban nem vagyunk hajlandók elfogadni azt, hogy ilyen módon veszítsünk" - mondta a maranellói istálló technikai igazgatója a Gazzetta dello Sportnak. "A első gumik szabályosnál nagyobb futófelülete miatt az autó eleje sokkal kiegyensúlyozottabb, ez elsősorban a fékezésénél jelent előnyt. Így a kocsi sokkal hatékonyabb teljesítményre képes a kanyarokban, vagyis a pilóták nagy hasznot húzhatnak a szabálytalan abroncsok használatából."

Brawn azt is elmondta, hogy a Magyar Nagydíjon egy japán fotós bizonyító erejű fényképekkel szolgált a Michelin-gumikról a Ferrarit is támogató Bridgestone-nak, ezután tájékoztatta a maranellói csapat az FIA-t.

"A felvételek világosan mutatják, hogy szélsőségesen megnövekedett az első abroncsok futófelülete, erről Charlie Whiting versenyigazgatót is tájékoztattuk. Majd a fotókat és a számításainkat levélben elküldtük az FIA-nak."

Az autósport elitkategóriájának sportszabályzata szerint az első gumik futófelületének szélessége nem haladhatja meg a 270 mm-t, ezt az értéket eddig a versenyek előtt mérték, mostantól viszont a versenyek után ellenőriznék. Az FIA a mogyoródi verseny után figyelmeztette a Michelint használó csapatokat: ha a jövő héten Olaszországban a futófelület mérete túllépi a megengedettet, akkor megbüntetik őket.