Vágólapra másolva!
Vasárnap délután csak mosolygós arcokat lehetett látni a Forma-1-es Williams-istálló háza táján. Persze a kék-fehér alakulatnak minden oka megvolt az ünneplésre, elvégre kettős győzelmet arattak a nürburgringi Európa Nagydíjon. Michael Schumacher ellenben már cseppet sem volt boldog, mert ugyan a száguldó cirkusz történetének első pilótájaként átlépte az ezerpontos álomhatárt, csak ötödik lett hazai közönség előtt.

Ki tudja, talán őrségváltás készülődik a Forma-1-ben: a Williams az utóbbi két futamon már megmutatta oroszlánkörmeit, Monacóban, illetőleg Kanadában az övék lett az első rajtkocka. Aztán jött az Európa Nagydíj, amelyen ugyan nem Ralf Schumacher vagy Juan Pablo Montoya indulhatott az első rajtkockából, mégis totális sikert hozott a kék-fehérek számára. A kisebbik Schumacher nyert, míg Montoya második lett, azaz kettős győzelmet ünnepelhetett Sir Frank Williams alakulata, amely így a konstruktőri világbajnokságban felzárkózott a második helyre. (Mindezt nagyban köszönhetik a Michelin abroncsoknak, amelyek már egyértelműen jobbak, mint a Bridgestone gumik.)

Ralf már a rajtnál megvillant, autójában ugyanis hiába volt több benzin, mint a vetélytársakéban, simán otthagyta ötszörös világbajnok bátyját. Később a szerencsével sem állt hadilábon, elvégre motorhiba miatt kiesett az éllovas Räikkönen, de összességében hibátlan versenyzést mutatott be a korábban oly sokat kritizált német, aki nem mellesleg a mezőnyből egyedüliként szerzett az összes eddigi futamon ponto(ka)t. S hogy öröme teljes legyen, győzelmét amolyan megelőlegezett születésnapi ajándékként is felfoghatta, hétfőn töltötte ugyanis be 28. életévét.

Az Európa Nagydíj mindamellett a kettős Williams-siker mellett is szolgáltatott még elég beszédtémát. Pedig sokáig úgy tűnt, unalmas verseny lesz, a végére azonban felpörögtek az események. Itt van többek között Michael Schumacher esete, aki Juan Pablo Montoyával koccant (a német és a bírók is versenybalesetnek minősítették az esetet), s a kavicságyban kötött ki, mégis folytathatta a száguldást. Pedig külső segítséget vett ahhoz igénybe, hogy visszajusson a pályára, ám a németek addig lapozgatták a szabálykönyvet, amíg találtak egy, az ilyen esetekre vonatkozó apróbetűs részt, így nem vették el Schumacher pontjait. Pedig ötödik helye finoman szólva is vitatható, különösen, hogy így hétpontos előnyre tett szert üldözőjével, Kimi Räikkönennel szemben. Mindenesetre vitatott eredmény ide vagy oda, ezzel átlépte az ezerpontos álomhatárt, immáron 1003 egységet számlál pályafutása során.

Aztán a versenybírók kérdőre vonták Fernando Alonsót is, akinek jóvoltából David Coulthard is idő (négy körrel a leintés) előtt kényszerült feladni a futamot: a spanyol a dupla lassító előtt a szokottnál korábban fékezett, így az előzésre készülő skótnak el kellett kapnia a kormányt, hogy ne szálljon bele. Negyedik helyét azonban nem vették el, azaz maradt minden úgy, ahogy a pilóták célba értek.

"Nagyszerű érzés, hogy oly hosszú idő után végre újra nyerni tudtam, különösen annak fényében, hogy az előző két futamon nem tudtam győzelemre váltani pole pozícióimat" - nyilatkozta fülig érő szájjal Ralf Schumacher. "A rajtom remekül sikerült, Michaelé ellenben nem annyira, így az első kanyarba már másodikként fordulhattam be. Ez a manőver kívülről sokkal látványosabb lehetett, mint amilyen valójában volt, egyszerűen csak elmentem mellette. Mivel az autó és a gumik is tökéletesen működtek, szerintem ez élről kiesett Kimit is be tudtam volna fogni. De felesleges sokáig ragozni, pazar eredményt produkáltunk, ami ha figyelembe vesszük, hogy a rajtnál tíz kilóval nehezebbek voltunk, mint a többiek, nagyon nagy dolog."

A Schumacher "ellen" bemutatott manőver miatt sokat bírált Montoya sem bánkódott második helye miatt. "Elégedett vagyok a helyezésemmel, főleg, hogy a rajt után az ötödik pozícióba estem vissza" - kommentált a kolumbiai. "Az első kerékcserémnél csak a hátsó gumikat cseréltettem ki, mivel azonban ez a húzás nem hozta meg a várt eredményt, a második pit-stopnál komplett cserét hajtottunk végre. Innentől sokkal stabilabb volt az autó. Ami az előzést illeti, igyekeztem a lehető legtovább várni a fékezéssel, s hagytam elég helyet Michael számára. Ennek ellenére autóink összeértek, s ő megpördült. Teljesen átlagos versenybaleset volt, de mit ne mondjak, nagyon élveztem, hogy hazai közönség előtt csináltam bohócot belőle."

[origo]