Vágólapra másolva!
A brit sajtóban felröppent híresztelések szerint a túlélésért harcol a Forma-1-es Minardi-istálló, a csapat komoly adósságokat halmozott fel. Egyebek között nem fizetett még motorszállítójának, a Fordnak sem, ennek ellenére titkos teszteléseket szervez.

Alig kevesebb, mint három hét van csak hátra a 2003-as Forma-1-es szezon rajtjáig, a Minardi mégis olyan komoly anyagi gondokkal küzd, hogy az sem elképzelhetetlen, Justin Wilson és Jos Verstappen nélkül rendezik az idény első futamát, a melbourne-i Ausztrál Nagydíjat. Paul Stoddart csapatfőnöknek március 9-ig három millió fontot (hozzávetőlegesen egy milliárd forint) kellene összeszednie, ennyivel tartozik a motorszállító Fordnak.

Minardi-Cosworth 2003/sport/f-1/20030207minardicosworth.htmlMinardi F1http://forum.origo.hu/forum/forum?act=show&fid=31928

A Minardi hivatalosan Cosworth-erőforrásokkal vág neki a 2003-as szezonnak, a gyár tavaly az azóta csődbe ment Arrowsnak szállított motorokat. A csapat fizetésképtelensége miatt a Ford jelentős összegtől esett el, s nem szeretné, ha ez újból megismétlődne. Ezért már most, idejekorán felszólította a faenzai kiscsapatot, hogy rendezzék a számlát, különben nem kapnak egyetlen erőművet sem. A másik fordos alakulat, a Jordan már rendezte tartozását, most a Minardinak is ezt kell tennie.

"Nagyon reméljük, hogy a Minardinál nemsokára rendeződnek az állapotok, néhány hetük van már csak arra, hogy fizessenek" - mondta a Ford képviseletében Tony Purnell. "Általában a dolgok úgy működnek manapság, hogy a szolgáltatásokat nem ingyen adják, mi sem vagyunk jótékonysági intézmény. Szörnyű, ami tavaly az Arrows-zal történt, szomorú lenne, ha a Minardival is megismétlődne."

Szakértők szerint az ügy végére hamarosan akár pont is kerülhet, hiszen mostanság rendeződni látszottak az állapotok a Minardi körül, van esély a három millió fontos adósság rendezésére. Éppen tegnap jelentette be a csapat, hogy végre sikerült megállapodnia a Bridgestone-nal, így mégsem Forma-3000-es gumikkal kell tréningeznie a pilótáknak.

A szerény költségvetése miatt télen ritkán tesztelő csapat szerdára és hétfőre titkos edzéseket szervez, tekintettel az idény egyre közeledő rajtjára. Előbb Jos Verstappen ül Fioranóban a március 5-i vagy 6-i sajtóbemutatóig szponzorreklámok nélküli, teljesen fekete színű idei autóba, majd ismét "zárt ajtók mögött" rendeznek Fioranóban vagy a szintén olaszországi Mugellóban egy újabb edzést. Egyelőre még nem tudni, hogy ekkor a holland pilóta vagy társa, az angol Justin Wilson vezeti-e a Minardit.

A csapat - az előzetes tervek szerint - február 27-én a Ferrarival és a Sauber-Petronasszal egy napon utazik Ausztráliába.