Vágólapra másolva!
A Ferrarinál Michael Schumacher és Jean Todt csapatfőnök is elégedetten nyugtázta, hogy kontraktusuk immáron 2006-ig érvényes. Furcsa módon a BMW is üdvözölte a szerződéshosszabbítás tényét, Eddie Jordan szerint viszont nem valószínű, hogy az ötszörös világbajnok még három évet maradna.

A Forma-1-es Ferrari-istálló hétfőn nagy meglepetésre jelentette be, hogy Michael Schumacher és Jean Todt csapatfőnök, valamint Ross Brawn technikai igazgató, Paolo Martinelli, első számú motorfelelős, Rory Byrne főtervező és Gilles Simon motortervező 2004 végén lejáró szerződését két évvel meghosszabbították. A hír kizárólag Schumacher esetében meglepő, menedzsere, Willi Weber ugyanis korábban úgy nyilatkozott, az ötszörös világbajnok az Olasz Nagydíj környékén dönti el, mihez kezd pályafutásával. Erre fel itt ez a kollektív szerződéshosszabbítás, amelyből egyedül Rubens Barrichello maradt ki, azaz egyre valószínűbb, hogy a brazil pilótával valóban nem számolnak hosszú távon, utódja a tesztpilóta Felipe Massa lehet.

Schumacher természetesen örömmel nyugtázta, hogy újabb két évre aláírhatott a Ferrarihoz, s jó kedvét az sem igazán rontotta el, hogy a hírek szerint fizetésemelést nem kapott, vagyis továbbra is évi 40 millió euró körüli "szerény" fizetéssel kell beérnie. "Imádom a Forma-1-et, s remekül érzem magam a Ferrarinál" - mondta sokadszor az ötszörös világbajnok. "Öt világbajnoki címemből hármat a marenellóiaknak köszönhetek, ezért döntöttem úgy, hogy 2006-ig meghosszabbítom a szerződésemet. Mivel Jean Todt csapatfőnök, valamint a többi kulcsember is marad a csapatnál, még könnyebb volt rábólintanom az ajánlatra: a Ferrari amúgy is az én második családom, imádok ebben a gárdában dolgozni, s megtisztelve is érzem magam, hogy itt lehetek. Remélhetőleg még jó néhány, sikerekkel teli évad áll előttünk."

Jean Todt is büszke arra, hogy a Ferrarinál dolgozhat. "Néhány nap múlva lesz tíz esztendeje, hogy csatlakoztam a Ferrarihoz" - mondta a francia szakember. "Mindig mondtam, hogy munkámat ebben a csapatban fogom befejezni, nem is kívánhatnék magamnak jobb helyet Maranellónál. Büszkeséggel tölt el, hogy még néhány évig erősíthetem ezt a gárdát, motivációban nem lesz hiány, ezt megígérhetem. Remélem, szurkolóink is elégedettek lesznek a munkámmal."

Furcsa módon a Ferrari egyik legnagyobb riválisának számító BMW-nél is örültek a kollektív szerződéshosszabbításnak, Mario Theissen sportigazgató szerint ez csak ösztönözni fogja a jelenleg a Williamsszel kapcsolatban álló, ám önálló csapat elindítását tervező német gyárat. "Az csak jót tesz a Forma-1-nek, hogy Michael Schumacher és a Ferrari kulcsemberei 2006 végéig maradnak" - mondta Theissen. "Számunkra ez remek ösztönző erőt jelent, hiszen a száguldó cirkuszban gyakorlatilag a Ferrari jelenti az alapot."

A nagy örömködésben azért érdemes odafigyelni Eddie Jordanra, a Jordan-istálló főnökére is: az ír szakember szerint kevéssé valószínű, hogy Schumacher ki fogja tölteni új szerződését. "Meglepne, ha Schumacher 2006-ban még versenyezne" - mondta Jordan a BBC Radio Five Live adásában. "Az olyan nagyszerű pilóták, mint amilyen ő is, mindig maguk döntik el, mikor vonulnak vissza, ebbe a csapatnak - szerződés ide, vagy oda - nincs beleszólása. Nagyszerű érzékük van ahhoz, hogy megérezzék, mikor érkezett el a befejezés ideje, szerintem Schumacher is közéjük tartozik, s 2006-ban már nem lesz a legjobbak között." Jordan bizonyosan nem a levegőbe beszél, hiszen jól ismeri a kerpenit: Schumacher annak idején éppen az ő csapatában mutatkozott be a Forma-1-ben.