Vágólapra másolva!
Bernie Ecclestone F1-főnök azt szeretné, ha a 2004-es szezonban kétnapos lenne a jelenleg péntektől vasárnapi tartó edzés- és versenyprocedúra. A tervezett változtatásokról egyeztetések következnek a Forma-1 mindenható ura és a csapatok között, s Ecclestone reméli, hogy az istállók az elkövetkezendő napokban elfogadják a reformtervezetet.

Az új elképzelések szerint az F1-hétvége szombaton kezdődne, ekkor rendeznék a szabadedzést és az első időmérő edzést, vasárnap reggel pedig a rajtsorrendről döntő második kvalifikációs tréninget, valamint a futamot. Ecclestone a versenyek kezdési időpontját is módosítaná: a jól megszokott délutáni időpontról kora estére kerülne át rajt, biztosítandó a jelenleginél jobb televíziós nézettséget. A futamok későbbre helyezésének szükségességét többek között a brazil és a kanadai GP - amelyek Európában az esti órákban kerülnek adásba - televíziós adatai is alátámasztják.

Az autósport elitkategóriájának vezetője reméli, hogy a csapatok gyorsan beleegyeznek a tervezett változtatásokba, és a hírek szerint nem is ütközik majd túl nagy ellenállásba elképzeléseinek keresztülvitelében.

Nem lesz azonban ilyen egyszerű dolga az esetlegesen 18 helyszínes versenynaptárral kapcsolatban, hiszen a McLaren, a BAR és a Sauber vezetői sem lelkesednek túlságosan a futamok számának növekedésével járó, a versenyzőkre nehezedő többletterhek miatt.

Jelenleg nem elképzelhetetlen, hogy a 2004-es menetrend már kibővül a bahreini és a kínai futammal, ami a minden bizonnyal visszatérő spai Belga Nagydíjjal együtt már három plusz futamot jelent a jelenlegi 16 mellé. Abban az esetben, ha mindhárom verseny szerepel majd a jövő évi naptárban, egy futamot fel kell áldoznia Ecclestone-nak. Így amennyiben valóban a 18 futamos versenynaptár kerül elfogadásra, a kanadai és a San Marinó-i szervezők kezdhetnek aggódni versenyeik jövője miatt.