Társoldalunk:

Schumit csak fel akarták tüzelni a szerelők

Zsinórban harmadik győzelmét aratta Michael Schumacher a múlt vasárnapi Osztrák Nagydíjon, csapattársa, Rubens Barrichello pedig zsinórban harmadszor állhatott a dobogó legalacsonyabb fokára. A McLaren ezúttal nem betlizett, így Kimi Räikkönen továbbra is vezeti a világbajnokságot, a konstruktőrök között azonban elveszítette az első helyet a Ferrarival szemben.

Michael Schumacher egyszerűen megállíthatatlan. Az ötszörös világbajnok keresztbe állhat az időmérő edzésen, akkor is a legjobb időt autózza. Lángok csaphatnak fel Ferrarija körül, akkor is visszaveszi az első helyet. Megcsúszhat egy olajfolton, de akkor is összekaparja autóját, s végül elsőként robog át a célvonalon.

A német pilóta zseniális hétvégét tudhat maga mögött, ismételten bebizonyította, hogy jelenleg ő a legjobb a Forma-1-ben. Nem sokan vannak, akik hozzá hasonló higgadtsággal reagálták volna le az első boxkiállásánál történteket, mikor is az üzemanyagtöltő rendszer meghibásodása miatt lángok csaptak fel körülötte. "A szerelők úgy érezték, túlságosan nyugodt vagyok, ezért megpróbáltak feltüzelni kicsit" - tréfálkozott a sajtótájékoztatón Schumacher, aki akkor egy egyszerű fejcsóválással intézte el az esetet. "Eszembe sem jutott, hogy kiszálljak az autóból, biztos voltam benne, hogy úrrá leszünk a helyzeten. A poroltóból amúgy a motor szívótölcsérébe is jutott, így igazából csak a bugyborékolást hallottam az egészből."

Schumacher az első helyről állt ki kereket cserélni és tankolni, a "tüzes" incidens következtében azonban a harmadik helyre esett vissza. A pályán Montoya (a kolumbiai korábban állt ki szervizelni), a boxban pedig Räikkönen előzte meg, néhány perc múlva azonban újra az első helyen állt. Persze kellett ehhez egy kis szerencse is, Montoya motorja elfüstölt, a finn pedig elnézett egy kanyart, így az ötszörös világbajnok könnyedén megelőzhette. "Érdekes pillanat volt, ugyanis pont akkor adta meg magát Montoya motorja, amikor Kimi mellé értem. Szerencsére volt elég hely a pályán, így ki tudtuk kerülni a Williamst."

Schumachernek a 45. körben is szüksége volt minden lélekjelenlétére: Fernando Alonso  Renault-motorja a célegyenes végén tönkrement, olajat folyatott a pályára (a spanyol idén először ki is esett), így többen is megcsúsztak az első kanyarban. Köztük volt a kerpeni is, ám autóját sikerült a helyes irányba terelnie, így nem csapódott a gumifalnak. A leintésig újabb gondja már nem akadt, Ferrariját kímélő üzemmódban hozta be a célba, így San Marinó és Spanyolország után zsinórban harmadik győzelmét aratta. Hasonló sormintát követ Rubens Barrichello is, egyetlen aprócska különbség, hogy a brazil a harmadik helyeket gyűjti sorozatban. Schumacher sikerével az első olyan ember lett, aki két egymást követő évben is nyerni tudott az A1-Ringen, a világbajnoki pontversenyben két pontra közelítette meg Räikkönent.

"Három győzelem zsinórban - ennél jobbat nem is kívánhatnék. A boxkiállásokat leszámítva minden úgy ment, ahogy elterveztük, az autó jól teljesített, elégedettek vagyunk a teljesítményével. Az Alonso-féle esetnél csak sárga zászlókat lengettek, nem jelezték, hogy olaj van a pályán, ezért csúsztam meg. Szerencsére vissza tudtam kormányozni a pályára az autót, így Kimi még csak meg sem tudott igazából közelíteni" - tette még hozzá Schumacher. A megfázással bajlódó Barrichello sem éppen elégedetlenségének adott hangot harmadik helye miatt, de úgy érzi, benne volt egy jobb eredmény is. "Boldog vagyok, hogy újra dobogóra állhattam, az első kiállásomat leszámítva nagyszerű versenyt zártam" - mondta Barrichello. "Ha ott nem hibázunk, előrébb is végezhettem volna, dehát ilyen az autóversenyzés, nem hibáztatok senkit. Illetve egy kicsit magamat, amiért rossz gumikat választottam."

Jean Todt csapatfőnök (picikét túlozva) a leintés után úgy nyilatkozott, hogy Schumacher győzelme történelmi volt. "Ma bebizonyosodott, hogy a miénk a legjobb autó" - jelentette ki Todt. "Úgy hiszem, a mai futam a történelemkönyvek lapjaira kívánkozik: szerintem úgy még nem nyert senki, hogy autója egyszer ki is gyulladt. A bajt egyébként feltehetően az okozta, hogy maradt egy kis benzin a fúvókában, ez pedig ráfröccsent Michael autójára, és kigyulladt. Hála bátor szerelőinknek gyorsan eloltottuk a tüzet, Michael pedig folytatni tudta a versenyt." Ross Brawn főmérnök arról beszélt, az eset súlyosabbnak nézett ki, mint amilyen valójában volt, mindazonáltal a Ferrari és a Nemzetközi Automobil Szövetség nyomozást rendelt el a hiba pontos okának kiderítése érdekében.

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK