Vágólapra másolva!
Hétfőn Forma-1-es szabálymódosításokról döntött Londonban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) vezérkara. A pontozási rendszer és az időmérő edzések megváltoztatását elégedetten fogadták a sportág csapatfőnökei. Michael Schumacher a Belga Nagydíj kiesését sajnálja, amivel egyet ért az olasz sajtó is.
Forrás: EPA
Ecclestone-ék jó irányba mozdultak el a főnökök szerint Fotó: EPA

Az FIA korábbi terveihez képest szolid változások lépnek életbe 2003-tól: az időmérő edzés két részből áll majd (melyeken mindig csak egy pilóta köröz), hat helyett pedig nyolc pilóta jut ponthoz. A csapatok vezetői örömmel fogadták a döntést.

"A legtetszetősebb, hogy nem volt véleménykülönbség" - mondta David Richards, a BAR első embere. "Rossz passzban vagyunk, de nem látjuk a Forma-1 haláltusáját. Szükség volt változásokra, melyek be is következtek. Néhányan azt fogják mondani, ez nem elég, de a Forma-1 kiemelkedően sikeres volt az elmúlt húsz évben, ezért nem akartuk túlságosan kiélezni a dolgokat."

"Szerintem ez minden, ami hiányzott, bár a szezon közepéig várnunk kell a végleges ítélettel. Jövőre valószínűleg újra szüret lesz az F1-ben" - tette hozzá bizakodva Richards.

Gerhard Berger, a BMW motorsport főnöke annak örül, hogy elkerülték túl heves, reflexszerű reakciót. "Örülök, hogy nem kerül sor a pilótacserére, sem a súlynövelésre. Az elfogadott szabályok jelentősek, ám várnunk kell, miként válnak majd be a gyakorlatban. Például az időjárás és a pálya állapota óriási szerephez jut a kvalifikáción. Az új pontelosztás hasznos, melyből több csapat profitálhat jövőre" - fejtegette az osztrák szakember.

Az FIA kilenc pontja/sport/f-1/20021010azfia.htmlCART-részesedést szerezhet Ecclestone/sport/f-1/20021024cartreszesedest.htmlBelgiumban nem lesz Forma-1 jövőre/sport/f-1/20021025belgiumban.htmlA Forma-1 reformjahttp://forum.origo.hu/forum/forum?act=show&fid=48061

Eddie Jordan a nagyobb pontszerzési esély mellett kiemelte, hogy istállója költségeit is csökkentheti ezentúl. Csupán három csapat beleegyezése szükséges ugyanis a tesztelési szabályok megváltoztatásához. Idén a Magyar Nagydíj előtti hónapot leszámítva bármikor edzhettek a csapatok, jövőre viszont várhatóan csak tíz nap áll rendelkezésükre, cserébe viszont többet körözhetnek a pályán a nagydíj-hétvégeken.

"Jó kis találkozó volt, néhány nagyon-nagyon pozitív eredménnyel. Egy ideje már kiálltam a költségcsökkentés és a látványosabb műsor mellett, így ez a gyűlés biztatóan zárult" - lelkendezett Jordan.

Niki Lauda a Jaguar részéről sokkal óvatosabban értékelt, de legalább egyvalamiről feltétlenül elégedetten szólt: "Csapatsorrendet többé nem lehet felállítani, ez a legfontosabb."

[origo]