Vágólapra másolva!
Az Amerikai Nagydíjat végig uraló Ferrari kettős győzelmet aratott Indianapolisban - az eset érdekessége, hogy a futamon végig vezető Michael Schumachert az utolsó métereken hagyta le Rubens Barrichello, miközben "szinkronfinisre" játszott a Ferrari. A téglagyárban pontot szerzett Jarno Trulli és Jacques Villeneuve is.
Forrás: EPA
Ralf szárnyaszegett Williamse Fotó: EPA

A rajtnál az éllovas ferrarisok megtartották helyezésüket, a két Williams helyet cserélt, Ralf Schumacher megelőzte Juan Pablo Montoyát. A legfőbb nyertes mégis Jarno Trulli lett: a renault-s az utolsó pontszerző pozícióba kapaszkodott fel.

Montoya az első kör végén megpróbálta visszavenni helyét Ralf Schumitól, ám a két Williams összeütközött, s kisodródott a fűre. R. Schumacher autójáról letört a hátsó szárny, de ment tovább, akárcsak Montoya. Természetesen a német pilóta hosszú szervize tönkretette versenyét, kolumbiai csapattársa pedig visszaesett hetediknek. Az első hat sorrendje ekkor így nézett ki: Michael Schumacher, Rubens Barrichello, David Coulthard, Trulli, Kimi Räikkönen, Jacques Villeneuve.

Ralf Schumacher végül 1:09 percnyi bíbelődés után térhetett vissza a pályára. A hetedik körben Szato Takuma előzte Heinz-Harald Frentzent, de későn fékezett, Jordanjének jobb első kereke blokkolt, a kocsi meg kicsúszott a fűre. Frentzen Szato előtt maradt, Jenson Button ugyanakkor mindkettőjüket megelőzte. Később Szato csak leelőzte az idei utolsó versenyét futó németet.

Forrás: EPA
Hova tűnt Schumacher? Fotó: EPA

Közben a két Ferrari könnyedén tartotta vezető pozícióját, egymáshoz közel autóztak, de a harmadik Coulthard 7.6 mp-es hátrányba került a tízedik körre. A 14. körben Villeneuve kielőzte Räikkönent, s ezzel megszerezte az ötödik helyet, három menettel később pedig Montoya is újra pontszerző lett - ő is faképnél hagyta a mclarenest.

Ekkor közel tíz körön át nem igen pörögtek az események, leszámítva, hogy valamelyik ferraris mindig felülírta az aktuális körrekordot. A 28. körben aztán Schumacher a bokszba hajtott, utána csapattársa is, pozícióik maradtak, s kiderült: a Ferrari két cserére tervez.

A két tankolás között Coulthard felmászott a Ferrarik nyakára - mígnem neki is ki kellett mennie. Pontszerző helyen M. Schumacher, Barrichello, Coulthard, Montoya, Villeneuve és Räikkönen állt. A 48. körben Michael Schumacher 2.9 mp-cel járt Barrichello előtt, aki 34.2-vel verte DC-t. Nem lepett meg tehát senkit, mikor az ötvenedik, ötvenegydik körben másodszor is tankoló Ferrari-duó megtartotta előnyét.

Az 52. körben Räikkönen McLarenje elfüstölt - nem véletlen előzte meg annak idején Villeneuve és Montoya is. A finn pilóta 11. futamát adta fel idén, maga az Amerikai Nagydíj ellenben nyugodtabb mederben csordogált: egyelőre csak Räikkönen, Mark Webber, Alex Yoong és Pedro de la Rosa esett ki.

Az Amerikai Nagydíj/sport/f-1/20020925azamerikai.htmlA nézettségi harcban vesztes a Ferrari/sport/f-1/20020918anezettsegi.htmlAz F1-nek dolgoznia kell Amerikáért/sport/f-1/20020926azf1nek.htmlSzép volt Ferrari...http://forum.origo.hu/forum?act=show&fid=39653A világbajnokság állása/sport/f-1/20020929avilagbajnoksag.html

A hajrá felé közeledve kissé visszavettek a Ferrarik, csökkentek a különbségek, így nézett ki az élboly: M. Schumacher - 2.4 - Barrichello - 11.2 - Coulthard - 8.4 - Montoya - 30.4 - Trulli - 4.9 - Villeneuve. Tíz kör sem volt vissza, mikor Montoya indított egy kemény rohamot Coulthard ellen, Eddie Irvine pedig Nick Heidfeldet támadta.

Öt körrel a leintés előtt DC előnye 4.4 mp-re olvadt a kolumbiai előtt. Irvine hibázott előzési kísérlete közben - erre őt hagyta le Ralf Schumacher. Az eset érdekessége, hogy a williamses körözött volt, s mivel beékelődött Heidfeld és Irvine közé, a sauberes megnyugodhatott. Két körrel a vége előtt Montoyának még mindig 3.8 mp-et kellett volna lefaragnia, a Ferrarik megkezdék utolsó körüket.

Az utolsó pillanatokban Schumacher elengedte Barrichellót - a brazil milliméterekkel, 0.010 mp-cel ért be hamarabb kollégájánál.