Vágólapra másolva!
A Forma-1-es Williams-istálló elöljárói, Sir Frank Williams és Patrick Head bejelentették, hogy a csapaton belül nem lesz első és második számú pilóta, azaz Ralf Schumacher és Juan Pablo Montoya az idény hátralévő hat futamán is versenyezhet egymás ellen. A kék-fehérekhez kapcsolódó hír még, hogy a barcelonai gyakorlás első napján (amelyen a ferraris Badoer volt a leggyorsabb) tesztelési lehetőséget adtak az észt Marko Asmernek.

Ralf Schumacher gyakorlatilag hiába nyerte meg gyors egymásutánban az Európa, illetőleg a Francia Nagydíjat csapattársa, Juan Pablo Montoya előtt, a Williams-BMW elöljárói, jelesül Sir Frank Williams csapatfőnök és Patrick Head főmérnök úgy határoztak, ennek ellenére sem nevezik ki első számú pilótának. A német és kolumbiai versenyző így a továbbiakban sem köteles tekintettel lenni a másikra a versenypályán, azaz a Williams vállalja annak kockázatát, hogy a kiélezett világbajnoki vetélkedésben esetleg értékes pontoktól esnek el kettejük viaskodása miatt.

Pedig elviekben nyugodtan kijelölhették volna Ralfot első számú pilótának, elvégre franciaországi győzelmével 11 pontra közelítette meg bátyját a világbajnoki pontversenyben, no meg az 1986-os esztendő is erre sarkallhatta volna a kék-fehéreket: akkor történt, hogy hagyták Nigel Mansellt és Nelson Piquet-t a vb-címért csatázni, ám Alain Prost lett a nevető harmadik, s elcsente a titulust.

"Emlékszünk 1986-ra, de szerződéseink nem teszik lehetővé, hogy bármelyik pilótát előnyben részesítsük a másikkal szemben, s amúgy sem gondoltunk ilyesmire soha" - mondta Head. "Egyetlen esetben merülhetne fel ez a lehetőség, mégpedig ha egyiküknek már szemernyi esélye sem lenne a világbajnoki cím megszerzésére. Ettől azonban még messze vagyunk."

"Mi egészen másképp gondolkozunk, mint a Ferrari. A világbajnokság és az autóversenyzés tekintélye szerintünk sokkal fontosabb, mint saját érdekeink, a maranellóiak viszont csak magukra gondolnak. Filozófiánk a McLarenéhez hasonló, s ez tette az előző évek bajnokságait (amelyekben a Williams és a McLaren dominált) érdekessé, szemben a tavalyi esztendő kiszámítható, így végtelenül unalmas végkifejletével."