Vágólapra másolva!
Meglepetésre Pedro de la Rosa végzett a monzai Forma-1-es tesztek élén csütörtökön, a harmadik napon. Az első két nap után végre teljesen száraz pályán gyakorolhattak a pilóták, a Ferrari franciaországi tesztjei viszont esőben értek véget.

A Jaguar semmilyen új alkatrészt nem készített, ellenben kihasználta a kifejezetten gyors pályákhoz tervezett új Michelin-gumikat. De la Rosa csapattársa, Eddie Irvine kilencedik lett, igaz, az északír délután nem vezetett.

A Michelin szempontjából igen sikeresen zárult a nap, megszerezték az első öt helyet, ráadásul David Coulthard (McLaren) és Juan Pablo Montoya (Williams) kizárólag az abroncsfejlesztésre összpontosított, talán a két brit csapat közti együttműködés első jeleként.

A jobb időjárási körülmények ellenére még mindig többször le kellett állítani a tréninget. A Honda új motorja Giancarlo Fisichella és Olivier Panis autójában is tönkrement, de gondjai adódtak mindkét Renault-versenyzőnek is. "Jenson (Button) nagydíjszimulációt ment, bár váltóhiba miatt nem tudta befejezni a napot, Jarno (Trulli) viszont javított a beállításokon" - újságolta Mike Gascoyne technikai igazgató.

Rubens Barrichello is gumiteszten és beállításokon dolgozott, de nem tudta hozni azt a szintet, amit kellett volna: több mint egy másodpercre maradt el a legjobbtól. A két Toyota készült az időmérő edzésre, a pilótáik meg próbálgatták a kocsik új aerodinamikai elemeit.

A 2002-es szezon tesztjei/sport/f-1/20020708a2002es.htmlmonzanet.ithttp://www.monzanet.it/A Paul Ricard történetehttp://www.grandprix.com/gpe/cir-057.htmlJaguar Racinghttp://forum.origo.hu/forum?act=show&fid=40245

Felipe Massa kipróbálta a hamarosan kötelező új "viseletet", a HANS védőruhát. A brazil elmondása szerint a ruha kényelmes, Sauberje pedig megbízható, gond nélkül megtett vele egy versenytávot. A svájci istálló 2004-ig meghosszabbította szerződését a Bridgestone-nal, továbbá tökéletesített a kipörgésgátlón Monzában.

A francia Paul Ricard pályán befejezte tesztjeit a Ferrari, Luca Badoer csütörtökön lezárta a gumifejlesztést. Az olasz pilóta 71 kört vezetett, 1:37.848-as legjobb idővel, előbb felhők alatt, aztán esőben.

Monza, harmadik nap:
1. Pedro de la Rosa, Jaguar-Cosworth (Michelin), 1:22.757 perc, 57 kör
2. David Coulthard, McLaren-Mercedes (M), 1:22.877, 92
3. Antonio Pizzonia, Williams-BMW (M), 1:23.192, 42
4. Juan Pablo Montoya, Williams-BMW (M), 1:23.485, 35
5. Allan McNish, Toyota (M), 1:23.887, 55
6. Rubens Barrichello, Ferrari (Bridgestone) 1:23.888, 78
7. Jacques Villeneuve, BAR-Honda (B), 1:24.360, 67
8. Olivier Panis, BAR-Honda (B), 1:24.683, 27
9. Eddie Irvine, Jaguar-Cosworth (M), 1:25.268, 10
10. Mika Salo, Toyota (M), 1:25.338, 41
11. Giancarlo Fisichella, Jordan-Honda (B), 1:25.362, 53
12. Jarno Trulli, Renault (M), 1:25.370, 48
13. Felipe Massa, Sauber-Petronas (B), 1:25.479, 79
14. Jenson Button, Renault (M), 1:25.714, 72
15. Mark Webber, Minardi-Asiatech (M), 1:26.032, 66