Vágólapra másolva!
Eddie Irvine után Pedro de la Rosa is tesztelte a felújított Jaguart, pénteken, Barcelonában. A spanyol pilóta óvatos optimizmusról beszélt a gyakorlás után. Más helyszíneken, de szintén befejezte tesztjeit a BAR, a Ferrari és a Toyota.

A Circuit de Catalunya utolsó tesztnapján De la Rosa mellett a minardis Mark Webber is Jaguart vezetett, mindketten több mint félszáz kört tettek meg az áttervezett járgánnyal. A Nagy Macska új kocsija a Brit Nagydíjon mutatkozik be, a következő hétvégén.

Bár a duó seregható lett, az erős szél és a különböző üzemanyag-szintek miatt a beállításokon dolgozó Milton Keynes-i csapat eredményei nem sokat mutatnak meg.

"Igen pozitív tesztet zártunk, a kocsi egyértelműen javult" - mondta De la Rosa. "Sokféle dolgot kipróbáltunk, s ugyan korai még erről beszélni, de biztató a helyzet." A Jaguar szóvivője hozzátette: "Bátorító, de alapvetően nem döntő a mai nap."

Webber jövőre akár a Jag pilótája is lehet, e felé tett most egy lépést, alig maradt el De la Rosa eredményétől: "Jól éreztem magam a kocsiban, elégedett vagyok a ma végzett munkával. Lehetetlen összehasonlítani a Forma-1-es autókat, de élveztem, hogy kipróbálhatok egy másik gépet. Mostantól viszont a Minardira és a Brit Nagydíjra figyelek."

Délutánig a kevés üzemanyaggal hajtó arrowsos Heinz-Harald Frentzen birtokolta a legjobb időt, ám utána jött Alexander Wurz és a McLaren, akik a zárónapot is az élen fejezték be.

Jenson Button Renault-ja főleg a bokszban múlatta az időt, mivel számos alkatrész cserére szorult a fáradságos négynapi tréning vége felé. Ezzel együtt a brit eleget vezetett, s nem is panaszkodott: "Rengeteget az elmúlt négy napban. Előrébb léptünk, jól állunk Silverstone előtt."

A BMW.Williams két teszterje, Marc Gené és Antonio Pizzonia a motorra és a gumikra koncentrált, miközben borzalmas mennyiséget autóztak. Mindketten bőven száz kör fölött teljesítettek, Gené 140-es adagja két versenytávnak felel meg, s rekord a katalán pálya történetében.

Mugellóban is befejeződtek az edzések, Michael Schumacher 68 kört ment (ebből kilencet rövidített pályán), a silverstone-i futamra igyekezvén kiválasztani megfelelő gumikat. Ugyancsak jelen volt két BAR-Honda, akik viszont messze elmaradtak a Ferraritól.

A Scuderia brazil tesztpilótája, Luciano Burti életében először kipróbálhatta az F2002-est. "Ez az autó hihetetlen! Nincsenek rá szavak, hogy leírjam, álom vezetni!" - lelkendezett a Fioranóban megtett 44 köre után az egykori Prost-sofőr.

A Toyota a franciaországi Paul Ricard pályán készült, Stephane Sarrazin kezdett, majd két napon át Allan McNish-nél volt a volán. A skót 176 kört tett meg, legjobb ideje 1:13.34-re sikerült. "Már nem fáj a vállam az Európa Nagydíj után, ez látható, hiszen rengeteget vezettem a két nap során. Aerodinamikán, elektronikán és a felfüggesztésen is dolgoztnuk, összességében irányíthatóbb lett a kocsi" - jelentette McNish.

Barcelona, negyedik nap:
1. Alexander Wurz, McLaren-Mercedes (Michelin), 1:17.60 perc, 96
2. Heinz-Harald Frentzen, Arrows-Cosworth (Bridgestone), 1:18.25, 63
3. Jenson Button, Renault (M), 1:18.68, 62
4. Kimi Räikkönen, McLaren-Mercedes (M), 1:18.69, 29
5. Antonio Pizzonia, Williams-BMW (M), 1:18.77, 101
6. Marc Gené, Williams-BMW (M), 1:18.96, 140
7. Pedro de la Rosa, Jaguar (M), 1:19.69, 64
8. Mark Webber, Jaguar (M), 1:19.72, 56

Mugelló, negyedik nap:
1. Michael Schumacher, Ferrari (Bridgestone), 1:22.634 perc, 68 kör
2. Jacques Villeneuve, BAR-Honda (B), 1:25.073, 71
3. Anthony Davidson, BAR-Honda (B), 1:25.217, 83

Ujlaky István

Ajánlat:

Új motor a Ferrariban

Korábban:

Fórum:

Teszt, eredmények, 2002