Társoldalunk:

Schumacher idei tizedik győzelme

Michael Schumacher nyerte a Forma-1-es Belga Nagydíjat, mögötte csapattársa, Rubens Barrichello végzett, a dobogó aljára Juan Pablo Montoya állhatott. Tíz futamot még soha senki nem nyert egy évben - most már Schumacheré ez a rekord is.


Forrás: EPA


Montoya a McLarenekkel csatázott
Fotó: EPA
A rajtot Räikkönen nem kapta el jól, Montoya viszont igen - utóbbi a hatodik helyről kettőt lépett előre. Az első kör végén a sorrend a következő volt: M. Schumacher, Barrichello, Räikkönen, Montoya, Coulthard, R. Schumacher, Trulli, Irvine. Az élen álló ferraris előnye már az első kör végén több mint két másodperc volt.

A második körben Montoya megelőzte Räikkönent, Schumacher pedig a leggyorsabb kört autózta. A negyedik körre Schumacher előnye nyolc mp-re nőtt Montoya előtt, Webber pedig - elsőként - kiesett a versenyből. A 13. pozícióért Jacques Villeneuve Giancarlo Fisichellát támadta. Az olasz zárta a szögeket, a versenyvonalat elhagyva is védte helyét.

Végül Fisichella - akit néhány kanyar múlva Felipe Massa is lehagyott - a La Source kanyarnál elszámította magát, s így Villeneuve simán elhúzhatott mellette. A 11. körben Jenson Button Renault-ja mondta fel a szolgálatot, már eleve érdekesnek tűnt, hogy a fiatal angol nem tudja befogni az előtte lévő Jaguart, Eddie Irvine-nal a volánnál.

Villeneuve következő áldozata Allan McNish lett, a kanadai már 11. volt, míg McNish-t Massa is befogta - ám le nem előzhette, egy tervezett bokszkiállás miatt. A 16. körben Räikkönen felzárkózott Montoyára, Schumacher pedig kerékcserét hajtott végre, 8.6 mp alatt, ezzel Barrichello mögé ért vissza. A brazil előnye csaknem kerek 11 mp volt.


Forrás: EPA


Csak idő kérdése volt, mikor zsebeli be újabb rekordját Schumi
Fotó: EPA
A következő menetben Rubinho is tankolt, utána a Williamsével fűvön ralizó Ralf Schumi is. Montoya és Räikkönen együtt autózott a bokszba, incidens nem lett a dologból, mert a kolumbiai szerelői jobban csipkedték magukat. A kerékcserék sem okoztak különösebb izgalmakat, annál inkább Anthony Davidson látványos kicsúszása a sóderbe. Az első tankolások végén mégis történt valami: DC művelete jól sikerült, így a bokszban előzte meg csapattársát, s vette üldözőbe Montoyát.

Féltávnál is a 13. hely forgott veszélyben, Massát csapattársa, Nick Heidfeld támadta-támadgatta. Fisichella még a 15. pozícióban sem lehetett békében, Villeneuve után a másik BAR-Honda, Olivier Panis nyomorgatta. Ralf Schumi pedig elvesztette hatodik helyét korábbi kicsúszása következtében, az utolsó pontszerző pozíciót Trulli örökölte. 15 körrel a leintés előtt az olasz kiállt második cseréjére.

Ugyanekkor Schumacher is tankolt - kifelé jövet csaknem nekiment a bokszutca elejénél kivágódó McNish -, majd Barrichello. Ezzel visszaállt a szokott sorrend az élen. Ralf Schumi tankolása megint nem sikerült fényesre (tíz mp), de az igazi baj, hogy utána kis híján lefulladt a járgánya, végül, ha nehezen is, de beindult - ám a hatodik helyért továbbra is csatáznia kellett.

Coulthard állt ki az élmezőnyből legkésőbb tankolni, jól is sikerült (6.2 mp), de ezzel sem tudta elvenni Montoya harmadik helyét. Pillanatokkal később Räikkönen és Trulli is feladta a futamot (műszaki hiba miatt), a pontszerzők sorrendje a következőképpen nézett ki: M. Schumacher, Barrichello, Montoya, Coulthard, R. Schumacher, Irvine.

Schumi előnye pedig drasztikusan csökkent az élen, levegőben lógott egy újabb ausztriaihoz hasonló helycsere. Hét körrel a befejezés előtt Massa és Pedro de la Rosa kocsija sem bírta tovább a strapát, egy fordulóval később pedig Fisichella Jordanje borult lángokba. Már csak négy kör volt vissza, mikor Panis BAR-jának motorja is elfüstölt.

A hajrában Schumi már nem lassított olyan intenzíven, csak arra törekedett, hogy biztonságban behozza autóját az első helyre. Sikerült, idén tizedszer.

"Valójában nem is számítottunk ilyen eredményre, bár optimisták voltunk. A rajt nagyon jól sikerült és ez el is döntötte a versenyt. A végén sem volt különösebb probléma, de sok motor felrobbant, ezért nem akartunk kockáztatni. Hogy Monzában újabb rekordot dönthetünk? Hát, nem akarhatunk túl sokat. Idén rengeteget értünk el, el kell fogadnunk, ami jön, bár a Ferrari otthonában szeretnénk szép eredményt elérni."

Könyvajánló

Könyvek az F1-ről


Barrichello ehhez hozzátette: "Az, hogy a stratnál le tudtam előzni Kimit (Räikkönen) tényleg sokat segített. A hétvége elején akadt némi gondunk, ezért elégedett vagyok a végeredménnyel. A végén Panis füstjétől alig láttam, féltem az olajfolttól is, de szerencsére sikerült megtalálnom a megfelelő utat."

Montoya még reménykedik a jó vb-hajrában, legalábbis ezt fejtegette: "Nagyon kemény verseny volt, különösen az elején a csatám Kimivel. Ugyanakkor tankoltunk, de többet nem láttam. Amennyiben Rubens egyszer nem ér célba, gyorsan megfordulhat a bajnokság. Remélhetőleg a következő futamokon erősek leszünk."

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK