Vágólapra másolva!

Schumacher elvesztette a fejét Sepangban

Michael Schumacher az idény második futamán, a Malajziai Nagydíjon sem állhatott dobogóra, az ötszörös világbajnok német pilóta saját butasága miatt csak a hatodik helyen végzett. A futamgyőztes Kimi Räikkönen ráadásul meg is előzte az örökranglistán, a finn 84 nappal korábban gyűjtötte be élete első diadalát, mint a Ferrari első számú pilótája annak idején.

Játék

Mutasd meg, mit tudsz! Legyen a tiéd a legjobb csapat!

Michael Schumacher 1992-ben, a Belga Nagydíjon 23 évesen és 240 naposan tudott életében először Forma-1-es futamot nyerni, ezzel az örökranglista negyedik helyét foglalta el (az élen az új-zélandi Bruce McLaren áll), vasárnap délutánig. Azzal ugyanis, hogy Kimi Räikkönen hibátlan versenyzéssel megnyerte az ötödik Malajziai Nagydíjat, az ötszörös világbajnok németet eggyel lejjebb taszajtotta a rangsorban: a McLaren finnje 23 évesen és 156 naposan tudott a dobogó első fokára felkapaszkodni.

Palikról fog szólni az idei F1-szezon/sport/f-1/20030324palikrol.html

A McLaren tehát jó vásárt csinált annak idején, mikor Mika Häkkinent egy másik finnel, jelesül Räikkönennel váltotta fel, Ron Dennis csapatfőnök már akkor megmondta, nagy tehetséget igazoltak le, s egyszer világbajnok lehet az ifjú. A versenyzői lelkiállapotával rengeteget foglalkozó Dennis el is sírta magát, mikor a finn utolsó körébe fordult, talán jobban örült a diadalnak, mint maga Räikkönen. "Szavakkal lehetetlen kifejezni, mennyire örülök Kimi sikerének, csodálatos nap volt ez számunkra" - nyilatkozta Dennis. "Ráadásul meg vagyok róla győződve, egy csodálatos sikersorozat kezdetének lehettünk szemtanúi, biztos vagyok benne, hogy számtalan győzelmet ünnepelhetünk még közösen."

Forrás: EPA
Schumacher a fűre tessékelte Trullit a második kanyarban Fotó: EPA

Hasonlóképpen vélekedik a második helyre befutó brazil Barrichello is, a Ferrari másodhegedűse szerint Räikkönen és a dobogó harmadik fokát megkaparintó Alonso egyaránt a jövő bajnoka lehet. "Kétség sem férhet hozzá, hogy ők ketten világbajnokok lesznek" - jövendölte Barrichello. "Csak remélhetem, hogy még uralkodásuk kezdete előtt leszek egyszer én is legjobb." A leginkább érintett, vagyis Kimi Räikkönen értékelte legvisszafogottabban sikerét, ennek oka azonban az lehet, hogy még nem nagyon fogta fel, mit vitt véghez. "Köszönetet szeretnék mondani a csapat összes tagjának, de nem csak a McLaren Malajziában tevékenykedő embereinek, hanem mindenkinek a Mercedes gyárban, valamint a Michelinnél is" - kezdte az Iceman becenévre hallgató finn. "Nem hinném, hogy óriási bulit csapok majd a siker örömére, esetleg egy visszafogott ünneplést tudok elképzelni. Mostantól ugyanis a következő versenyre, valamint a szezon hátralévő részére kell koncentrálnunk. Biztató, hogy a tavalyi autóval is ilyen jók vagyunk, szerintem az idei modell még többre hivatott."

A Forma-1-es világbajnokság állása/sport/f-1/20030323aforma1es.htmlGerhard Berger nem megy a Volkswagenhez/sport/f-1/20030321gerhard.htmlEcclestone bekeményített/sport/f-1/20030320ecclestone.htmlMcLaren-Mercedeshttp://forum.origo.hu/forum?act=show&fid=29796Kimi Räikkönenhttp://forum.origo.hu/forum?act=show&fid=29034

Ha már a tavalyi-idei autó kérdésénél tartunk, nem mehetünk el szó nélkül a Ferrari teljesítménye mellett. A maranellóiak tavaly mindösszesen két futamon nem szerezték meg a győzelmet, idén pedig már az idény elején behúzhatták a két strigulát a kudarc rovatba. Emiatt elsősorban Michael Schumachert illeti a felelősség, a német ugyanis kezdőkhöz illő módon elveszítette a fejét az első kanyarban, s beleszállt a pozícióját védő Trulliba. "Nagyon kemény futam volt, rendkívül balszerencsés starttal" - mondta Schumacher, akit a baleset miatt a versenybíróság arra ítélt, hogy átkocogjon a boxutcán. "Hibáztam, és telibe találtam Trulli autóját, amiért már bocsánatot kértem tőle. A karambol azonban döntő momentumnak bizonyult, és a büntetés után már csak azért küzdöttem, hogy legalább pontszerző helyen fejezzem be a versenyt. Életem egyik legnagyobb butaságát követtem el, s szégyellem is magam érte rendesen. Többet akartam elérni ennél a hatodik helynél." Érdekes meghallgatni az elektronikus hiba miatt már a futam elején kieső David Coulthard véleményét is, az Ausztrál Nagydíjon győztes skót pilóta szerint Schumacher túlságosan akarta a győzelmet. "Michael nem bírta elviselni, hogy mindenki győzelmet várt tőle, megroppant az elvárások súlya alatt, s hibázott" - jelentette ki Coulthard.

Ferrarihttp://forum.origo.hu/forum?act=show&fid=27940Schumacher Fan Clubhttp://forum.origo.hu/forum?act=show&fid=25513

A Ferrari elöljárói a kudarc ellenére is tartják magukat korábbi elhatározásukhoz, vagyis a világbajnokság harmadik, április 6-i, brazíliai futamán is a tavalyi autókat indítják. "Az eddiginél is nagyobb súlyt kell helyeznünk a műszaki előkészületekre, hogy a lehető legjobb állapotú F2002-esekkel állhassunk rajthoz" - fogalmazott Jean Todt csapatfőnök, aki szerint továbbra sincs pánik az olasz istálló háza táján. Tavaly a Ferrari ugyancsak a régi kocsikkal kezdte az idényt, de miután a Williams-BMW kettős győzelmet aratott Sepangban, a tervezettnél előbbre hozták az új fejlesztésű autók debütálását. Brazíliában már Michael Schumacher nyert.

A rajt utáni kakaskodásból a Williams kolumbiai versenyzője, Montoya sem éppen nyertesként jött ki, a brazil Pizzonia ugyanis hátulról telibe trafálta, emiatt rögtön a futam elején elveszítette minden esélyét a győzelemre. Ki kellett állnia a boxba, ahol a szerelők hosszú perceket töltöttek az autó javítgatásával, így gyakorlatilag már csak tesztelni ment vissza a pályára. "Nem kétséges, a sorsom az első körben eldőlt" - panaszkodott a tavalyi második Montoya. "Pizzonia alaposan összetörte az autómat, egy mechanikai probléma miatt pedig sokáig nem lehetett leszedni a sérült alkatrészt, így rengeteg időt veszítettem. A szerelőket egy percig sem okolom, olyan gyorsan dolgoztak, ahogy csak tudtak, ez most ennyire volt elegendő. Háromkörös hátránnyal tértem vissza a pályára, ezt már lehetetlenség volt ledolgozni."

Az új szabályok okozták Barrichello vesztét/sport/f-1/20030311azuj.html

Kiengedték a kórházból Justin Wilsont, a Minardi brit pilótáját, aki vasárnap kénytelen volt feladni a versenyt, mert nem tudta mozgatni a bal karját. A 24 éves újoncot idegbecsípődés gyanújával szállították el a helyszínről. Feltételezhetően a fejet és nyakat tartó új védőfelszerelés (HANS) okozta a rendellenességet, állítólag Barrichello is emiatt esett ki két héttel ezelőtt az Ausztrál Nagydíjról (Malajziában meg is engedték neki, hogy HANS nélkül versenyezzen). "Az első tíz körben a védő "nyakörv" elcsúszott, s valószínűleg megnyomott egy ideget" - mondta a futam után Paul Stoddart csapatfőnök. "A bajt tetézte, hogy miután Wilsonnak a vezetéshez értelemszerűen mozgatnia kellett a fejét, csak fokozódott a nyomás." A kórházi vizsgálatok során azután kiderült, hogy a fiatal pilóta nem szenvedett maradandó károsodást. "Már nem vagyok olyan rosszul. Kaptam fájdalomcsillapító injekciókat, és néhány napig pihennem kell" - nyilatkozott a BBC-nek. A HANS-rendszer az idei évtől kötelező, de néhány versenyző máris jelezte, hogy viselése kényelmetlen és zavaró.

Fernando Alonsohttp://forum.origo.hu/forum?act=show&fid=30861

Végezetül essék szó a szupertehetséges Fernando Alonsóról is, a fiatal spanyol, azok után, hogy minden idők legfiatalabb pilótájaként szerezte meg az első rajtkockát, a versenyen is hibátlan vezetéssel rukkolt elő, s felállhatott a dobogó harmadik fokára. Néhány szakértő már évek óta szajkózza, óriási tehetség rejtőzik a fiúban, úgy tűnik, ez most már eredményekben is megmutatkozik. Vannak, akik úgy vélik, a 21 esztendős Alonso minden idők legfiatalabb világbajnoka lehet, s leszoríthatja az örökrangsor éléről a 25 évesen diadalmaskodó Emerson Fittipaldit. "Életem legboldogabb hétvégéjén vagyok túl, a fellegekben járok" - lelkendezett Alonso. "Hihetetlenül jó érzés, hogy a legfiatalabb versenyzőként szereztem meg a pole pozíciót, de meg kell mondanom, pályafutásom során eddig mindig így volt: minden sorozatban én voltam a legifjabb pilóta. Remélhetőleg idővel én leszek a legfiatalabb futamgyőztes és világbajnok is..." Alonso teljesítményének értékét növeli, hogy szinte végig gondjai voltak a sebességváltójával, s 38 fokos lázzal állt rajthoz.

[origo]