Vágólapra másolva!
Vasárnap délután két órakor immáron 18. alkalommal bőgnek majd fel a Forma-1-es motorok a Hungaroringen, ennek apropóján egy összeállítást készítettünk. Alább az eddigi 17 futam rövid összefoglalóját találhatják meg, természetesen a teljesség igénye nélkül.

Az első Magyar Nagydíjra 1986-ban került sor, a futamra kétszázezer néző volt kíváncsi. A pole-ból az időmérő edzések királya, Senna indulhatott, ám a győzelem végül honfitársáé, a williamses Piquet-é lett. Érdekesség, hogy a versenyt 77 körösre tervezték, ám a kétórás limitidő alatt senkinek sem sikerült a távot abszolválnia, így félbeszakították a futamot.

Az 1. Magyar Nagydíj dobogósai:
1. Piquet (brazil, Williams)
2. Senna (brazil, Lotus)
3. Mansell (angol, Williams)

A második Magyar Nagydíj is Piquet sikerét hozta, s a Hungaroringen aratott diadalával gyakorlatilag bezsebelte harmadik világbajnoki címét. Ám a győzelemért feltehetően sokat hálálkodott az égieknek, ugyanis óriási mázlival lett övé a diadal: történt, hogy hat körrel a leintés előtt a fölényesen vezető Mansell autójáról leesett a jobb hátsó kerék rögzítő csavarja, így a pole-ból induló williamses kiesett.

A 2. Magyar Nagydíj dobogósai:
1. Piquet (brazil, Williams)
2. Senna (brazil, Lotus)
3. Prost (francia, McLaren)

Zsinórban két második helyezés után Senna megnyerte a harmadik mogyoródi futamot, de a sikerért kőkeményen meg kellett küzdenie. Az 1988-as esztendőben a McLarenekről szólt a Forma-1, így Sennának csak csapattársától, Prosttól kellett tartania. A "Professzor" ugyan csak a hetedik rajtkockából indult, ám szívós munkával felküzdötte magát a második helyre, s folyamatosan támadta a brazilt. Mi több, meg is előzte, ám ezután rögtön kisodródott, s újra Sennáé lett az első hely. A leintéskor fél másodperc volt a különbség köztük.

A 3. Magyar Nagydíj dobogósai:
1. Senna (brazil, McLaren)
2. Prost (francia, McLaren)
3. Boutsen (belga, Benetton)

A negyedik Magyar Nagydíjon végre Mansellre mosolygott a szerencse, s az angol bezsebelte első (és utolsó) magyarországi futamgyőzelmét. Pedig nem úgy indult, hogy ő integet majd a dobogó tetejéről, az időmérő edzésen ugyanis csak a 12. helyet szerezte meg. A versenyen azonban hihetetlen gyorsasággal szlalomozott végig a többiek között, s egy lekörözés során Senna mellett is elment.

A 4. Magyar Nagydíj dobogósai:
1. Mansell (angol, Ferrari)
2. Senna (brazil, McLaren)
3. Boutsen (belga, Williams)

1990 az addig két harmadik helyezést begyűjtő Thierry Boutsen diadalmenetét hozta: a williamses némi meglepetésre orozta el a többiek orra elől a pole pozíciót, s ha már így alakult, a versenyt is megnyerte. Pedig nem akárki, bizonyos Senna lihegett a nyomában, aki a sokáig harmadik helyen autózó Nanninit nem megelőzte, hanem nemes egyszerűséggel kilökte a pályáról. Boutsen azonban állta a sarat, a sportág szerelmesei pedig nem győztek csodálkozni: a belga ugyanis kerékcsere nélkül csinálta végig a futamot, a 70. fordulótól ennek megfelelően táncolt is alatta az autó. A célban mindössze három tized volt a különbség Boutsen és Senna között, örült is a belga rendesen.

Az 5. Magyar Nagydíj dobogósai:
1. Boutsen (belga, Williams)
2. Senna (brazil, McLaren)
3. Piquet (brazil, Benetton)

Ismét Senna és McLaren, röviden így lehetne összefoglalni az 1991-ben történteket. A brazil megszerezte a pole pozíciót, s noha a rajt után Patrese kicsit megszorongatta, övé lett a végső győzelem is. Másodikként Mansellt intette le a kockás zászló, akit a kissé elfáradó Patrese követett a célban.

A 6. Magyar Nagydíj dobogósai:
1. Senna (brazil, McLaren)
2. Mansell (angol, Williams)
3. Patrese (olasz, Williams)