Vágólapra másolva!
Ismét kettős Ferrari-siker született a Forma-1-ben, az Olasz Nagydíjon. Sem a Williams, sem a McLaren nem szerzett pontot, Eddie Irvine ezzel felkapaszkodott a dobogóra a Jaguarral.
Forrás: EPA
A futam elején Montoya még tartotta magát Fotó: EPA

A rajtnál Juan ablo Montoya azonnal Michael Schumacher elé húzott, aki így balról próbálta előzni a kolumbiait, ám ott megérkezett Ralf Schumacher, a két Williams összezárt, Schumi így lendületet vesztett és még csapattársa, Rubens Barrichello is elment mellette.

Az első kanyart R. Schumi nem tudta bevenni, kissé levágta azt, így az élre került, mögötte Montoya haladt, akit intenzíven támadt Barrichello, Schumi pedig kissé mögöttük nyugodtan, kivárásra autózott.

Nem sokáig tartott a Williams-uralom: Ralf Schumacher motorja felrobbant a negyedik körben, Barrichellónak végre sikerült megelőznie Montoyát, majd a kolumbiai hibázott is, átvágott egy hosszú kanyart, így Schumi is beérte. A következő körben a célegyenesben Schumacher el is ment a Williams mellett, így az első két helyen Ferrarik álltak, pontszerző volt még Montoya, Kimi Räikkönen, Eddie Irvine, Allan McNish.

Olivier Panis a hetedik helyért előbb Mika Salót hagyta le, majd McNisht kezdte támadni. David Coulthard McLarenjén még az első körben tört le a vezetőszárny, a bokszban kicserélték, ám ettől úgy visszaesett, hogy még a 11. körben is csak a 19. pozícióban autózott.

McNish első cseréjét elrontották (25 mp), oda a pontszerzés az újoncnak, Panis viszont már az első hatban. McNish később feladta a futamot, másodiknak a futamon. Barrichello sorra javítgatta a leggyorsabb köröket, Schumacher ugyanakkor alig haladt gyorsabban Montoyánál, úgy tűnt a brazil ferraris két, a német egy tankolásra apellál.

Fotó: EPA
A vörösöket megközelíteni sem lehet idén Fotó: EPA

A 17. körben eldurrant Pedro de la Rosa autóján a bal első gumi, mikor ütközött Massával - mindketten feladták a versenyt. Rögtön utána láthattuk az első körözést Rubinho nem mást hagyott faképnél, mint Coulthardot. Két körre rá kereket cserélt a brazil, Schumacher átvette a vezetést, Barrichello visszatért másodiknak.

Schumacher egyetlen cseréjére a 28. körben ment ki, előtte 9.6 mp előnye, utána bő húsz mp hátránya volt Barrichellóval szemben. Montoya Schumi elé került, de csak két körre, mígnem ő is abroncsot váltott. A következő menetben Räikkönen Mercedes-motorja elfüstölt, a wokingiak hétvégéje füstbe ment.

Barrichello előnye folyamatosan nőtt, a 32. körre 24.2 mp-re duzzadt - futamgyőzelemmel kecsegtető különbség. Montoya másodszor is kiállt, ezzel sem Williams, sem McLaren nem áll pontszerző helyen, Eddie Irvine viszont harmadik!

A 38. körben Barrichello is kereket cserélt, épp Schumacher elé térhetett vissza, így az első hat sorrendje a következőképp alakult: Barrichello, M. Schumacher, Irvine, Fisichella, Panis, Coulthard - ám Fisico és DC a következő körben a bokszba hajtott. Rubinhót nem támadta Schumi, feltehetőleg kiegyeztek az eredményben.



A világbajnokság állása/sport/f-1/20020915avilagbajnoksag.htmlAz Olasz Nagydíj/sport/f-1/20020911azolasz.htmlmonzanet.ithttp://www.monzanet.it/Rubens Barrichellohttp://forum.origo.hu/forum/forum?act=show&fid=30183

Öt körrel a leintés előtt Barrichello, M. Schumacher, Irvine, Trulli, Button és Panis autózott pontszerző pozícióban. Coulthard Fisichellát támadta, Mika Salo felszántotta a homokot a pálya mentén és lassulni kezdett Barrichello Ferrarija is.

Az utolsó előtti körben Coulthardnak sikerült leelőznie Fisichellát, a Ferrarik pedig szép sorban érkeztek meg, s arattak újabb kettős győzelmet. Schumacher a tavalyi monzai futam óta folyamatosan pontot szerzett, pont egy teljes szezonon át mindig dobogóra állhatott. Az igazi örömöt mégis Irvine dobogója jelentette.