Társoldalunk:

Ausztrál Nagydíj: Schumacheré az első rajtkocka

A szabályváltoztatások ellenére sem alakultak át az erőviszonyok a Forma-1-ben, az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon a Ferrarié lett az első rajtsor, Michael Schumacher, Rubens Barrichello sorrendben. A maranellóiak majd' egy másodpercet vertek a harmadik Juan Pablo Montoyára, a negyedik a német Heinz-Harald Frentzen lett.

Forrás: EPA
Schumi hozta magát Melbourne-ben isFotó: EPA

A rajtsorrendről döntő tréning előtt két szabadedzést is rendeztek az Albert Parkban, a legjobb időt nagy meglepetésre a Renault-val autózó Jarno Trulli érte el 1:26.928-cal. Az olasz a nap második tréningjén rukkolt az élre, megelőzve az első gyakorlás legjobbját, a brit Jenson Buttont. A negatív szenzációkat az első időmérő másodikja, a finn Kimi Räikkönen, illetőleg negyedikje, azaz Michael Schumacher okozták: mindketten hibáztak, s falnak csapták autójukat, bajuk szerencsére nem esett. Schumacher egyébként a negyedik, míg a finn a 14. helyet csípte el. Cristiano da Matta 4500 dolláros büntetést kapott, mert a boxutcában a kelleténél kicsit gyorsabban hajtott, ráadásul kétszer is.

Az időmérő edzést a pénteki utolsó, a minardis Justin Wilson kezdte, aki meglepő húzással rukkolt elő: mért körének végén nem gurult át a célvonalon, hanem ismeretlen okokból a boxba hajtott. Utána a Jaguar versenyzője, Antonio Pizzonia következett, ő már felállította az alapidőt 1:31.723-mal. Pénteki idejénél ez majd két másodperccel volt rosszabb, az edzésen amúgy mindenki rontott. A másik minardis, Jos Verstappen gurult ki a pályára harmadiknak, s ő is a boxba gurult a kör teljesítése helyett. Spórolás a gumikkal és üzemanyaggal Minardi módra, úgyis utolsók lettek volna. "Direkt mentünk vissza a boxba a cél előtt, előzetesen ezt beszéltük meg" - mondta utóbb Wilson. "Tisztában voltunk vele, hogy az utolsó sornál előrébb úgysem léphetünk, gondoltuk, akkor legalább vigyázzunk az autóra".

Az újonc Ralph Firman következett negyediknek, a jordanes első és második részideje is jóval jobb volt, mint a brazil újoncé, a végén pedig majd' fél másodpercet faragott le, ideje 1:31.242 volt. Az első nagyágyú következett ezután, mégpedig a pénteken betliző Ralf Schumacher. Már az első ellenőrzési pontnál hat tizedes előnye volt, amit a másodikra 1,1 másodpercre növelt. A célban 1:28.830-nál állította meg az órát, két és fél másodpercet vert a brit debütánsra.

A hazai pályán versenyző Mark Webber következett az első reklámszünet után, s nem tudta megközelíteni az első helyen álló Ralf Schumachert. Fél másodperccel maradt el a Williamstől, de a második helyre így is jó volt. A másik Jordan, Giancarlo Fisichella következett a sorban, néhány apróbb hibát is vétett mért köre során. Néhány századdal ugyan, de megverte Mark Webbert, így rövid időre átvette a második helyet.

Az első Sauber, Heinz-Harald Frentzen is feltűnt az Albert Parkban, s az első időmérő pontnál lenyomta az ifjabbik Schumachert. A másodikra még tovább növelte előnyét, 1:28.274-gyel át is vette az első helyet, több mint fél másodpercet vert a Williamsre. Nick Heidfeld, a másik sauberes is megmutatta magát, s noha az első időellenőrző pontnál még ő vezetett, később visszaesett, s 19 századdal elmaradt csapattársától. A CART-győztes, világbajnoki címre áhítozó Cristiano da Matta következett, a Toyota versenyzője alaposan elmaradt a Sauberektől, 1:29.538-at ment, ami csak a hatodik helyre volt elegendő.

Újabb reklámszünet után Juan Pablo Montoya döngetett ki a pályára, s a pálya első szakaszán a kolumbiai volt a leggyorsabb. A második szakaszon csökkent kicsit az előnye, 1:28.101-gyel mégis átvette az első helyet. Nem kevesebbet, mint hét tizedet vert amúgy csapattársára... A délelőtti szabadedzés legjobbja, Jarno Trulli követte Montoyát, s messze el is maradt tőle: több mint egy másodperccel volt lassabb, az ötödik helyre futott be. A francia Olivier Panis, a pénteki nyolcadik sem tudta megverni Montoyát, a harmadik helyet csípte el, 187 ezredes hátránnyal. Csapattársát, da Mattát azért alaposan megverte.

Fernando Alonso, a mezőny legfiatalabbja a pálya első szakaszán alig maradt el a kolumbiaitól, később azonban hibázott, így rengeteg időt veszített, csak hatodiknak ért be. A skót David Coulthard eztán, az utolsó reklámszünet, azaz az utolsó öt versenyző előtt alaposan leszerepelt, a McLarennel csak hetediknek futott be, egy másodperccel volt lassabb, mint a Williams.

Forrás: EPA
Frentzen negyedik helyével a csapatfőnök, Peter Sauber is nagyon elégedett voltFotó: EPA

Jenson Button, a délelőtti második sem pörkölt oda Montoyának, 1:28.682-t autózott, ami az ötödik helyre volt jó. Michael Schumacher, az ötszörös világbajnok következett, s az első mért ponton gyorsabb volt a kolumbiainál. A másodiknál 280 ezred volt a német előnye, a végén pedig majd' egy másodpercre növelte: 1:27.173-mal vette át az első helyet, s innen - mint később kiderült - már nem is mozdult el.

A hajrát Jacques Villeneuve kezdte, de nem tudta megközelíteni Scumachert: a második ponton fél, a végén pedig 1,2 másodperc volt a hátránya, ez az ötödik helyre volt jó. Kimi Räikkönen, a McLaren finnje futott ki a pályára utolsó előttiként, de neki sem sikerült elcsípnie az első helyet, sőt, ő lett az időmérő nagy vesztese. A pálya harmadik szakaszán majdnem kicsúszott (hihetetlen hidegvérrel fogta meg autóját), ezért csak 14.-ként ért be, eldöntve, hogy újból a Ferrarié lesz az első rajtkocka. A pénteki győztes Rubens Barrichello végig Schumacher idejének közelében autózott, megverni azonban nem tudta, 245 ezreddel maradt el tőle, s lett második. Szabályváltoztatások ide vagy oda, a jelek szerint a Ferrari maradt a mezőny ura, alaposan elvertek mindenkit. Michael Schumacher pályafutása során 51. alkalommal indulhat az első rajtkockából.

Persze messzemenő következtetéseket nem szabad levonni az eredményekből, az FIA új szabályainak értelmében ugyanis a vasárnapi futamig nem lehet tankolni az autókba, így senki nem tudhatja (a csapatok agytrösztjein kívül), ki mennyi üzemanyaggal autózott, azaz a versenyen mikor áll majd ki kereket cserélni és tankolni. Egy biztos, meglepően jól szerepelt a Sauber-Petronas (Frentzen negyedik és Heidfeld hetedik helye több, mint biztató), s Olivier Panis révén a Toyota is alaposan odatette magát, fennállása legjobb rajtpozícióját szerezte meg. "Az autóm ma jobban teljesített, mint pénteken, szóval nagyon boldog vagyok" - mondta Frentzen. "A második sikánban elkövettem egy apróbb hibát, de amúgy teljesen rendben volt a köröm. Hogy mire lesz mindez elég, az majd a versenyen derül ki."

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK