Társoldalunk:

Forrong a Forma-1, Barrichello megsérült

A barcelonai tesztek negyedik napján ezúttal egy jaguaros, jelesül az ausztrál Mark Webber autózta a legjobb időt, a Toyota színeiben versenyző brazil Cristiano da Matta ellenben egyetlen kört sem tudott megtenni. A BAR csalódásként értékelte a katalán városban elért eredményeket, a Williams viszont hasznos adatokat gyűjtött be. Rubens Barrichello hátfájással riogatta a Ferreri vezetőit, a Nemzetközi Automobil Szövetség pedig reagált a csütörtöki, élcsapatok felől érkezett fenyegetésre.

A barcelonai Circuit de Catalunyán szerdához hasonlóan csütörtökön is esős idő fogadta a tizenkét tesztelni vágyó pilótát, s végeredményben igen meglepő eredmény született: a legjobb időt nem az előző napon parádézó, williamses Ralf Schumacher vagy Juan Pablo Montoya, hanem a Jaguar színeiben körözgető Mark Webber autózta. Mögötte a brit Jenson Button végzett a BAR-Hondával, a harmadik helyet - zsinórban harmadszor - az olasz Giancarlo Fisichella érdemelte ki.

Cristiano da Matta, a Toyota újonc brazil pilótája napok óta epekedve várta, hogy végre beülhessen autójába, a nagy akarásnak azonban nyögés lett a vége. Rögtön első körében technikai hiba miatt kicsúszott a pályáról, s noha versenygépe (és da Matta) komolyabb sérüléseket nem szenvedett, a tesztelést már nem tudta folytatni. "Folyamatosan csak zuhogott és zuhogott délelőtt Barcelonában, a pálya ennek megfelelően hihetetlenül vizes volt" - magyarázkodott da Matta. "A tréning emiatt eleve sokat csúszott, s mikor végre kimehettem autómmal a pályára, rögtön éreztem, hogy valami gond van. Próbáltam irányítani a TF103-ast, a csúszós pályán azonban ez lehetetlennek bizonyult, s nekicsapódtam a falnak. Bajom nem esett, de kicsit azért ideges vagyok, mert nagyon bíztam benne, hogy most végre megteszek néhány fordulót."

A Toyota másik pilótája, a francia Olivier Panis egyébként a tavalyi autóval a kilencedik helyen zárt, s az eső miatt szintén csak "könnyített" programot tudott elvégezni. 27 megtett köre alatt elsősorban a gumikat tesztelte, s néhányszor a boxba is kigurult a kerékcsere gyakorlása végett. "Érdekes volt az előző évi modellel körözni, mert most már érzem, az idei fejlesztésekkel milyen sokat is haladtunk előre. Ideálisnak éppenséggel nem voltak mondhatók a barcelonai körülmények, de azért szereztünk néhány hasznos tapasztalatot" - mondta a francia.

Az esővel nem volt gondja a Williams-istállónak, szerdán eleve a legjobb időt autózta Ralf Schumacher és Juan Pablo Montoya, s a csütörtöki visszafogottabb eredmények - hetedik és nyolcadik hely jutott az előző napi győzteseknek - ellenére elégedetten értékelt Tim Newton, a tesztelésekért felelős menedzser. "A nedves pálya miatt délelőtt 11 óráig nem tudtunk belefogni a tervezett programba, onnantól fogva viszont gőzerővel tudtuk tesztelni a Michelin vizes pályára készített abroncsait, valamint hogy új autónk miként viselkedik nedves körülmények között. Igen hasznos adatokat szereztünk, s elégedettek vagyunk az FW25-ös teljesítményével."

Ugyanez nem mondható el a BAR-istállóról, amely annak ellenére, hogy Jenson Button csütörtökön második tudott lenni, csalódásként értékelte a barcelonai kiruccanást. "Összességében nem vált igazán hasznunkra ez a tesztelés, közel sem tettünk meg annyi kört, amennyit szerettünk volna" - morgott Jacques Villeneuve, aki a negyedik helyig vitte. "Az autó megbízhatóságával is akadtak gondok, no meg az időjárás is kicsit ellenünk volt. Versenyszimulációkat akartunk teljesíteni, így azonban nem ment, szóval kicsit feleslegesen jöttünk ide, hiszen nem tudtuk igazán tesztelni a beállításokat." A második helyre befutó Giancarlo Fisichellának azért sikerült végigvinnie egy versenyszimulációt, az első helyet elcsípő Jaguar számára pedig a pénteki tesztnap lesz az utolsó a márciusi Ausztrál Nagydíj előtt.

Időközben kiderült az is, hogy a Ferrari második számú pilótája, Rubens Barrichello miért hagyta félbe kedden, Imolában a megkezdett versenyszimulációt. A brazil erős hátfájdalmakra panaszkodott rádión keresztül csapatának, akik rögvest azt tanácsolták (parancsolták?) neki, hogy hagyja abba a körözést. Szerencsére komoly sérüléseket nem fedeztek fel Barrichellón a doktorok, ezért szerdán már újra autóba ülhetett, s a jövő heti, jerezi tesztekre is elutazhat világbajnok együttesével. Onnan egyébként már egyenesen a melbourne-i Albert Park lesz a Ferrari úticélja.

Barcelona, negyedik nap
1. Webber (ausztrál) Jaguar R4 1:27.463 perc (64 kör)
2. Button (brit) BAR-Honda 005 1:27.522 (76)
3. Fisichella (olasz) Jordan-Ford EJ13 1:28.706 (75)
4. Villeneuve (kanadai) BAR-Honda 005 1:29.328 (21)
5. Alonso (spanyol) Renault R23 1:29.637 (35)
6. Pizzonia Jaguar R4 1:29.998 (48)
7. Montoya (kolumbiai) Williams-BMW FW25 1:30.743 (33)
8. R. Schumacher (német) Williams-BMW FW25 1:31.444 (29)
9. Panis (francia) Toyota TF102B 1:31.676 (26)
10. McNish (brit) Renault R202 1:43.580 (4)
11. Firman (brit) Jordan-Ford EJ13 2:04.548 (10)
12. da Matta (brazil) Toyota TF103 idő nélkül


Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK