Társoldalunk:

Bevetésre kész az új Ferrari

Könnyen elképzelhető, hogy a csalódást keltő szezonkezdet miatt a Ferrari eredeti elképzeléseit felrúgva már a jövő heti Brazil Nagydíjon beveti 2003-as négykerekűjét. A McLaren is előbb akarja csatasorba állítani új modelljét, de náluk éppen fordított a helyzet: Ron Dennisék 2002-es autójával is kettőből kettő a mérleg, tehát a még jobbnak tartott 2003-as modell a Spanyol Nagydíj helyett már San Marinóban debütálna.

Játék
Mutasd meg, mit tudsz! Legyen a tiéd a legjobb csapat!tippelj.hu

A Ferrari eredetileg csak az első európai versenyen, az április 20-i San Marinó-i Nagydíjon vetette volna be először a 2003-as esztendőre épített új versenygépét, a csalódást keltő szezonkezdet (csak egy második helyre futotta a maranellóiaknak) azonban némiképp módosította az elképzeléseket. Jean Todt együttese mihamarabb szeretné ledolgozni a McLarennel szemben összeszedett hátrányát, emiatt könnyen elképzelhető, hogy már a jövő heti Brazil Nagydíjon beveti az F2003-GA-t.

A feltételezéseket tovább erősíti, hogy az olasz istálló tavaly is úgy tervezte, csak a San Marinó-i Nagydíjon veti be az új modellt, de Malajziában aztán a Williams kettős győzelmet aratott, a Ferrarinál pedig módosították a terveket. Michael Schumacher Interlagosban már a 2002-es autóval versenyzett (és nyert), Rubens Barrichello pedig az előző évi versenygépet terelgette. Hazai közönség előtt amúgy a verseny első kiesője lett... Az F2003-GA debütálásának valószínűségét növeli továbbá az is, hogy a csütörtöki, barcelonai tesztelésen az új autóba először beülő Rubens Barrichello fél másodperccel volt gyorsabb, mint a tavalyi járgányt terelgető s elsősorban a Bridgestone abroncsokat tesztelő Michael Schumacher.

A McLaren éppen a sikeres évkezdet miatt változtathatja meg terveit, s már Imolában bevetheti az MP4-18-ast. A wokingi csapat eredeti elképzelése az volt, hogy legkorábban a májusi Spanyol Nagydíjon debütál(hat) az új autó, Ron Dennis csapatfőnök is úgy nyilatkozott nemrégiben, Barcelonában lehet először megcsodálni az új Ezüst Nyilat. Martin Whitmarsh menedzserigazgató ezzel szemben kijelentette, az új McLarennek nincs szüksége további tökéletesítésre, így is jobb, mint a 2002-es változat: az pedig az idény első két futamából kettőt nyert meg. (Egyes pletykák szerint viszont az új McLaren bemutatkozását éppen hogy későbbre, a Kanadai Nagydíjra tolták el.)

A barcelonai tesztelésen egyébként magára talált Ralf Schumacher, a Williams németje ellenállhatatlan volt. Több mint hat tizeddel autózott jobb időt, mint a második helyre befutó David Coulthard, s alig maradt el Michael Schumacher 1:15.06-os pályacsúcsától.

Barcelona, harmadik nap:
1. R. Schumacher (német, Williams) 1:15.352 (59 megtett kör) 
2. Coulthard (skót, McLaren) 1:16.077 (65) 
3. Panis (francia, Toyota) 1:17.173 (102) 
4. Barrichello (brazil, Ferrari F2003-GA) 1:17.353 (85) 
5. M. Schumacher (német, Ferrari F2002) 1:17.805 (98) 
6. Räikkönen (finn, McLaren) 1:18.164 (99) 
7. Button (angol, BAR-Honda) 1:18.269 (51) 
8. Gené (spanyol, Williams) 1:18.619 (84) 
9. Frentzen (német, Sauber) 1:18.757 (111) 
10. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda) 1:19.244 (31) 

KAPCSOLÓDÓ CIKK